Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-10-2013, 09:30   #1
ciafka
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
Domyślnie wskazanie ACCU komputera w trybie TEST - zaniżone

W ramach wyjaśniania występującego (raz na kilka miesięcy) wskazania rozładowanego akumulatora, w końcu zmierzyłem napięcie na ACCU miernikiem i porównałem ze wskazaniami komputera samochodu.
Z ogromnym zdzieiwnie stwierdziłem, że wskazanie napięcia akumulatora w trybie TEST jest o około 0.9V niższe niż rzeczywiste napięcie akumulatora.

To chyba wyjaśnia dlaczego nigdy nie miałem żadnych problemów z samochodem (spowodowanych niskim napięciem) - pomimo okresowej sygnalizacji rozładowanego ACCU.

Ciekawi mnie natomiast zagadnienie - czy może TTTM, czy u mnie coś w elektronice wozu jest uszkodzone.
Akumulator oryginalny, ponad 5-letni. Odpala "migiem" (nieważne zima czy lato).

Proszę kolegów/koleżanki o [pewne] informacje potwierdzające lub nie teorię o TTTM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum....

Dla porównania - FF2FL z 2008/9 pokazuje w trybie TEST dokładne napięcie akumulatora.

ciafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-10-2013, 09:33   #2
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: wskazanie ACCU komputera w trybie TEST - zaniżone

Czy obydwa testy wykonywałeś w tych samych warunkach? Zwłaszcza chodzi o włączony zapłon. Nie było przypadkiem tak, że miernikiem badałeś na wyłączonym a w teście zegarów musi być zapłon włączony?
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-10-2013, 09:53   #3
ciafka
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
Domyślnie Odp: wskazanie ACCU komputera w trybie TEST - zaniżone

Cytat:
Napisał enjoypoznan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy obydwa testy wykonywałeś w tych samych warunkach? Zwłaszcza chodzi o włączony zapłon. Nie było przypadkiem tak, że miernikiem badałeś na wyłączonym a w teście zegarów musi być zapłon włączony?
Tak, identyczne warunki pomiarów.
Stała różnica ~0.9V przy wyłączonym i chodzącym silniku. Stała różnica 0 w FF2FL dla chodzącego/nie silnika.
Miernik pewny (kiedy go kupowałem kilkanaście lat temu kosztował prawie tyle co wynosiła pensja górnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.). Tak w ogóle to elektronik jestem, więc głównie chodzło mi o analizę aspektów samochodowych zjawiska Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
ciafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-10-2013, 21:25   #4
kopydleusz
ford::specialist
 
Avatar kopydleusz
 
Imię: Bartosz
Zarejestrowany: 27-11-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 804
Domyślnie Odp: wskazanie ACCU komputera w trybie TEST - zaniżone

Według mnie, TTTM. Sprawdzone podczas wymiany akumulatora jakiś rok temu. Sprawdzane miernikiem do instalacji samochodowych (takim, który pokaże napięcie także przy dużym poborze mocy).
__________________
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/39820
kopydleusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2013, 13:06   #5
ciafka
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
Domyślnie Odp: wskazanie ACCU komputera w trybie TEST - zaniżone

Dzięki za odpowiedzi, dałem się mondeuszowi nabrać i przez parę lat wierzyłem, że mam około 13,6V przy odpalonym silniku... Bo patrzyłem na wskazanie kompa w trybie TEST... O ja naiwny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Swoją drogą wstyd - niby FF to niższy model, ale FF2FL dokładnie pokazuje napięcie...
ciafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:35.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.