Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-08-2014, 10:43   #1
bujaszaka
ford::average
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 21-06-2013
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 75
Domyślnie ciągłe "ocieranie" paska klinowego

Witam, jakiś czas temu zaczął strasznie piszczeć pasek, wymieniłem rolkę napinacza jednak to nic nie dało, potem okazało się, że poszła pompa wody, płyn wyciekał i to było powodem piszczenia paska. Mechanik wymienił pompę, wszystko grało przez kilka dni, ale dzisiaj usłyszałem ocieranie w okolicach paska.
Dzieje się to na zimnym silniku, po rozgrzaniu jest już spokój, co to może być? Mechanik coś źle złożył? Nie mam pomysłów, a w piątek jadę w trasę 600km więc wolę, żeby wszystko tam grało...

bujaszaka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2014, 17:06   #2
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: ciągłe "ocieranie" paska klinowego

Wymień pasek na nowy, i odgłosy ustaną.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2014, 22:23   #3
bujaszaka
ford::average
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 21-06-2013
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 75
Domyślnie Odp: ciągłe "ocieranie" paska klinowego

Dzisiaj ocieranie zamieniło się na niesamowicie cieszący uszy pisk Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pasek był wymieniany kilka tygodni temu przy zmianie rolki napinacza, czy to możliwe żeby w parę tygodni trafił go szlag? Tym bardziej dziwne, że po wymianie pompy wszystko działało jak trzeba przez kilka dni...
bujaszaka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2014, 07:22   #4
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: ciągłe "ocieranie" paska klinowego

Jeżeli pasek wymieniałeś na nowy i odpowiedniej długości, a dalej ociera i piszczy, to przyczyną może być również zasiarczony akumulator, i wtedy alternator wysila się aby ładować prądem niesprawny akumulator, i wtedy potrafi pasek ślizgać się na kole napedu alternatora, dając najpierw odgłosy ocierania, czyli poslizgów, a póżniej już przerażliwe piski.
Aby to sprawdzić podmień na chwilę akumulator na sprawny, i posłuchaj, czy jest zmiana.
Dla paska największe obciążenie daje właśnie alternator, bo pompa serwa, pompa wody nie dają dużego oporu dla paska, tak aby się ślizgał. Spodziewam się innego zdania od forumowiczów, ale w dyskusję nie wchodzę, u mnie tak było.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2014, 15:13   #5
bujaszaka
ford::average
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 21-06-2013
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 75
Domyślnie Odp: ciągłe "ocieranie" paska klinowego

Dzisiaj ponownie odwiedziłem mechanika, który niestety rozłożył ręce, bo zanim do niego dotarłem silnik był już rozgrzany i nie wydawał żadnych odgłosów... Nie wiem jak się ma sprawa z akumulatorem, bo niestety nie mam niczego innego na podmianę. Myślicie że mogę jutro spokojnie jechać w trasę jeśli piszczenie ustaje po rozgrzaniu silnika?
bujaszaka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2014, 21:16   #6
bujaszaka
ford::average
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 21-06-2013
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 75
Domyślnie Odp: ciągłe "ocieranie" paska klinowego

Teraz piszczy już cały czas, jutro z rana chyba wymienię pasek kolejny raz...
bujaszaka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2014, 22:06   #7
Andrzej K.
ford::specialist
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 833
Domyślnie Odp: ciągłe "ocieranie" paska klinowego

Może również niedomagać sam napinacz.... A jaki pasek masz założony, bo niektóre są podatne na piszczenie. Sprawdz jeszcze osiowość pracy paska.
Andrzej K. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2014, 09:43   #8
bajarz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-10-2013
Model: ff2
Silnik: 1.6tdci
Rocznik: 2005
Postów: 33
Domyślnie Odp: ciągłe "ocieranie" paska klinowego

Sprawdź czy między koło pasowe wału a blok silnika coś nie wpadło. Ja wyciągnąłem stamtąd pasek blachy, taki 2cm na 20 cm i nie wiem skąd tam się wzięła. Mam to samo piszczenie. Napinacz mam nówkę i dalej piszczy na zimnym. Akumulator mam sprawny. Nie wiem czy na zimnym można odpalić bez paska klinowego. Na razie na ciepłym mi nie piszczy, więc jeżdżę dalej.
bajarz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:17.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.