|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-06-2012, 13:21 | #1 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 28-03-2009
Skąd: Ciechanów
Model: Ford Galaxy MK2
Silnik: 2.3 noPb
Rocznik: 2001
Postów: 365
|
Demontaż pasa przedniego
Witam,
Kilka dni temu miałem eksplozję klimatyzacji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Byłem w delegacji, auto stało 3 tygodnie, w PL podobno były spore upały. Po powrocie uruchomiłem auto, załączyłem klimę i pojechałem. Podczas jazdy klima działała, na postoju załączała się na chwilę....teraz już wiem, że czujnik ciśnienia wyłączał sprężarkę, bo temp była zbyt duża - nie załączyły się wentylatory, bo wtyczka się poluzowała Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. W końcu czujnik nie zdążył wyłączyć i rozerwało wąż - ten od skraplacza do sprężarki, przy samej zakuwce...Niestety, żeby go wyjąć, muszę zdemontować pas przedni. Chciałbym się za to sam zabrać, ale liczę na jakieś podpowiedzi. Z tego co oglądałem, roboty trochę jest, ale tragedii nie ma...może ktoś to już robił i udzieli jakiś wskazówek? Na co zwrócić uwagę, co warto odkręcić, a czego lepiej nie.... Aha - mam zamiar zdjąć pas przedni, ale chłodnicy i skraplacza nie chciałbym zdejmować - możliwe to? Na czas zdjęcia pasa chłodnice podparłbym czymś od spodu.... Liczę na jakieś wskazówki i z góry dziękuję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Grzaniec ; 05-06-2012 o 13:29 |
27-06-2012, 12:11 | #2 |
ford::amateur
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 27-06-2012
Skąd: Opole
Model: galaxy
Silnik: 1,9 tdi
Rocznik: 1996
Postów: 2
|
Odp: Demontaż pasa przedniego
musisz zacząć od kierunkowskazów lamp, potem zderzak odkręcasz przy lewym nadkolu i prawym, następnie pod tablicą rej. masz śruby, ściągasz zderzak ze ślizgów i masz pas na wierzchu
|
28-06-2012, 07:43 | #3 |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Odp: Demontaż pasa przedniego
No co ty piszsz? nie ruszać lamp!
Zderzak to cztery sruby z góry, trzy z dołu i parę po bokach przy nadkolach, a pas przedni to dwie śruby po bokach z góry przy błotnikach i cztery z przodu na podłużnicach, a jeszcze drobne przy zbiorniczku spryskiwacza i dwie mocujace podstawkę bezpieczników. |
28-06-2012, 07:57 | #4 |
Moderator
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 804
|
Odp: Demontaż pasa przedniego
Kolega Bosiu_24 nie zwrócił uwagi, że temat dotyczy MK2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
02-07-2012, 10:38 | #5 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 28-03-2009
Skąd: Ciechanów
Model: Ford Galaxy MK2
Silnik: 2.3 noPb
Rocznik: 2001
Postów: 365
|
Odp: Demontaż pasa przedniego
Tak, temat dotyczy MK2. Dałem sobie radę bez problemu z rozebraniem i złożeniem.
Zacząłem od demontażu lamp, potem zderzak przedni (4 wkręty od góry przy grillu, 3 od spodu, kilka wkrętów przy plastikowych nadkolach. Po zdjęciu zderzaka, zdjąłem belkę przednią - odkręciłem od podłużnic. Pas przedni to 2 wkręty przy błotnikach i odkręcenie od spodu mocowań chłodnicy. Generalnie robota na pierwszy rzut oka przeraża - ale demontaż całości, wyjęcie uszkodzonej rurki klimy i ponowny montaż zajął mi 3h. Na drugi dzień robiłem to samo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - czyli znów demontaż całości, montaż naprawionego przewodu klimy i montaż wszystkiego - tu byłem już lepszy 2h Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. I klima już działa - sprawdzona azotem do 15bar nie ma przecieków, więc układ został napełniony i pracuje bez problemu. A poniżej foty z placu boju Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |