Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-08-2012, 20:51   #1
andrzejkm
ford::beginner
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 11-07-2007
Skąd: Płock
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 25
Domyślnie warto webasto na zimę?

Witam,
mam oriona 92r. 1,8D. Samochód wiekowy ale jeżdżę nim, bo narazie nie mam alternatywy. W lecie samochód pali bez problemu i śmiga bez problemu. Oleju mi nie bierze, od wymiany do wymiany doleje może ze 300ml. Jak jest zima to od -5C zaczynaja sie problemy. Problem powszechnie znany z fordami i tymi silnikami - silnik swoje pewnie przeszedł, rozrusznik powolny, pompa już nie to ciśnienie daje co pewnie powinna itd itd. Przeczytałem na ten temat 5tyś postów. Zastanawiałem się czy może nie lepiej byłoby stworzyć w mroźne dni silnikowi takich warunków jak panują latem bądź wiosną - czyli podgrzać go i wszystko co przy nim, pompa, paliwo.. Myślałem o webasto mokrym manualnym. Włączam je i wyłączem kiedy ja chcę. Np rano wychodzę przed blok załączam webasto w międzyczasie ide do sklepu po śniadanie, wracam, odpalam i jade do pracy. Coś słyszałem, że montaż dodatkowego ogrzewania czasem potrafi zakłócić wskazania czujników temperatury i tymsamym utrudnić odpalanie samochodu. Co o tym sądzicie? Warto zamonotować to ogrzewanie?

Dodam, że nie interesuje mnie dogrzanie wnętrza samochodu, w zupełności wystarczy mi, że samochód poprostu odpali Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

__________________
jeszcze tak nie było, żeby jakoś nie było
andrzejkm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2012, 21:19   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: warto webasto na zimę?

Cytat:
Napisał andrzejkm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak jest zima to od -5C zaczynaja sie problemy. Problem powszechnie znany z fordami i tymi silnikami - silnik swoje pewnie przeszedł, rozrusznik powolny, pompa już nie to ciśnienie daje co pewnie powinna itd itd. Przeczytałem na ten temat 5tyś postów
Hm... Przeczytałeś 5 tys. postów i nikt nie napisał, że przede wszystkim przyczyną jest słabe ciśnienie sprężania? Sprężanie musi być takie, by sprężone powietrze osiągnęło w cylindrze ponad 400 st.C. Wtedy dopiero nastąpi zapłon wtryśniętego paliwa. Nie ma sprężania - nie ma zapłonu. Proste... Fordy do tego specjalnie i wyjątkowo nic nie mają - bo problem dotyczy diesli wszystkich marek.
Cytat:
Napisał andrzejkm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co o tym sądzicie? Warto zamontować to ogrzewanie?
Zainstalowanie mokrego webasto na pewno ułatwi rozruch po mroźnej nocy - sprężane powietrze w ciepłym silniku osiągnie potrzebną temperaturę zapłonu o wiele łatwiej... Jeżeli masz taką możliwość taniego montażu - to warto.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 26-08-2012 o 21:39
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2012, 21:43   #3
wydra
ford::specialist
 
Avatar wydra
 
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 06-09-2010
Skąd: Wrocław
Model: Hyundai i20
Silnik: 1.25 16V
Rocznik: 2016
Postów: 942
Domyślnie Odp: warto webasto na zimę?

Jeśli nie masz taniego dostępu do webasto, to instalacja i montaż będzie równa kilkukrotnej wartości samochodu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
szkoda kasy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ja na zimę mam inną propozycję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. sam ją będę stosował i mam nadzieje zda egzamin.

Świeca płomieniowa.

Potrzebujemy stalowy kolektor od TD, świece płomieniową(koszt ok. 25 zł w każdym rolniczym, najlepsze od perkinsa) i nieduży zbiorniczek na ropę.
W kolektorze nawiercamy i gwintujemy otwór na świecę, montujemy nowy kolektor, wkręcamy świecę, podłączamy zbiorniczek z ropą i zasilanie np. od świec żarowych.
Podczas grzania płomieniówki, otwiera się wewnętrzny zawór, wpuszcza ropę i zapala się tworząc kopciucha Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak do zapalania diesli w tragicznym stanie w ekstremalnych warunkach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

W okolicach października pojawi się moja cała fotorelacja z instalacji płomieniówki w 1.8D Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Był Orion 1.8D 91', Mondeo 1.8 16V LPG 97' i Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 01'.
wydra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-08-2012, 21:44   #4
andrzejkm
ford::beginner
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 11-07-2007
Skąd: Płock
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 25
Domyślnie Odp: warto webasto na zimę?

$Wydra, Ciekawy temat, Jestem zwolennkiem prostych i skutecznych rozwiązań (no może byle bezpiecznych). Jak mam remontować silnik za pare tysięcy lub sprzedać cały samochód to wolę pobawić się nim troche Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Awaryjnie mam drugiego forda Fusiona 2009 1.4tdci, którym jeździ żona więc jak eksperymenty z orionem mi nie wypalą jakoś przeżyję..

To ja w takim razie od jutra zaczynam czytać o Twoim rozwiązaniu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
jeszcze tak nie było, żeby jakoś nie było

Ostatnio edytowane przez andrzejkm ; 26-08-2012 o 21:59
andrzejkm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2012, 12:27   #5
majdan
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 09-07-2008
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Ford Escort
Silnik: 1.8 TD Endura-De
Rocznik: 1997
Postów: 392
Domyślnie Odp: warto webasto na zimę?

Ja mam tez diesla i na BIO przy -25 pali na dotyk;
- nowe siwece i akumulator
- wywalona reczna pompka paliwa
- regenerowany rozrusznik
- olej do smarowania silnika polny syntetyk
- opaski zaciskowe zamiast szybkozlaczek
majdan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2012, 12:37   #6
andrzejkm
ford::beginner
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 11-07-2007
Skąd: Płock
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 25
Domyślnie Odp: warto webasto na zimę?

ok,
podsumowując ile to wszystko mogło Cie wynieść $ ?
__________________
jeszcze tak nie było, żeby jakoś nie było
andrzejkm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2012, 17:43   #7
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: warto webasto na zimę?

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Hm... Przeczytałeś 5 tys. postów i nikt nie napisał, że przede wszystkim przyczyną jest słabe ciśnienie sprężania?
A co powiesz na to, że u mnie, po remoncie silnika (wymiana pierścieni na nadmiarowe, szlif wału, nowe panewki, uszczelniacze, remont głowicy) przy sprężaniu ok. 30 bar na cylinder, silnik i tak miał spore trudności z rozruchem zimą przy -5?

Przestawienie kąta wtrysku o parę mm na pompie (przyśpieszenie), spowodowało że silnik zaczął się poddawać dopiero przy -25...

Cytat:
Napisał majdan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
i na BIO przy -25 pali na dotyk;
Bo to paliwo zimą zachowuje się niekiedy lepiej niż ropa. W ropie z "markowych" stacji potrafią już przy -20 pływać białe gluty, a BIO dalej daje radę, do -30 bez problemu.
Dolanie benzyny jeszcze bardziej polepsza właściwości tego paliwa...

A co do płomieniówki - ciekawe jak się to spisze. Czytałem że w przypadku diesli z wtryskiem pośrednim (komora wstępna) to nie spełnia dobrze swojej roli, ale nie ma co gdybać, najlepiej sprawdzić w praktyce.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2012, 18:33   #8
wydra
ford::specialist
 
Avatar wydra
 
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 06-09-2010
Skąd: Wrocław
Model: Hyundai i20
Silnik: 1.25 16V
Rocznik: 2016
Postów: 942
Domyślnie Odp: warto webasto na zimę?

Cytat:
Napisał majdan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja mam tez diesla i na BIO przy -25 pali na dotyk
a masz 400tys. na blacie najechane? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A co do płomieniówki - ciekawe jak się to spisze. Czytałem że w przypadku diesli z wtryskiem pośrednim (komora wstępna) to nie spełnia dobrze swojej roli, ale nie ma co gdybać, najlepiej sprawdzić w praktyce.
Niedługo fotorelacja, a jak będzie naprawdę zimno - testy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Był Orion 1.8D 91', Mondeo 1.8 16V LPG 97' i Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 01'.

Ostatnio edytowane przez wydra ; 27-08-2012 o 18:36
wydra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2012, 19:33   #9
majdan
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 09-07-2008
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Ford Escort
Silnik: 1.8 TD Endura-De
Rocznik: 1997
Postów: 392
Domyślnie Odp: warto webasto na zimę?

>a masz 400tys. na blacie najechane?
nie wiem; escort ma tylko 5 cyfr na liczniku ogolnym i nie wiadomo faktycznie ile ma przejechane ale sadzac po roczniku 97r. to ma nawet sporo
majdan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2012, 22:06   #10
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: warto webasto na zimę?

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Napisał wojtekjanus Zobacz post
Hm... Przeczytałeś 5 tys. postów i nikt nie napisał, że przede wszystkim przyczyną jest słabe ciśnienie sprężania?
A co powiesz na to, że u mnie, po remoncie silnika (wymiana pierścieni na nadmiarowe, szlif wału, nowe panewki, uszczelniacze, remont głowicy) przy sprężaniu ok. 30 bar na cylinder, silnik i tak miał spore trudności z rozruchem zimą przy -5?
Powiem to samo: że przede wszystkim w większości przypadków przyczyną jest słabe ciśnienie sprężania...

Co do świecy płomieniowej: sporo pojazdów, w tym Fordy Transity 2,5D (czyli od 1986 do 2000r) mają instalowaną świecę płomieniową, włączającą się automatycznie przy określonej temperaturze (w zależności od rynku od -5 do -10 st. C). Świeca musi mieć podawane paliwo pod określonym ciśnieniem, ma wbudowaną pod to ciśnienie określonej średnicy dyszę. Grawitacyjnie układ nie zadziała. W Transicie paliwo do świecy podawane jest z powrotu z pompy wtryskowej na którego przewodzie zainstalowany jest trójnik i kulkowy zawór utrzymujący ciśnienie 0,5 bara. I pod takim ciśnieniem paliwo idzie do świecy. Może być świeca automatycznie się otwierająca, a może być oddzielny elektrozawór.
Jest jeszcze inna kwestia: Transit 2,5D ma świecę płomieniową, ale nie ma świec żarowych w cylindrach. Tak więc dodatkowy pobór prądu 40A przez świecę jeszcze nie jest takim obciążeniem, jakim byłby w silniku ze świecami żarowymi i jeszcze dołożoną świecą płomieniową. Rozrusznik może wtedy już słabo kręcić - nawet przy akumulatorze o nominalnym prądzie rozruchowym 800A. A wiadomo, że dieslem w mróz trzeba zakręcić nie długo - ale szybko...

Mój trzeci Transit 2,5D którego jeszcze mam - mimo 19 lat i przebiegu ok. 700.000km pali nawet w duże mrozy (-15 st) bez świecy - ale osiąga jeszcze w cylindrach 30-31 barów (nominalne wynosi 34 bary). Trzeba nim tylko szybko zakręcić. Świeca faktycznie ułatwia rozruch w duży mróz, ale koledzy którzy mają ciśnienie sprężania rzędu 23-25 barów mimo działającej świecy, przy -15 stopniach, po nocy, nie mogą już odpalić auta z rozrusznika.

Tak przy okazji: jeżeli kogoś interesuje jak silnik po takim przebiegu ma jeszcze takie sprężanie - to powiem tylko, że od początku był eksploatowany tylko na oleju full-syntetyku (Mobil1 0W-40).
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 27-08-2012 o 22:22
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.