Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-03-2011, 10:28   #1
krajan1984
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-11-2007
Skąd: Pionki
Model: Mondeo Kombi
Silnik: 1.8 TD ENDURA DE
Rocznik: 1997
Postów: 21
Question spalanie 1.8 td (jak regulować)

Witam Wszystkich!
Dla tych czepliwych - sprawdzałem w opcji szukaj, ale nie znalazłem odpowiedzi na temat mnie dręczący.

<<<<<<< PROŚBA O DOCZYTANIE DO KOŃCA >>>>>>>>
Po strasznych problemach z odpalaniem tegorocznej i ubiegłej zimy zaczynam mieć już dosyć tego silnika i jedyną rzeczą jaka mnie powstrzymuje przed zakupem drugiego (silnika) jest to, że nie wiadomo czy nie kupię takiego samego lub nawet gorszego...

Co robić gdy:
-sprawdziłem praktycznie wszystkie znachorskie sposoby aby nie cofało się paliwo (zaworki zwrotne, etc.)
-aby się nie zapowietrzał układ paliwowy (sprawdzone na przeźroczystych wężykach i na dwóch różnych pompach wtryskowych)
-świece sprawdzane na oporność, a później i empirycznie (na krótko każda osobno) a nawet wymieniane na dłuższe.
Cały czas DOOPA!!!!!!!!!!!!!!
Pali tak samo lipnie jak dotychczas, ale idzie lato więc jakoś kilka miesięcy przeżyjemy.


Jest natomiast inny problem...
Mianowicie... Po tych wszystkich próbach postanowiłem sprawdzić ciśnienie w cylindrach i dowiedziałem się, że ciśnienie jest słabe, bo na poziomie rzekomo 20, ale jakie było rzeczywiście i jakie na poszczególnych cylindrach nie dowiedziałem się do chwili obecnej.
Mechanik coś mi tam poprzestawiał (coś wspominał o kącie wtrysku) ale co dokładnie nie wytłumaczył i jedyną konsekwencją jego ingerencji jest to, że teraz MONDEO PALI JAK SMOK.

Dotychczas robiłem na zbiorniku 750-800 kilometrów,
a teraz robię 600 km. Tragedia!!!!!!!!!!!!!!! Zwłaszcza, gdy ropa zaczyna kosztować tyle, że niedługo będą nią handlować zakłady jubilerskie.

Po tym krótkim wstępie pytanie:

Czy mogę jakoś sobie wyregulować dawkę paliwa na pompie wtrysk., lub coś podobnego popróbować, żeby palił mniej (oczywiście we własnym zakresie, bo mechaniory kasują te stówki, a efekty marne?

Dzięki z góry za zainteresowanie.

__________________
Nie wszyscy, którzy znajdują, szukają całe życie, a nie wszyscy, którzy szukają całe życie, znajdują...(~krajan1984 XXI w n.e.)

Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 30-03-2011 o 20:47
krajan1984 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2011, 16:49   #2
ford75
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-06-2009
Skąd: ruda śląska
Model: mondeo
Silnik: 1.8 td
Rocznik: 1994
Postów: 45
Domyślnie Odp: spalanie 1.8 td (jak regulować)

witam.
w przestawianie kąta wtrysku się nie baw bo można zaszkodzić silnikowi . mała kompresja to i mechanior podkręcił dozę paliwa żeby nabrał ciut mocy , jak zmniejszysz paliwo to znów zmaleje moc , a też może być problem z boosterem
ford75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2011, 17:46   #3
krajan1984
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-11-2007
Skąd: Pionki
Model: Mondeo Kombi
Silnik: 1.8 TD ENDURA DE
Rocznik: 1997
Postów: 21
Domyślnie

Cytat:
Napisał ford75 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
witam.
w przestawianie kąta wtrysku się nie baw bo można zaszkodzić silnikowi . mała kompresja to i mechanior podkręcił dozę paliwa żeby nabrał ciut mocy , jak zmniejszysz paliwo to znów zmaleje moc , a też może być problem z boosterem
Co do kąta, to on coś wspominał o przestawieniu (mechanik),
a jak zmniejszyć ową dozę paliwa oto jest pytanie... bo mocy to nie nabrał wcale samochód, ale za to chla więcej niż student po imprezowym weekendzie...
nigdy tyle nie palił... (prawie 9,5l / 100km) szok, horror i kto wie jak to nazwać...

jak zmniejszyć tą dawkę paliwa?? czym pokręcić na pompie?? pompa LUCAS (uwielbiana przez wszystkich)
__________________
Nie wszyscy, którzy znajdują, szukają całe życie, a nie wszyscy, którzy szukają całe życie, znajdują...(~krajan1984 XXI w n.e.)

Ostatnio edytowane przez Agnesqa ; 23-03-2011 o 21:34 Powód: pkt 21 regulaminu
krajan1984 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2011, 22:37   #4
tiesstopl
ford::beginner
 
Avatar tiesstopl
 
Zarejestrowany: 03-12-2010
Skąd: Wrocław
Model: Ford Escort mk.6
Silnik: 1,8 TD 90KM intercooler
Rocznik: 1994
Postów: 22
Domyślnie Odp: spalanie 1.8 td (jak regulować)

Witam.
Ja też mam problem ze spalaniem w tym silniku - w zimie palił mi ok. 10l/100km, teraz pali mi bliżej 9l/100km. Zastanawiam się czy czasami nie mam termostatu uszkodzonego bo ta wskazówka od temperatury ledwo mi się podnosi. Z chęcią się dowiem jak kolega wyżej co może być przyczyną takiego spalania? Tak z ciekawości to jaki masz przebieg, na jakim oleju jeździsz i czy tak z dnia na dzień spalał Ci więcej czy to w dłuższym czasie było rozciągnięte? A co do spalania dziś wyczytałem że często lubią się lekko przyblokować hamulce i to ponoć dość radykalnie zwiększa spalanie więc lewarek samochód w górę i sprawdź czy kółka się lekko kręcą.
Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tiesstopl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2011, 03:29   #5
ford75
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-06-2009
Skąd: ruda śląska
Model: mondeo
Silnik: 1.8 td
Rocznik: 1994
Postów: 45
Smile Odp: spalanie 1.8 td (jak regulować)

witam
właśnie żeby podnieść osiągi starego silnika zwiększa się dawkę paliwa dostarczanego do cylindrów ,
mniejsza kompresja = zamulony, słaby -
więcej paliwa ,żwawszy = większe zużycie paliwa
http://forum.fordclubpolska.org/imag...wtopic&t=84667
ford75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2011, 05:53   #6
krajan1984
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-11-2007
Skąd: Pionki
Model: Mondeo Kombi
Silnik: 1.8 TD ENDURA DE
Rocznik: 1997
Postów: 21
Domyślnie Odp: spalanie 1.8 td (jak regulować)

No z tymi hamulcami to masz rację kolego - lubią się przyblokować, a najczęściej jak nie wyczyści się dobrze prowadnic klocków przy wymianie. Ja raz musiałem przypiłować nawet klocki, bo miały dosyć niestarannie ogradowane te elementy prowadzące (jakieś zamienniki to były)
--------->ok - sprawdzę hamulce, bo rzeczywiście prawdopodobne

ford75 napisał:
"właśnie żeby podnieść osiągi starego silnika zwiększa się dawkę paliwa dostarczanego do cylindrów ,
mniejsza kompresja = zamulony, słaby -
więcej paliwa ,żwawszy = większe zużycie paliwa"

Tak, rozumiem doskonale, ale nie zależy mi na tym, żeby był żwawszy, bo te książkowe 90KM, to i tak nie podstawa do wściekania, do tego lepsze st200 by było Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chcę, aby mniej palił.
POZDRAWIAM
__________________
Nie wszyscy, którzy znajdują, szukają całe życie, a nie wszyscy, którzy szukają całe życie, znajdują...(~krajan1984 XXI w n.e.)
krajan1984 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2011, 06:47   #7
aaalata
ford::average
 
Imię: wojtek
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: kraków
Model: mondeo
Silnik: 1.8 TD - Endura DE
Rocznik: 1999
Postów: 53
Domyślnie Odp: spalanie 1.8 td (jak regulować)

Witam.

Podczas zimowych problemów rok temu "magik" przestawił mi kąt wtrysku i auto faktycznie zaczęło odpalać lepiej. Ale nie miało to u mnie wpływu na zużycie paliwa.

Tej zimy inny "magik" powiedział, że kąta już bardziej się nie da przestawić, więc auto poszło do zaufanego pompiarza.

Sprawdzone wtryski, zregenerowana pompa wtryskowa, wymieniony automatyczny regulator kąta wtrysku, ciśnienie na cylindrach 30-32, zero nieszczelności na układzie paliwowym, sprawny aku... i auto odpala ok (tzn. tej zimy raz odmówił porannego startu - ale kolega VW TDI też wieczorem na tej samej stacji tankował i też mu auto nie odpaliło rano...).

Hamulce nie trą, w skrzyni jest olej, łożyska ok, opony napompowane, no i auto pali od 6l w trasie (stała prędkość 100km/h na autostradzie) do 10l w zimie w mieście w korkach. Średnio 8,5 i mniej nie będzie.

Ten typ tak ma.

Dla porównania w zimie 3 osoby + narty na dachu + full bagażu na tej samej trasie 1900km ja spaliłem 137 litrów (śr 7,2) a kolega identycznie zapakowany pasażerami i bagażami i nartami astrą II 1,7 turbo-dieslem spalił 107 litrów (śr 5,6). Jechaliśmy cały czas razem w zasięgu wzroku.
aaalata jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2011, 21:05   #8
PaBlLoO90
ford::advanced
 
Avatar PaBlLoO90
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-10-2009
Skąd: Gdynia
Model: MONDEO MK4 GHIA
Silnik: 1,8 TDCI 125 PS
Rocznik: 2009
Postów: 481
Domyślnie Odp: spalanie 1.8 td (jak regulować)

Jeżeli dużo większe spalanie pojawiło się po wizycie u mechanika , to najwyraźniej coś spaprał, choć głównym problemem założyciela tematu jest z pewnością słaba kompresja, 20 to ciśnienie klasyfikujące silnik do przeróbki na żyletki :/

Cytat:
jak zmniejszyć tą dawkę paliwa?? czym pokręcić na pompie?? pompa LUCAS (uwielbiana przez wszystkich)
Regulacja znajduje się pod kątem od strony silnika w okolicy głowicy pompy , gdzie wychodzą przewody wysokiego ciśnienia. Należy się tym jednak bawić bardzo roztropnie .

Cytat:
Ten typ tak ma.
Myślę 1,8 TD , 90 PS , to mało odpowiednia jednostka do gabarytów mondziaka. Dziwne że po wycofaniu Scorpio, Ford nie proponował alternatywnie silnika 2,5 TD .
__________________
Warto odwiedzici :
sierra : http://www.sierra.internetdsl.pl
Sierra MK2 92 r. 1,8 TD -> Mondeo MK4 2008 r. 1,8 TDCI 125PS GHIA

Ostatnio edytowane przez PaBlLoO90 ; 24-03-2011 o 21:07
PaBlLoO90 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2011, 05:16   #9
krajan1984
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-11-2007
Skąd: Pionki
Model: Mondeo Kombi
Silnik: 1.8 TD ENDURA DE
Rocznik: 1997
Postów: 21
Domyślnie Odp: spalanie 1.8 td (jak regulować)

Cytat:
Napisał PaBlLoO90 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
głównym problemem założyciela tematu jest z pewnością słaba kompresja, 20 to ciśnienie klasyfikujące silnik do przeróbki na żyletki :/
i najprawdopodobniej tak będzie
chociaż co Wy panowie na uszczelnienie prowadnic zaworów (czyt. ew. remont głowicy)
i wymianę samych pierścieni - jeśli sam zrobię, to nie wyjdzie mi tyle co za drugi (nie wiadomo jaki:/) sinik
jaki to może być koszt, co wy na to ogólnie?

Cytat:
Napisał PaBlLoO90 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Regulacja znajduje się pod kątem od strony silnika w okolicy głowicy pompy , gdzie wychodzą przewody wysokiego ciśnienia.
Dzięki!!!! Właśnie o to mi chodziło.

Cytat:
Napisał PaBlLoO90 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Myślę 1,8 TD , 90 PS , to mało odpowiednia jednostka do gabarytów mondziaka. Dziwne że po wycofaniu Scorpio, Ford nie proponował alternatywnie silnika 2,5 TD .
Też potwierdzam, chociaż nie biorąc pod uwagę spalania, to te 90 koni i tak dobrze sobie radzi (jak na te rozmiary samochodu), ale 2,5l z pewnością radziłoby sobie lepiej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Nie wszyscy, którzy znajdują, szukają całe życie, a nie wszyscy, którzy szukają całe życie, znajdują...(~krajan1984 XXI w n.e.)
krajan1984 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-03-2011, 16:18   #10
bawidamek
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 27-03-2011
Skąd: POLKOWICE
Model: mondeo
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 1
Domyślnie Odp: spalanie 1.8 td (jak regulować)

12236
bawidamek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.