|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-10-2013, 09:30 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
wskazanie ACCU komputera w trybie TEST - zaniżone
W ramach wyjaśniania występującego (raz na kilka miesięcy) wskazania rozładowanego akumulatora, w końcu zmierzyłem napięcie na ACCU miernikiem i porównałem ze wskazaniami komputera samochodu.
Z ogromnym zdzieiwnie stwierdziłem, że wskazanie napięcia akumulatora w trybie TEST jest o około 0.9V niższe niż rzeczywiste napięcie akumulatora. To chyba wyjaśnia dlaczego nigdy nie miałem żadnych problemów z samochodem (spowodowanych niskim napięciem) - pomimo okresowej sygnalizacji rozładowanego ACCU. Ciekawi mnie natomiast zagadnienie - czy może TTTM, czy u mnie coś w elektronice wozu jest uszkodzone. Akumulator oryginalny, ponad 5-letni. Odpala "migiem" (nieważne zima czy lato). Proszę kolegów/koleżanki o [pewne] informacje potwierdzające lub nie teorię o TTTM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.... Dla porównania - FF2FL z 2008/9 pokazuje w trybie TEST dokładne napięcie akumulatora. |
07-10-2013, 09:33 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: wskazanie ACCU komputera w trybie TEST - zaniżone
Czy obydwa testy wykonywałeś w tych samych warunkach? Zwłaszcza chodzi o włączony zapłon. Nie było przypadkiem tak, że miernikiem badałeś na wyłączonym a w teście zegarów musi być zapłon włączony?
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
07-10-2013, 09:53 | #3 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: wskazanie ACCU komputera w trybie TEST - zaniżone
Cytat:
Stała różnica ~0.9V przy wyłączonym i chodzącym silniku. Stała różnica 0 w FF2FL dla chodzącego/nie silnika. Miernik pewny (kiedy go kupowałem kilkanaście lat temu kosztował prawie tyle co wynosiła pensja górnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.). Tak w ogóle to elektronik jestem, więc głównie chodzło mi o analizę aspektów samochodowych zjawiska Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. |
|
07-10-2013, 21:25 | #4 |
ford::specialist
Imię: Bartosz
Zarejestrowany: 27-11-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 804
|
Odp: wskazanie ACCU komputera w trybie TEST - zaniżone
Według mnie, TTTM. Sprawdzone podczas wymiany akumulatora jakiś rok temu. Sprawdzane miernikiem do instalacji samochodowych (takim, który pokaże napięcie także przy dużym poborze mocy).
|
08-10-2013, 13:06 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: wskazanie ACCU komputera w trybie TEST - zaniżone
Dzięki za odpowiedzi, dałem się mondeuszowi nabrać i przez parę lat wierzyłem, że mam około 13,6V przy odpalonym silniku... Bo patrzyłem na wskazanie kompa w trybie TEST... O ja naiwny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Swoją drogą wstyd - niby FF to niższy model, ale FF2FL dokładnie pokazuje napięcie... |