Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Ranger
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-12-2008, 23:44   #1
margrabi
ford::beginner
 
Imię: M
Zarejestrowany: 20-12-2008
Model: Ranger Limited
Silnik: 3,0 automat
Rocznik: 2008
Postów: 12
Domyślnie Ranger Limited 2008 2,5 czy 3,0 automat ???

Witajcie!
Za jakieś dwa tygodnie mam zostać kierownikiem Rangera :fcp2
Decyzja była bardzo szybka, nie ukrywam że m.in. z powodów fiskalno-watowskich :fcp5 (koniec roku, odliczenia itepe)
Jestem geologiem, często się zapuszczam w teren ale po czarnym i w mieście też kilometry kręcę. Mam "umówionego" Rangera w wersji Limited 3,0 z automatem, ale ... lekki panikos mnie ogarnia czy aby dobrze robię biorąc automat? I tu mam pytanko do Was drodzy Rangersi: jest ktoś z was w stanie porównać wersję 2,5 manual z 3 litrowym automatem? Mogę się jeszcze (do poniedziałku 22.12) wycofać się z tej opcji i wziąć "normalnego" 2,5. Cenowo wygląda w miarę atrakcyjnie: mocniejszy silnik i aut. za dodatkowe 8 tys.(promocja taka). Nie wiem co zrobić. Coś byście mogli podpowiedzieć?

Dzięki,
Marcin

margrabi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-12-2008, 06:54   #2
skorsky
ford::average
 
Avatar skorsky
 
Zarejestrowany: 10-10-2006
Skąd: Łódź
Model: Ranger
Silnik: 2,5 TDCi 143KM
Rocznik: 2007
Postów: 80
Domyślnie Re: Ranger Limited 2008 2,5 czy 3,0 automat ?

jeśli Twoja jazda w większości odbywa się w mieście - bierz 3,0 w automacie

2,5 w manualu w mieście (w korkach) ma to do siebie, że trzeba lubić ciągle majstrować przy sprzęgle i machać wajchą, która nie ma zbyt krótkiego skoku.

w terenie lepiej sprawdza się manual.
skorsky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-12-2008, 16:20   #3
misialek
ford::average
 
Avatar misialek
 
Zarejestrowany: 24-03-2006
Skąd: Kraków
Model: RANGER
Silnik: 2,5 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 80
Domyślnie Re: Ranger Limited 2008 2,5 czy 3,0 automat ?

Cytat:
Napisał skorsky
...w terenie lepiej sprawdza się manual.
Można wiedzieć skąd ta teoria?

Nie wiem jak trwały jest automat w rangerze ale to chyba prosta (trwała) konstrukcja, poza wyższym jak sądze spalaniem będziesz miał problemy z... przesiadką sie spowrotem do manuala. Zarówno po jeździe szosowej jak i terenowej.

Jeżdżę kilka lat w terenie, miałem przez ponad 2 lata terenówke z automatem i gdyby nie wysoka cena rangera z tą skrzynią to w ciemno brałbym automata po raz drugi. Opinia o zaletach automatu w terenie potwierdzona przez wielu znajomych używających takich skrzyń w terenie. Oczywiście są też pewne minusy ale nie deklasują one automatu.
__________________
Obecnie Fusion Gold i Ranger XLT, kiedyś cztery Escorty...
misialek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2008, 06:17   #4
skorsky
ford::average
 
Avatar skorsky
 
Zarejestrowany: 10-10-2006
Skąd: Łódź
Model: Ranger
Silnik: 2,5 TDCi 143KM
Rocznik: 2007
Postów: 80
Domyślnie Re: Ranger Limited 2008 2,5 czy 3,0 automat ?

nie mówię, że automat nie nadaje się w teren

miałem okazję jeździc kiedyś w terenie samochodem z automatem,
fakt - sama jazda ok. ale kiedy doszło do dłuższej zabawy w głębokim błocku gdzie po pierwsze trzeba było ciśnienie w kołach a do tego często zmieniac z D na R - zagotował się olej w skrzyni (może problem akurat tamtego auta).

wiem, że w manualu można za to spalic sprzęgło (słyszałem opinie, że sprzęgło Rangera nie należy do najtrwalszych).

także wszystko ma swoje plusy i minusy

i podtrzymuję opinię, że przy podziale jazdy szosa/teren w proporcji np. 80/20 (bo tak jest u większości użytkowników Rangera => kupiłbym automat - a nie kupiłem dlatego, że wtedy nie było automatu "od ręki" i różnica w cenie była zbyt duża).
skorsky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2008, 08:43   #5
skorsky
ford::average
 
Avatar skorsky
 
Zarejestrowany: 10-10-2006
Skąd: Łódź
Model: Ranger
Silnik: 2,5 TDCi 143KM
Rocznik: 2007
Postów: 80
Domyślnie Re: Ranger Limited 2008 2,5 czy 3,0 automat ?

tak dla ścisłości:

ciśnienie w kołach w błocku trzeba było zmniejszac do ok. 1 atm. - bo gdzieś mi uciekła częśc zdania.

"z D na R" chodziło mi o zmianę z "do przodu" na "do tyłu" bez znaczenia czy D; 1; czy 2.
skorsky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2008, 18:32   #6
misialek
ford::average
 
Avatar misialek
 
Zarejestrowany: 24-03-2006
Skąd: Kraków
Model: RANGER
Silnik: 2,5 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 80
Domyślnie Re: Ranger Limited 2008 2,5 czy 3,0 automat ?

No właśnie, podałeś sensownie prawie wszystkie główne wady automatu w terenie.
Jeśli auto nie ma osobnej chłodnicy oleju do automatu to przy ostrej jeździe można olej zagotować (zalecana szybka wymiana oleju w skrzyni). W niektórych przypadkach wkurza też słaby (wolny) start jeśli nie masz możliwości ostrego zaatakowania wzniesienia bo nie masz się skąd napędzić.

Poza tym jeśli się nie topi auta po klamki w błocie i nie jeździ hardkorowo to automat tylko cieszy. Przy tym samym modelu auta, takich samych oponach automatem sprawniej pokonasz przeszkode, później się zakopiesz, dalej zajedziesz niż manualem.

Co do trwałości sprzęgła w Rangerze to też mam takie obawy że będzie słabe. Zwłaszcza szybko ono poleci jeśli często będzie się jeździć z dużym obciążeniem.
A nie wiecie przypadkiem czy w rangerach jest dwumasowe koło zamachowe, bo to też jest słaba strona nowocenych diesli...?
__________________
Obecnie Fusion Gold i Ranger XLT, kiedyś cztery Escorty...
misialek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2008, 10:08   #7
margrabi
ford::beginner
 
Imię: M
Zarejestrowany: 20-12-2008
Model: Ranger Limited
Silnik: 3,0 automat
Rocznik: 2008
Postów: 12
Domyślnie Re: Ranger Limited 2008 2,5 czy 3,0 automat ?

Cześć, dziękuję za odzew - dodaliście mi nieco odwagi więc właśnie puściłem przelew ...
Będzie 3.0 automat :fcp27

Miałem już dwa automaty (Mazda 626, 2.2 i Chevrolet Astro 4.3) ale nigdy w 4x4 stąd moje wątpliwości co do zachowania się automatu w terenie. W Chevrolecie bywało ciężko z tym automatem po zjechaniu z asfaltu. Tylny napęd, brak blokady i nieobciążony tył - tragedia. Ale sama skrzynia - miodzio, 320tysi i śmiga dalej :-)
A w mazdzie zdechła - a przecież Ranger to w zasadzie Mazda więc mi się źle kojarzy :566:
Ale mam nadzieję że to tylko "wypadek przy pracy" a nie norma!!!

Pozdrawiam i najlepszego w Nowym 2009,
Marcin.
margrabi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2008, 11:54   #8
misialek
ford::average
 
Avatar misialek
 
Zarejestrowany: 24-03-2006
Skąd: Kraków
Model: RANGER
Silnik: 2,5 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 80
Domyślnie Re: Ranger Limited 2008 2,5 czy 3,0 automat ?

Gratulujemy wyboru :fcp26

Jeśli faktycznie często będziesz zjeżdżał z asfaltu i woził ciezkie rzeczy to zmieniaj olej i filtr w skrzyni częściej niż zaleca serwis, nawet dwuktrotnie częściej.

Jak odbierzesz auto i pojeździsz trochę to opisz wrażenia.
__________________
Obecnie Fusion Gold i Ranger XLT, kiedyś cztery Escorty...
misialek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2008, 14:41   #9
skorsky
ford::average
 
Avatar skorsky
 
Zarejestrowany: 10-10-2006
Skąd: Łódź
Model: Ranger
Silnik: 2,5 TDCi 143KM
Rocznik: 2007
Postów: 80
Domyślnie Re: Ranger Limited 2008 2,5 czy 3,0 automat ?

i tak trzymać !

sprawna decyzja = trafna decyzja

dołączam się do prośby misialka - daj cynk jak odbierzesz wóz i poopowiadaj trochę jak sie jeździ 3,0 w automacie
skorsky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:10.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.