Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-07-2016, 20:02   #1
kezsud
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 13-03-2016
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2011
Postów: 8
Domyślnie Błędy FORScan po dłuższej trasie

Witam,

Wracałem dzisiaj z urlopu. Trasa Solina - Wrocław (ok 550km).
50 km przed końcem trasy na autostradzie nagle zapaliła się kontrolka "Silniki usterka". Auto straciło moc i przy każdorazowym dodawaniu gazu słyszałem głośniejszą pracę wentylatora. Zjechałem na pierwszy parking i podłączyłem smartfona pod mondka i odpaliłem Forscana. Odczytał mi następujące błędy:
Kod: P0299 - Stan zbyt niskiego ciśnienia turbosprężarki (dokładniej P0299:85-27, P0299:00-2F i P0299-C).
Kod: P00BD - Zakres/jakość sygnału w obwodzie A przepływomierza masowego lub objętościowego powietrza - zbyt duży przepływ powietrza

Wróciłem do domu autkiem w trybie awaryjnym. Miało słabe przyśpieszenie i jechało max 130km/h ale dało radę. Autko odpoczęło po podróży. Teraz jak podłączyłem już laptopa to wywala mi również błędy związane z DPFem. (DPF soot i load mają wartości po 150%, wcześniej nie miałem z nimi żadnych problemów, gdy wartość soot osiągała ok 85% ładnie się dopalał i spadało na 25-30%, pilnowałem chwilowego spalania i dźwięku basowego silnika gdy trwało dopalanie aby nie gasić przed końcem).

Co dolega samochodowi ?.

Mondeo MK4 FL 2011 przebieg ok 235k km

Poniżej logi:
===PCM DTC P2463:00-AF===
Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 144488768 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 234821.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 14.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-INCARTMP: 28 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTTMP: 30 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
===END PCM DTC P2463:00-AF===

===PCM DTC P246B:00-2F===
Kod: P246B - Warunki pracy pojazdu nieprawidłowe dla regeneracji filtru cząsteczek stałych Diesel

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 144488512 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 234816.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 14.00 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-INCARTMP: 28 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTTMP: 29 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
===END PCM DTC P246B:00-2F===

===PCM DTC P0299:00-28===
Kod: P0299 - Stan zbyt niskiego ciśnienia turbosprężarki

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 144484000 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 234760.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 12.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-INCARTMP: 29 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTTMP: 31 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
===END PCM DTC P0299:00-28===

===PCM DTC P00BD:64-27===
Kod: P00BD - Zakres/jakość sygnału w obwodzie A przepływomierza masowego lub objętościowego powietrza - zbyt duży przepływ powietrza

Dodatkowe symptomy usterki:
- Błąd wiarygodności sygnału

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 144484000 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 234760.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 12.75 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-INCARTMP: 29 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTTMP: 31 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
===END PCM DTC P00BD:64-27===

===OBDII DTC P2463-C===
Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC P2463-C===

===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego

===END SASM DTC Brak===

===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS

===END ABS DTC Brak===

===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu SRS

===END RCM DTC Brak===

===BCMii DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

===END BCMii DTC Brak===

===PDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera

===END PDM DTC Brak===

===DDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Modu drzwi kierowcy

===END DDM DTC Brak===

===HVAC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja

===END HVAC DTC Brak===

===ACM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio

===END ACM DTC Brak===

===IPC DTC U0422:68-2A===
Kod: U0422 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układami nadwozia

Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

===END IPC DTC U0422:68-2A===

===IPC DTC U0416:68-2A===
Kod: U0416 - Nieprawidłowe dane uzyskane z VDM

Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

===END IPC DTC U0416:68-2A===

kezsud jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-07-2016, 20:07   #2
Psilocke
ford::specialist
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3 kombi
Silnik: 2.0 TDCI--2.2 TDCI
Rocznik: 2004--2006
Postów: 924
Domyślnie Odp: Błędy FORScan po dłuższej trasie

Odpowiedź masz w swoim pytaniu.
Przeplywka albo padła albo jest zasyfiona.
Stąd błąd przeplywki i turbo.
Dpf pewnie się uruchomił w trasie ale nie dał rady się ogarnąć i zapewne jest następstwem pierwszej usterki.
Psilocke jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2016, 06:23   #3
kezsud
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 13-03-2016
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2011
Postów: 8
Domyślnie Odp: Błędy FORScan po dłuższej trasie

Witam,
Dla potomnych:
Winowajcą okazała się nieszczelna rurka między intercoolerem a turbiną (rozcięcie dość długie, jakby ktoś nożem przejechał).
Zapchanie DPFa było tego następstwem. Bardzo szybko się zapychał. Błędy DPFa nie dały się wykasować ani forscanem ani elmem. Auto po chwili jazdy przechodziło w tryb awaryjny nawet podczas jazdy na autostradzie. Pewnie w trybie awaryjnym nawet nie próbował rozpocząć dopalania w czasie jazdy, albo na początku za krótko jechałem autostradą. Już byłem gotowy wypalić statycznie filtr, gdy nagle na postoju rozpoczął się proces wypalania. No to jazda z powrotem na autostradę i po przejechaniu blisko 80km wartości DPF_load i DPF_soot_load spadły z blisko 260% na 39%. Gdy wartość dpfa spadły w okolice 100% to auto mimo świecących się kontrolek check engine i inspekcji przyspieszało normalnie.
kezsud jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2016, 07:59   #4
lsulima
FCP member
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 06-08-2010
Skąd: Skawina
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 1,114
Domyślnie Odp: Błędy FORScan po dłuższej trasie

Po wypaleniu dpfa pozwolił na wykasowanie błędów?
lsulima jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2016, 08:42   #5
kezsud
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 13-03-2016
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2011
Postów: 8
Domyślnie Odp: Błędy FORScan po dłuższej trasie

Tak, zero błędów obecnie.
kezsud jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2021, 17:38   #6
AdrianS1
ford::beginner
 
Avatar AdrianS1
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 19-11-2018
Skąd: Częstochowa
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 205KM 402Nm by HEKO
Rocznik: 2013
Postów: 20
Domyślnie Usterka silnika P0299 i inne

Witam.
Pacjent Mondeo mk4 2013r. 2.0 TDCi 163kn
Dziś gdy wracałem z rodziną do domu stała prędkość 104km/h na tempomacie 5 bieg wyskoczyła usterka silnika brak mocy. Zjechałem na pobocze zgasiłem odpaliłem to samo nic jakby turbo nie działało. Podłączyłem szybko forscana na telefonie kablem. I 3 kody błędów
P0299-P
P0299:85-27
P0299:00-2F
Stan zbyt niskiego doładowania.
Skasowałem błędy odpaliłem i delikatnie jadąc dojechałem do domu.

Regenerowałem turbo jakieś 9 miesięcy temu bo to samo się działo. Czytałem ze jakieś czujnik kopiowania turbo, zawór egr ( dpf wycięty okolo 2 lata temu)
Załączam filmik i zdj kodów. Ta sztanga nie chodzi za mało?

Filmik dostępny tutaj troche trzeba zaczekać aż się zaladuje [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Moze ktoś pomoże co wymienić albo co sprawdzić. ?

Pozdrawiam
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Screenshot_20210530-164712_FORScan Lite.jpg (91.7 KB, 24 wyświetleń)
AdrianS1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2021, 19:16   #7
luckyboy
ford::professional
 
Avatar luckyboy
 
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
Domyślnie Odp: Błędy FORScan po dłuższej trasie

Być może masz tylko nieszczelność układu dolotowego za turbosprężarką.
luckyboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2021, 20:01   #8
AdrianS1
ford::beginner
 
Avatar AdrianS1
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 19-11-2018
Skąd: Częstochowa
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 205KM 402Nm by HEKO
Rocznik: 2013
Postów: 20
Domyślnie Odp: Błędy FORScan po dłuższej trasie

Cytat:
Napisał luckyboy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Być może masz tylko nieszczelność układu dolotowego za turbosprężarką.
Jutro z samego ranka jadę na podnośnik, zobaczą wszystkie rury, wężyki itp.
Przypomnę ze zadziało to się na tempomacie. Teraz bylem się przejechać normalnie się zbiera i piąty bieg od 90 do 200 but w podłogę to tak okolo 120-130 jakby ciutke słabiej a później normalnie leci jak strzała to samo 6 bieg 110 do 200 tez normalnie bez przycięcia. Czy to wina tempomatu ?

Dodam ze nie kopci przy pełnym obciążeniu.

Pozdrawiam
AdrianS1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2021, 23:11   #9
luckyboy
ford::professional
 
Avatar luckyboy
 
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
Domyślnie Odp: Błędy FORScan po dłuższej trasie

To zapewne coś związanego ze zmienną geometrią łopatek.
luckyboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2021, 22:31   #10
Freddzik
ford::amateur
 
Imię: Fred
Zarejestrowany: 30-06-2021
Skąd: Boleslawiec
Model: S max
Silnik: 2.2
Rocznik: 2011
Postów: 6
Domyślnie Odp: Błędy FORScan po dłuższej trasie

Ford s max 2.2 bark mocy, tryb awaryjny, kody bledow p2463, p246b, p246c, p244c, Mechanik wymienil czujniki przy dpf i swiece dopalajaca dpf, wyczyscilem profesjonalnie dpf, dalej wchodzi w tryb awaryjny po ok 400km. Wczesniej wyskakuje check engine. Bylem u 3 mechanikow i nikt nie potrafil rozwiazac problemu. Moze ktos mial podobny problem? Jakas rada?
Freddzik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:08.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.