|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-01-2007, 20:58 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-12-2006
Postów: 103
|
JAKIE AUTO KUPIĆ?
Witam chce juz kupic autko i jeszcze nie jestem przekonany które wybrać wacham sie pomiędzy
1. oplel astra I 2. audi 80 B4 3. Ford mondeo mk1 4. VW GOLF mk3 szukając golfa polecali mi audi 80 szukając audi 80 polecali mi tez astre a tutaj wszysty polecają mondeo ja niemam zbyt duzych wymagan bo chce auto: 1. oszczędne 2. bezpieczne 3. dobrze wyposarzone 4. tanie do 8tys zł 5. pojemność do 1,8l 6. wygodne 7. NIE CHCE KOMBI! chce aby auto posiadalo klime i poduszke powietrzną a także abs i elektryczne szyby z drugiej strony chce oszczędne co polecacie diesel czy benzyne bardziej mnie interesuje oszczędność niz moc dlaczego polecacie mondeo mk1? czy jest taki sam komfort jazdy co w audi 80? jakie jest wyciszenie? czekam i pozdrawiam |
21-01-2007, 21:46 | #2 | |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 15-08-2004
Skąd: Podlaskie
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 899
|
Re: JAKIE AUTO KUPIĆ?
Cytat:
Audi B4 - solidne blachy (jeśłi nie bylo bite to rdzy nie uraczysz) B4 jest troszke lepiej wyposażone od B3 ale trafić model z klimą, ABSem, el. szybami, komputerem to prawie jest nierealne (żeby t owszystko bylo w jednym egzemplarzu). Silniki 1,8 75 oraz 90 KM są trwale ale mulowate i sporo palą (koleżanka ma B3 1,8 automat, ktory w mieście potrafi polknąć 14 litrów na 100km a osiągi baaaardzo mizerne). Jeśłi B4 to najlepiej 2,0 115 KM na wielopunkcie bo 2,0 90 KM na jednopunkcie to porażka bo osiągi są słabiutkie a pali tyle co wersja 115 KM ale ma za to nisko położony moment obrotowy. Są ponoć nawet 2,0 75 KM ale to chyba w B3 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeśłi B4 to ja bym na twoim miejscu szukal raczej własnie 2,0 115 KM lub 1,9 TDI 90 KM Golf 3 - blachy - różnie z tym bywa, silnik 1,4 60 KM - muł ale oszczędny, silnik 1,6 75 KM naprawde dobrze (przez rok czasu jeździlem służbowym Caddy 1,6 75 KM i w takiej leciutkiej budzie do 100km/h można objechać auta z silnikiem 2,0 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) sie spisuje i chyba w miare ma spalnie. Golf to kompakt, wiec komfortu jazdy nie uraczysz a wyposażnie jest mizerne (im więszy silnik benzynowy tym bogatsze wyposażenie). Mondeo mk I - słabe blachy (tylne nadkola), dynamiczny silnik bo 1,8 posiada wielopunktowy wtrysk, 4 zawory na cylinder i moc 115 KM i z mego doświadczenia jeśli jeździ sie z glową to ten silnik dużo nie pali. Wyposażnie Mondeo bije wszystkich wy zej wymienionych konkurentów na głowę!! ABS, 2x poduszki (ja mam 4), elektryka, klima, grzana pzednia szyba, grzane fotele, komputer pokladowy czy kontrola trakcji (ta ostatnia z silnikami 2,0 i 2,5 V6) nie jest niczym nadzwyczajnym. Dla mnie największy plus Mondeo to świetne zawieszenie(prowadzi sie wspaniale) i super uklad kierowniczy. Jednak jakość wykonani jest dużo gorsza niż w Audi. Z tych wszystkich wybrał bym bogato wyposażone B4 lub Mondeo (podstawa to ABS, poduszki, el. szyby, klima no i automatyczne domykanie szyb ale takiego egzemplarza z tym wszystkim raczej nie trafisz w Audi ale w mondeo możesz mieć to wszystko i jeszcze wiecej bajerów) z tego względu, że ma dobre blachy, jest solidnie zmontowane, lepiej trzyma cene, no i z silnikiem 1,9 TDI 90 KM lub 110 KM (ale były chyba montowane po 94r). Jeśli idzie o przyjemość z jazdy, wyposażenie to wybrał bym Mondeo. Więc jak widzisz Astra i Golfina to kompakty, ktore nie powalają osiągami a spalą tylko troche mniej niż auto klasy średniej a do tego są gołe oraz są ciasne i mają małe bagażniki chociaż Astra sedan ma już całkiem całkiem bagażnik (wersje silnikowe 1,4 w Golfie i Astrze nie mają nawet wspomagania a ich wyposażenie często zaczyna sie i kończy na centralnym zamku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. !!) Aha jeśli zamierzasz kupić auto w benzynie i gazować to szukaj tylko na wielopunktowym wtrysku i zakłądaj sekwencje! Osiągi identyko jak na benzynie i spalanie mniejsze niż w przypadku II gen no i nie ma tak duzej groźby wystrzału jak w przypadku II gen. Gdy wybierzesz silnik na jednopunkcie to zapomnij o sekwencji bo tam jej poprostu sie nie zalozy. Sekwencja jest droższa o okolo 600zł od II gen ale naprawde warto doplacić róznice i cieszyć sieniezmieniona dynamiką silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Drugi Ford tym razem z przymusu Klasa sama w sobie ---> oooo |
|
21-01-2007, 22:22 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-02-2006
Skąd: Kraków
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006/2007
Postów: 465
|
krzysieksa, a ze tez chce Ci sie to pisać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wypas opis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
zegarek2006, masz wszystko jak na dłoni. Ja bym mondziaka brał, a tak dla ciekawości, pytałes na forach vw, audi albo opla? pozdro
__________________
Teraz: Mondeo MK3 2.0 TDCI 2006 Kiedyś : Focus MK1 1.8 TDDI 2000 |
21-01-2007, 22:30 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-10-2006
Skąd: Maków Podh
Postów: 116
|
moje zdanie
astra zbyt toporne wnetrze,przełączniki itp. audi rewelka blachy ale trzeba dobrze zapłacic zeby miec super wyposażone golf troche za mały i blachy nie zaciekawe mondek tani przy zakupie i mozna znalezc dobrze wyposażonego przy róznicy 3 tys miałem do wyboru mondka wersie giha ze skórą albo 5 lat starszą 80 z szybami na korbke i zerowym wyposażeniem.wybrałem mk II |
21-01-2007, 22:36 | #5 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 04-10-2006
Skąd: Nowy Sącz
Model: mondeo
Silnik: 1.6
Rocznik: 1995
Postów: 176
|
Witam. Jeśli mogę wtrącić swoje trzy grosze, to zgadzam się z Krzysieksa. Audi jest solidne, i jeśli nie bite to rdzy zero, ale ciężko o egzemplarz z rozsądnym przebiegiem, co do wyposażenia to najczęściej golasy np. w rodzinie mam audi C4 z 1996r 2,6 V6 automat, klima automatyczna, elektryka, abs, ale żadnej poduchy, więc trafić wszystko co napisałeś będzie ciężko. Jeśli chodzi o mondeo, to dobrze wyposażone jest dość łatwo znaleźć, ja np. mam z 1995r 1,6 i mam abs, 2 poduchy, centralny, el. lusterka i fotel kier., halogeny, szyberdach. Trafienie auta z klimą nie jest trudne. I jest jeszcze kwestia prowadzenia, jeśli chodzi o przyjemność z jazdy to mondek bije na łeb audi, mówię o zawieszeniu i układzie kierowniczym silniki od 1,8 wzwyż, chociaż ja na swój 1,6 nie narzekam, jak na podstawowy silnik jest wystarczający.
|
22-01-2007, 15:09 | #6 | |
ford::average
Zarejestrowany: 28-12-2006
Postów: 103
|
Cytat:
ok dzięki wszystkim za pomoc pytalem na innych forach i jak mówilem na oplu polecają VW, VW polecają audi a tutaj wszyscy mondeo! 1. wiec mondeo to najlepszy wybór tak? 2. jak jest z wyciszeniem w mondeo mk1 jest tak samo cichutko jak w audi 80? bo tam to jest naprawde dobrze wyciszona 80tka 3. jak by wybrał diesla czy będzie mnie bardziej męczył hałas podczas jazdy w mondeo? 4. lepiej sie oplaci wybrać benzyne i przerobić na gaz czy diesla? myśle nad silnikami 1,6 / 1,8 / 1,8TD bardziej mi zależy nad ekonomią i wyciszeniem niz nad szybkością i przyspieszeniami 5. czy mondeo mk1 ma komputer pokładowy pokazujący spalanie? |
|
22-01-2007, 15:18 | #7 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Krzysiek napisal wszystko tak jak wyglada.
Astra i golf to kompakty nie za duze maja duzo problemow. Te samochody to konkurencja escorta. Audi te silniki to masakra muly ze szok awaryjne , z gazem cos slabo trzymaja. Znajomy ma 1.8s i lpg to leje wiecej oleju niz benzyny i gazu razem wziete :fcp2 :fcp2 :fcp2 Wedlug mnie jezeli chcesz miec dobra i wogodne auto kup mondeo najmniej 1.8 , jedynie ze trafi Ci sie ladny escorcik ghia na full wypasie to tez dobra alternatywa. Jest jeszcze jedna opcja awangardowa , mozesz sobie kupic w full wypasie scorpio mk2 przejsciowke w super stanie. Wtedy bedziesz mial luksus i komfort ze szok. Ja bym wybral awangarde Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak chesz sie o tym dowiedziec wiecej zapraszam na FST [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
22-01-2007, 15:18 | #8 |
ford::professional
Imię: Adam
Zarejestrowany: 31-03-2006
Skąd: M22/BSI
Model: Ford Mondeo Titanium X Pac
Silnik: Petrol 240HP
Rocznik: 2014
Postów: 1,499
|
zegarek2006, pod żadnym pozorem nie kupuj 1.6 bylo juz o tym prawie co trzeci post!!! slaby silnik a spalanie takie jak 2.0 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wiec juz lepiej 1.8 lub 2.0 to juz rewelacja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. fajny dynamiczny silnik a w trasie pali nico wiecej od malucha Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
22-01-2007, 15:47 | #9 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 04-10-2006
Skąd: Nowy Sącz
Model: mondeo
Silnik: 1.6
Rocznik: 1995
Postów: 176
|
Z tym spalaniem to przesada, mój pali w mieście( raczej dynamiczny styl jazdy) 10-11l a na trasie( autostrada prędkość od 120- 180, normalne drogi 100-150 oczywiście jak warunki na to pozwalają, 3os i kilkadziesiąt kg w bagażniku ) do 7,5 litra benzyny, więc jeśli wziąć pod uwagę masę mondka ok 1300kg to nie jest tak dużo. Rakieta to nie jest, ale ostatni muł, też. Ale też polecałbym 1,8.
|
22-01-2007, 15:55 | #10 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 15-08-2004
Skąd: Podlaskie
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 899
|
Silnik 1,8 TD 90 KM w Mondeo jest raczej mało ekonomiczny, ma mizerne osiagi no i jest głośny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jest to konstrukcja z lat 80 z dołożoną sprężarką i z tego co sie czyta na forum są z nim problemy.
Silnik 1,8 16V 115 KM jest żwawy, nawet potrafi być ekonomiczny, i ma wystarczające osiągi i jest super wyciszony (co prawda mam mk II ale przy 150 km/h można swobodnie rozmawiać i nie podnosić głosu ani nie trzeba zgłaśniać radia. Dopiero po przekroczeniu 180 km/h jest już głośno ale i tak słyszysz o wiele bardziej szum opływającego powietrza a nie silnik) Więc jeśli bierzesz pod uwagę Mondeo w dieslu lub w benzynie z LPG (tylko sekwencja) to ja Ci mogę poradzić z czystym sumieniem - bierz 1,8 16V z sekwencją (ewentualnie wstaw sekwencje). Silnik 1,6 90KM jest troche zbyt słaby do masy mondeo no i spala prawie tyle samo co 1,8. Jeśli chodzi o awaryjność silnika moj ma 179 tys km i nic a nic nie bylo robione oprócz wymiany oleju, filtra oleju i wymiany miedzianej rurki doprowadzającej ciecz chłodzącą z chłodnicy do bloku silnika (przekorodowala na fabrycznym spawie). Jeśli już sie przymierzasz do mondeo to większą uwagę zwróć na stan blacharki i zawieszenia niż silnika. Silniki benzynowe w Modo są dynamiczne i wytrzymałe ale blacha już nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. No i oczywiście szukaj wersji GHIA to wtedy bedziesz mial też komputer pokazujący chwilowe zużycie paliwa i dziesiatki innych ciekawych bajerów z ABSem, poduszkami, klimą włacznie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Podsumowując Twój post: Z tych 4 propozycji, które przedstawileś godne uwagi są tylko dwa: Audi B4 oraz Mondeo. Jeśli idzie o jakość wykonania wnętrza i wytrzymałość blach to tylko Audi ale jeśli chcesz mieć autko z dosłownie full wypasem, świetnie prowadzące sie, dynamiczne oraz w miare oszczedne to bierz Mondeo. No i jeszcze ważna kwestia - za 8 tys zł kupisz B4 najwyżej z rocznika 92 - 93 i to w dodatku gołą wersje (no i auto pokroju Audi z roku 92-93 powinno mieć już nastukane 250- 300 tys km a nawet i wiecej) no a za 8 tys zl możesz trafić Mondeo z 95 a nawet 96 roku ( pod koniec 96r był już produkowany mk II wiec wygląda troszke ciekawiej stylistycznie od mk I i ma poprawione tylne zawieszenie w stosunku do MK I). Przy kupnie auta 12 - 15 letniego klasy średniej niema co wierzyć w bajki, że przebieg wynosi 150 lub 180 tys km bo takie auta kupowane są przez ludzi, ktorzy potrzebuja auta nie do miasta a do śmigania po trasach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Więc niskimi wskazaniami licznika nie sugeruj sie przy kupnie samochodu powyżej 10 lat. Przyjmijmy, że norma w takim aucie to 220 do 250 tys km a jak bedzie 150 tys km w 12 latku to lepiej sobie go odpuść bo to jest jak trafienie w totolotka, że ten przebieg jest rzeczywiście oryginalny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Drugi Ford tym razem z przymusu Klasa sama w sobie ---> oooo |
|
|
|