|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-08-2013, 13:35 | #1 |
ford::amateur
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-08-2013
Skąd: Wałbrzych
Model: brak
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
Układ kierowniczy zepsuty
Witam
Mam taki problem nie mogę go nigdzie znaleźć dlatego pisze. Mam Ford Mondeo Mk3, 2003r 1 lift, 2,0 TDCI 130km auto ma zrobione około 290tys. Miesiąc temu wymieniałem płyn w pompie wspomagania bo okazało się że czarny jest jak smoła i około miesiąca czasu minęło patrze a tam znowu płyn zamienił się w olej, co to może być ? Pompa przed zalaniem nowym płynem została wyczyszczona. I drugie pytanie gdy lekko przekręcam kierownice na odpalonym silniku słychać lekkie pyknięcie w jednym miejscu i tylko w lewą stronę i mam też taki problem gdy jadę i skręcam w lewo lub jadę na wprost słychać szum dosyć ostry szum. Co to może być? Czy mogą to być oznaki przekładni kierowniczej ? że to przez nią dzieją się te dwie rzeczy? łożyska Macphersona zostały wymienione. Dzieki za info. Ostatnio edytowane przez pawelwork ; 15-08-2013 o 14:39 |
15-08-2013, 15:41 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Układ kierowniczy zepsuty
Może przemieszcza się sprężyna , w łożach, jak sie obraca, lub jest pęknięta, wyedy jest taki odgłos. A płyn, wymień jeszcze raz, i będzie czyściejszy.
|
17-08-2013, 10:07 | #3 |
ford::amateur
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-08-2013
Skąd: Wałbrzych
Model: brak
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
Odp: Układ kierowniczy zepsuty
Witam
Sprężyny ok są. Pierwszy raz spotykam się by płyn w pompie wspomagania zmieniał kolor na czarny. Ktoś ma może jeszcze jakieś pomysły albo może miał taką usterkę ? |
17-08-2013, 10:28 | #4 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 06-07-2012
Skąd: Dolny Śląsk
Model: MK4
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 184
|
Odp: Układ kierowniczy zepsuty
Witaj,
Przed wymianą płynu też stukało ? CO do zmiany koloru płynu. Trzeba płukać cały układ, łącznie z wężami. Domniemywam,że to pierwsza zmiana płynu,stąd na wężach czarny osad,z którym nowy płyn miesza się. Zrób jak kolega wyżej radzi. Zmień jeszcze raz,a będzie miał lepszy kolor. Jaki płyn zalałeś? Jaką firmę? |
17-08-2013, 11:37 | #5 |
ford::amateur
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-08-2013
Skąd: Wałbrzych
Model: brak
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
Odp: Układ kierowniczy zepsuty
Przed wymianą płynu też stukało, ale tak jak pisałem w jednym miejscu jest taki lekki przeskok, co do płynu wymieniała mi go firma na olej przekładniowy ATF. A może być też tak że jak by była pierwsza wymiana płynu dlatego trochę ciężej chodzi wspomaganie?
|
17-08-2013, 15:46 | #6 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
|
Odp: Układ kierowniczy zepsuty
Producent zaleca taki:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Być może dlatego kiera chodzi ciężej.
__________________
668855686 |