|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-05-2014, 21:38 | #1 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 24-04-2014
Skąd: KRK
Model: C Max
Silnik: 1.5 tdci duratorq
Rocznik: 2015
Postów: 64
|
Odpowietrzenie ukladu chlodzenia Duratec 1.8
Witam wszystkich, jestem swiezo po wymianie termostatu i czujnika temperatury plynu bo jak sie okazalo to on byl walniety a nie termostat. Przez to odczyt temp by ciagle zanizony, na poziomie pierwszej cwiartki. Teraz jest prawie idelanie w pionie tzn tak 1mm na lewo od srodkowej kreski. Z podpietym kompem na wolnych obrotach oczyt byl od 96 do 98 C. Przy 98 wlaczyl sie na chwile wentylator ale na niskich obrotach i tylko na chwile. I tu mam pytanie do uzytkownikow durateca. Czy u Was przy normalnej temperaturze (silnik nagrzany) wskazowka stoi idealnie w pionie? Drugie pytanie czy czasem nie mam jeszcze zapowietrzonego ukladu i jak w takim razie prawidlowo odpowietrzyc? Ja na co dzien jezdze BMW i jak w kazdej bmce wskaznik trzyma idealny pion wiec zastanawiam sie czy to taka uroda Forda czy jednak mam cos jeszcze dlubac. Bede wdzieczny za kazde info.
|
01-05-2014, 22:08 | #2 |
ford::professional
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
Odp: Odpowietrzenie ukladu chlodzenia Duratec 1.8
Witam
Napełnij zbiornik wyrównawczy płynem chłodzącym i zakręć korek.Uruchom silnik,utrzymaj prędkość obrotową 2500 przez osiem minut lub dopóki silnik nie osiągnie normalnej temp.pracy.Utrzymaj prędkość 2500 przez trzy minuty po osiągnięciu norm.temperatury.Zwiększ prędkość do 4000 na pięć sekund.Zmniejsz prędkość do 2500 na trzy minuty.Zgaś silnik.Sprawdż układ chłodzenia pod kątem wycieków.Poczekaj aż silnik wystygnie.Uzupełnij zbiornik do znaku max.Można inaczej.Po drugim cyklu włączenia wentylatora układ powinien już być odpowietrzony. pozdrawiam |
01-05-2014, 22:29 | #3 | |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 24-04-2014
Skąd: KRK
Model: C Max
Silnik: 1.5 tdci duratorq
Rocznik: 2015
Postów: 64
|
Odp: Odpowietrzenie ukladu chlodzenia Duratec 1.8
Cytat:
|
|
01-05-2014, 23:06 | #4 |
ford::professional
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
Odp: Odpowietrzenie ukladu chlodzenia Duratec 1.8
Witam
Na zimnym lub ciepłym.Na gorącym jest duże ciśnienie i przy odkręcaniu korka można się poparzyć. pozdrawiam |
02-05-2014, 08:13 | #5 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-07-2012
Skąd: Wojkowice
Model: C-max Mk1
Silnik: 1,8 Duratec-HE 120KM
Rocznik: 2004
Postów: 74
|
Odp: Odpowietrzenie ukladu chlodzenia Duratec 1.8
U mnie też wskazówka nie jest idealnie w pionie. Po prostu - TTTM.
|
02-05-2014, 09:29 | #6 | |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 24-04-2014
Skąd: KRK
Model: C Max
Silnik: 1.5 tdci duratorq
Rocznik: 2015
Postów: 64
|
Odp: Odpowietrzenie ukladu chlodzenia Duratec 1.8
Cytat:
Mam jeszcze jedno pytanko. Czy ktos wie przy jakiej temperaturze powinien sie wlaczyc wentylator? Tak jak wczesniej pisalem wczoraj przy okolo 98 C ledwo ruszyl i tylko na kilkanascie sekund. Po tej akcji z czujnikiem juz jestem troche przewrazliwiony i nie chce zeby sie zagrzal za bardzo. |
|
02-05-2014, 11:58 | #7 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-07-2012
Skąd: Wojkowice
Model: C-max Mk1
Silnik: 1,8 Duratec-HE 120KM
Rocznik: 2004
Postów: 74
|
Odp: Odpowietrzenie ukladu chlodzenia Duratec 1.8
W mądrej książce jest napisane:
"... przy temeraturze cieczy ok. 110^C dodatkowo włącza się elektrycznie napędzany wentylator..." |
02-05-2014, 12:53 | #8 | |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 24-04-2014
Skąd: KRK
Model: C Max
Silnik: 1.5 tdci duratorq
Rocznik: 2015
Postów: 64
|
Odp: Odpowietrzenie ukladu chlodzenia Duratec 1.8
Cytat:
Jedna rzecz z glowy przynajmniejGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|