|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-12-2008, 22:43 | #1 |
ford::expert
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
|
Bingo s (II gen) sam reguluję
Zaczynam przyglądać się co i jak mogę sam podregulować za pomocą laptopa i mam kilka pytań. Nauka-cóż to takiego? Jakby samoadaptacja ale jakich parametrów? Nie wszystkich na pewno bo niektóre na próbę zmieniałem i po samoadaptacji pozostały te same. To co udało mi się już osiagnąć- nie ma strzałów w kolektor jak wcisnę "gaz" do dechy na małych obrotach. Zmieniłem tryb na sportowy i przeprowadziłem naukę przy w połowie zaklejonym dolocie powietrza (zawsze z tym było lepiej). Póki nie opanuję tego, to nie eksperymentuję inaczej. Kolejne pytanie to gdzie i jak mogę dowiedzieć się jaki parametr za co odpowiada . Jest ich niewiele, więc warto spróbować dojść do nich. Może auto z gazem może jeździć normalnie?... Kupiłem interfejs i teraz wierzę już tylko w Waszą pomoc. 2 lata pracy gazowników dało tylko ich żenujący obrazek. Wersji mk auta nie dopisałem bo chyba nie ma ona tutaj najmniejszego znaczenia
|
02-12-2008, 19:09 | #2 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Re: Bingo s (II gen) sam reguluję
możesz regulować ale tak żeby było dobrze to jeszcze przydał by ci sie analizator spalin bez niego to jak bez reki
Cytat:
napisz konkretnie z czym masz problem jakie parametry cie interesują bo jest ich sporo to coś ci podpowiem ale pamietaj to że zmianisz parametry w centralce to nie musi świdczyć że bedzie dobrze regulować też trzeba parownikiem |
|
02-12-2008, 21:20 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
|
Re: Bingo s (II gen) sam reguluję
Zacznę od parownika, ale nie mogłem sobie odmówić adaptacji po tym jak kupiłem kabelek. Mieszankę na jałowym wyregulowałem na parowniku. Była bogata, teraz pływa-bogata-uboga. Jak odkleję dolot, to nagłe wciśnięcie gazu na obrotach do ok. 2000 spowoduje zadławienie się silnika. Stąd zaklejony dolot
|
02-12-2008, 21:50 | #4 | ||
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Re: Bingo s (II gen) sam reguluję
Cytat:
Cytat:
jeśli masz bingo to jest tam oscyloskop możesz na nim posprawdzać wszystko jak działa i jak powinno jeżeli wiesz jakie powinny być wykresy |
||
02-12-2008, 22:35 | #5 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Re: Bingo s (II gen) sam reguluję
bingo jak ma podpiętą sondę to pokazuje takim kwadracikiem zielonym pracę sondy.
|
03-12-2008, 21:08 | #6 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
|
Re: Bingo s (II gen) sam reguluję
Cytat:
|
|
04-12-2008, 09:44 | #7 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Re: Bingo s (II gen) sam reguluję
niektóre wogóle nie mają wpływu. Pytaj o konkrety bo jakoś nei chce mi się specjalnie instalować softu do bingo zeby patrzyć jakei sa w nim opcje. Zapytaj o konkrtene to Ci się powie. Ogóleni z użytecznych to jest cut-off oraz jeden parametr który decyduje o ile i przy jakim wychyle przepustnicy ( sygnał z TPS wymagany ) ma być w trybie szybkim wzbogacona mieszanka. Do tego się ustawi jeszcze zakres pracy attuatora i w zasadzie tyle.
|
07-12-2008, 21:57 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
|
Re: Bingo s (II gen) sam reguluję
Cut off, mam ustawione na 30% zubożenia. Ile powinno być prawidłowo? Nie wiem dokładnie czego mi potrzeba. Problem chcę rozwiązać. W wolnych chwilach studiuję net w poszukiwaniu info. Problem już opisałem wyżej
|
08-12-2008, 09:57 | #9 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Re: Bingo s (II gen) sam reguluję
cut-off to emulacja tego co robi komp benzynowy z wtryskami gdy odpuścisz całkowicie gaz, komp benzynowy odcina wtedy całkowicie wtryskiwacze benzynowe i auto absolutnie nic nie pali. To samo lub coś podobnego można zrobić za pomocą bingo i attuatora. Ustawienie cut-off'u powoduje zamknięcie dopływu gazu przez attuator. Ustawia się też progi zadziałania.
|
08-12-2008, 21:08 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
|
Re: Bingo s (II gen) sam reguluję
To akurat wiem, ale ile można to ograniczyć. Przy benzynie cut-off to odcięcie dopływu benzyny a przy gazie już tak dokładnie nie jest. Czemu nie można ustawić na 100%? Nie chcę tego na pałę robić bo nie wiem, czy w trakcie hamowania silnikiem nie zubożę zbytnio mieszanki i nie będę szkodził tym silnikowi. Dodam przy okazji, że zrobiłem trasę 1100 km na nowych ustawieniach i zużycie spadło-wacha się w granicach 8,5-10,5 l na trasie z autostradą włącznie. Nigdy nie spadało poniżej 10 litrów. W mieście dopiero badam. Dotąd mam 12,5 litra w mieście. Moje pytanie i największy problem - dławienie się silnika przy szybkim wciśnięciu gazu przy małych obrotach. Dokładam zrzut ekranu. Czy któraś z tych wartości coś Ci mówi?
|
|
|
|