Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-07-2009, 18:47   #1
Łukasza
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 29-07-2007
Skąd: dolny śląsk
Model: Focus X100
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 222
Domyślnie Zbyt niskie napięcie akumulatora?

Napięcie akumulatora jakie pokazuje mi komp to 13 a powinno byc 14V? CO z tym zrobić? Auto trochę wariuje mi obrotami przy jeździe z klimą....

Łukasza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2009, 19:21   #2
pawello
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-04-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 81
Domyślnie Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora?

wyglada na siadający regulator napięcia lub alternator ,podjedz sobie do elektryka samochodowego to sprawdzi dokładnie i może obejdzie sie bez dużych kosztów
pawello jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2009, 19:22   #3
pawello
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-04-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 81
Domyślnie Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora?

acha zobacz jeszcze zwykłym miernikiem jakie masz ładowanie
pawello jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2009, 19:45   #4
Łukasza
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 29-07-2007
Skąd: dolny śląsk
Model: Focus X100
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 222
Domyślnie Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora?

To komp moze zle pokazywac? (chodzi mi o kompa w aucie)
Łukasza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2009, 22:00   #5
Madaw
ford::specialist
 
Avatar Madaw
 
Zarejestrowany: 30-03-2007
Skąd: Kalisz
Model: Fiat Punto
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 1999
Postów: 873
Domyślnie Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora?

Ładowanie powinno wynosić między 14-14,4 V, jeśli jest inne to na 99% walnięty jest regulator napięcia.
__________________
8. Fiat Punto 1.2 16v 86 KM 1999r.
7. Lancia Y 1.2 Benzyna 60 KM 1996r. - płci przeciwnej
Był m.in. Ford Focus 1.8 TDDi ...
Madaw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2009, 22:17   #6
Łukasza
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 29-07-2007
Skąd: dolny śląsk
Model: Focus X100
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 222
Domyślnie Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora?

Czyli raczej aku czy alternatora nie bede musial wymieniac?

Czy to taki regulator:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Czy jego wymiana jest ciężka (droga) ?
Łukasza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2009, 10:40   #7
Madaw
ford::specialist
 
Avatar Madaw
 
Zarejestrowany: 30-03-2007
Skąd: Kalisz
Model: Fiat Punto
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 1999
Postów: 873
Domyślnie Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora?

jak się pośpieszysz to obędzie się tylko na wymianie regulatora (zbyt niskie napięcie ładowania zabija akumulator). Musisz wymienić to co podałeś w linkach, jeśli masz zgrabne palce, potrzebne klucze i chęci, to powinieneś sobie z tym poradzić, bo w Focusach jest w miarę wysoko alternator a przy nim regulator.

P.S. dla własnego bezpieczeństwa odłącz akumulator na czas naprawy
__________________
8. Fiat Punto 1.2 16v 86 KM 1999r.
7. Lancia Y 1.2 Benzyna 60 KM 1996r. - płci przeciwnej
Był m.in. Ford Focus 1.8 TDDi ...
Madaw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2009, 18:37   #8
Łukasza
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 29-07-2007
Skąd: dolny śląsk
Model: Focus X100
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 222
Domyślnie Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora?

"...Napięcie podawane z regulatora powinno wynosić od 13,5 do 14,8V. Jeżeli zarejestrujesz wyższe napięcie, oznacza to uszkodzenie regulatora napięcia i konieczność jego wymiany. Zbyt niskie napięcie wskazuje na zużycie szczotek alternatora. W takim przypadku wymontuj alternator i zanieś go do warsztatu elektrycznego w celu naprawy..."

Takie coś znalazłem w książce Dietr'a Korp'a. Wynika z tego, że do naprawy mam szczotki w alternatorze, a nie regulator napięcia??
Łukasza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2009, 22:39   #9
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora?

Ten Dietr Korp nawet logicznie pisze: skoro wymontowałeś alternator, to nie możesz go zawieźć do naprawy - musisz go ZANIEŚĆ.
Za takie rady powiesiłbym tę książkę w kiblu.

Tak na marginesie: przy 13,5V akumulator jest PRAKTYCZNIE nie ładowany, przy 14,8V prawdopodobnie się zagotuje, zwłaszcza w upał. Każde zacytowane zdanie z tej książki, to głupoty.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2009, 06:28   #10
baldur321
ford::average
 
Imię: ghjgj
Zarejestrowany: 18-04-2009
Skąd: slask
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 138
Domyślnie Odp: Zbyt niskie napięcie akumulatora?

W focusach 14,5V -14,8V to norma i nic sie nie zagotuje...
Masz do wymiany same szczotki, ale sa one zamontowane na regulatorze, dlatego musisz wymienic calosc...
baldur321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.