Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-05-2013, 20:53   #1
mSamer
ford::amateur
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 24-05-2013
Model: Focus MK II
Silnik: 2.0 TDCI 136 km
Rocznik: 2006
Postów: 9
Domyślnie 2.0 TDCI schemat podciśnienia

Witam mam silnik 2.0 TDCI 136 km. Wymieniłem silnik i najprawdopodobniej źle podłączyłem podciśnienie bo delikatnie szarpie jadąc po równym przy 2000 obrotów. Sprzęgło całe nowe wtryski od nowego silnika, moc ma. Słychać syczenie turbiny i tak jakby klapka jakaś otwierała się i zamykała podczas jazdy i to syczenie cichnie i narasta na zmianę.

Chodzi dokładnie o ten zaworek podciśnienia który znajduje się obok pompy vacum. Jeden wężyk idzie za silnik a drugi jest odpięty (jest tylko przy nim takie kolanko przypięte )

Ma ktoś może schemat albo wie co jest grane ??

mSamer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2013, 21:03   #2
Radar41
ford::average
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-04-2011
Skąd: Stolica Speedwaya - Leszno
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 77
Domyślnie Re: 2.0 TDCI schemat podciśnienia

Ja mimo wszystko stawiam na przycinający się EGR. Zapewne szarpie przy równej jezdzie, a jak przyspieszasz to jest w miare ok, tak?

Chyba ze ten węzyk ma isc własnie do egra. Jeden leci do turbiny, drugi do EGRa .
Radar41 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2013, 21:55   #3
mSamer
ford::amateur
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 24-05-2013
Model: Focus MK II
Silnik: 2.0 TDCI 136 km
Rocznik: 2006
Postów: 9
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI schemat podciśnienia

Ale egr jest zasilany elektrycznie (chyba)

Zgadza się jak przyspieszam jest ok. Są trzy te zaworki, dwa nad sprężarką i 1 właśnie koło filtra w którym nie mam tego wężyka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mSamer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2013, 07:33   #4
Radar41
ford::average
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-04-2011
Skąd: Stolica Speedwaya - Leszno
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 77
Domyślnie Re: 2.0 TDCI schemat podciśnienia

W mondku tez byl elektrycznie zasilany egr i auto szarpalo przy rownej jezdzie. Odlacz kabel zadilajacy egr, wyskoczy ci coprawda blad silnika na desce, ale jesli przestanie szarpac na odlaczonym egrze to masz winowajce. Jesli chodzi o wezyk to zrob zdjecie i zaznacz o co dokladnie chodzi, to sprawdze w zony aucie czego ci brakuje i tez ci wstawie fotke. Pzdr
Radar41 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2013, 09:18   #5
mSamer
ford::amateur
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 24-05-2013
Model: Focus MK II
Silnik: 2.0 TDCI 136 km
Rocznik: 2006
Postów: 9
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI schemat podciśnienia

Ok sprawdze to. Po ok 20 km od pierwszej jazdy po wymianie silnika wyskoczył check na desce rozdzielczej. Samochód wszedł w tryb awaryjnych tak jakby bo nie dało sie obrotów zwiększyć powyżej 2000 gdzieś. Musiałem wcześnie zmieniać biegi. Po zgaszeniu wrócił do normy ale dalej szarpie podczas jazdy. Słychać było jakby turbina co chwile sie wyłączala. Nie wiem czy reszta węzykow podcisnienia jest dobrze podłączona. Istnieje jakiś schemat ?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg image.jpg (91.0 KB, 927 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez mSamer ; 26-05-2013 o 09:53
mSamer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2013, 13:08   #6
Radar41
ford::average
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-04-2011
Skąd: Stolica Speedwaya - Leszno
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 77
Domyślnie Re: 2.0 TDCI schemat podciśnienia

Rozumiem, że węzyk do turbiny masz podpięty?

On właśnie idzie od turbo do zaworu sterowania podciśnieniem PIERBURG.

Nr 9 na rysunku.
Ps. foty ci nie zrobie bo silnik 1.6 inaczej wygląda, ten zawór np znajduje się z tyłu, przykręcony do bloku silnika. Od spodu trzeba sie do niego dobrać, ty go masz jak na tacy. Podpięty powinien być do m.in turbiny, zaraz obok przewodu nr 10 na rys.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg turbo.jpg (86.3 KB, 1101 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez Radar41 ; 26-05-2013 o 13:11
Radar41 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2013, 14:05   #7
mSamer
ford::amateur
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 24-05-2013
Model: Focus MK II
Silnik: 2.0 TDCI 136 km
Rocznik: 2006
Postów: 9
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI schemat podciśnienia

Do turbiny jest podpięty natomiast nie wiem czy jest podpięty do pompy vacuum. Jutro sprawdzę jak to jest dokładnie. A schemat do czego jest podpięty drugi wężyk masz może ?

Ostatnio edytowane przez mSamer ; 26-05-2013 o 14:12
mSamer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-10-2013, 20:24   #8
paxlgl
ford::amateur
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 18-07-2012
Skąd: Glasgow
Model: Mondeo Titanium
Silnik: 2.0 tdci 150KM
Rocznik: 2016
Postów: 4
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI schemat podciśnienia

Witam. Szukalem w kazdy mozliwy sposob i nigdzie nie moge znalesc opisu jak prawidlowo powinien byc podlaczony zawor pierburg. Ma on trzy krocce VAC OUT ATM. Czy moze ktos napisac prosze co i gdzie prawidlowo ma byc podpiete? Narazie u mnie jest pod vac pompa vac pod Atm srzewod od turbo a do out przewod z sitkiem. Czy tak ma byc. Dziekuje z gory za pomoc.
paxlgl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-10-2013, 08:24   #9
Renji
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-10-2013
Skąd: Radom
Model: Focus MK3 ST
Silnik: 2,0 EB 250HP
Rocznik: 2017
Postów: 92
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI schemat podciśnienia

Ja mam taki silnik i u mnie to wygląda tak.
Z tego elektrozaworu wychodzą dwa ten bliżej przodu auta leci za silnik. A ten bliżej tyłu leci przewodem własnie przez plastikowe kolanko to trójnika pod przepustnicą. Z tego trójnika jeden z dwóch pozostałych wchodzi do chyba pompy podciśnienia zamontowanej do bloku silnika pod kolektorem dolotowym, a drugi z tych dwóch pozostałych leci koło alternatora najprawdopodobniej do tego drugiego elektrozaworu przy alternatorze.

Nie wiem czy wystarczająco jasno nie jestem fachowcem i znam tylko podstawy budowy silnika. Jak byś miał jeszcze jakieś pytania dzwoń do mnie na kom będę się starał pomóc.

Numer poszedł na priv
Renji jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-08-2014, 14:17   #10
andjak
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 22-06-2011
Skąd: Ostrołęka
Model: Ford Focus II GHIA kombi
Silnik: 2.0 TDCi 136 KM
Rocznik: 2006
Postów: 6
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI schemat podciśnienia

Witam! Poszukuję schematu podciśnienia do podwójnych przepustnic 2.0 tdci dpf. Z góry dziękuję za pomoc.
andjak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:31.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.