|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-08-2017, 00:30 | #1 |
ford::amateur
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 27-01-2013
Skąd: Aleksandrów Kujawski
Model: mondeo
Silnik: 2,0 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 3
|
Ciepły silnik ,brak mocy,przerywa,gaśnie,pompa wody cieknie.
Witam wiem ze jest sporo tematów odnośnie przerywania silnika jak już się nagrzeje ,prawie wszędzie przyczyną był podany czujnik wału korbowego.Silnik 2.0 TDDI 115km 2001r. A wiec objawy jadę sobie trasę powiedzmy sto kilometrów nagle auto zaczyna się dusić ,przerywa ,brak mocy aż wreszcie gaśnie ponowne próby odpalenia doprowadzają do rozładowania akumulatora auto jest ściągane ,na drugi dzień po naładowaniu aku auto pali od razu, jeżdżę bez problemu dwa miesiące ,po czym sytuacja się powtarza ,znowu to samo i jakiś czas spokój .Aż wreszcie przełom sytuacja ta sama tylko że od razu po nagrzaniu do 90 stopni auto przerywa gaśnie i brak możliwości odpalenia po ostudzeniu auto pali ale tylko do nagrzania się do 90 stopni. Ważne na postoju bez jazdy auto po nagrzaniu chodzi cały czas.
Naprawa: Wziąłem się do roboty wyczytałem że to czujnik wału korbowego no więc trzeba wymontować a że dostęp trudny to przy okazji zlałem płyn chłodniczy żeby go wymienić. Dostałem się do czujnika położenia wału korbowego wymontowałem go po czym sprawdziłem miernikiem pokazuje coś około 420 ohm postanowiłem go podgrzać opór wzrósł do 490ohm ale czujnik nadal działa a podgrzałem solidnie tak że parzył w ręce ,stwierdziłem że czujnik jest dobry , no więc składam ponownie , po złożeniu wszystkiego nalałem zwykłej wody zamiast płynu chłodzącego żeby przepłukać i sprawdzić czy wszystko dobrze poskładałem, no więc po nalaniu wody odpaliłem silnik odpalił od razu super myśle moze się samo naprawiło zaczekałem az się nagrzeje i go zgasiłem, niestety byłem już po piwku i jazdy próbnej nie zrobiłem. Na następny dzień postanowiłem się przejechać zanim wleje płyn chłodzący ,po nagrzaniu do 90 stopni znowu słabł tak że szybko do domu, i tu wielkie zdziwienie cieknie dość mocno woda ,ciurkiem szybko sprawdzam cieknie spod pompy wody . Pompa wody po wymontowaniu pompy wody razem z pompą wspomagania stwierdziłem że cieknie z takiego otworu w obudowie pomiędzy pompą wspomagania a pompą wody. Pytania: 1 Jeżeli nie czujnik wału to co to może być ? 2 Co to za otwór w obudowie pompy wody ? 3 Czy ja przez to ze nalałem wody i nie odpowietrzyłem pompy mogłem ją uszkodzić ? 4 Czy sam mogę ją naprawić kupując jakieś uszczelniacze ,łożyska ? Przepraszam za tak długi post jak ktoś wie coś w temacie to bardzo proszę o pomoc. |
27-08-2017, 06:51 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,345
|
Odp: Ciepły silnik ,brak mocy,przerywa,gaśnie,pompa wody cieknie.
Kiepsko czytałeś bo takie objawy jak u Ciebie, w 90% przypadków na forum powoduje uszkodzona pompka pomocnicza przy baku.
Wlanie wody raczej nie mogło uszkodzić pompy. Ciekło pewnie już wcześniej. Pompy wody niestety nie zregenerujesz. Pozostaje wymiana, choć nie wiem z jakiego otworu tam cieknie, możesz zrobić fotkę. |
27-08-2017, 11:11 | #3 |
ford::professional
Imię: Jaro
Zarejestrowany: 03-09-2006
Skąd: Lubartów
Model: MK3
Silnik: TDDi 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 1,393
|
Odp: Ciepły silnik ,brak mocy,przerywa,gaśnie,pompa wody cieknie.
Raczej sterownik pompy vp44 do regeneracji a pompa wody można przy okazji się skończyła i ten element kup nowy
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka |
27-08-2017, 11:51 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,345
|
Odp: Ciepły silnik ,brak mocy,przerywa,gaśnie,pompa wody cieknie.
Tyle że jak pada sterownik pojawia się check i błędy, a o tym kolega nic nie pisal
|
27-08-2017, 12:20 | #5 |
FCP member
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 06-08-2010
Skąd: Skawina
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 1,114
|
Odp: Ciepły silnik ,brak mocy,przerywa,gaśnie,pompa wody cieknie.
Ten otwór jest właśnie po to żeby wypływał płyn jak się uszkodzi uszczelniacz w pompie. Prawie każda pompa taki ma.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
27-08-2017, 12:51 | #6 |
ford::amateur
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 27-01-2013
Skąd: Aleksandrów Kujawski
Model: mondeo
Silnik: 2,0 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 3
|
Odp: Ciepły silnik ,brak mocy,przerywa,gaśnie,pompa wody cieknie.
Tak czytałem o pompce przy baku paliwa ,ale niestety jeszcze tego nie sprawdzałem ,bo teraz najpierw musze coś zrobić z tą pompą wody .Nie ma błędów nie pali się żadna kontrolka .
Czytałem w innym poście że ktoś zregenerował pompę ,wymienił łożysko i jakieś uszczelniacze . Zrobię fotki tego otworu w pompie. Zrobiłem fotki otwór z którego wypływa ciecz i wirnik w pompie wszystkie łopatki wirnika są jakby połamane albo nadtopione. Ostatnio edytowane przez kier200 ; 27-08-2017 o 17:19 |
27-08-2017, 22:32 | #7 |
ford::amateur
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 27-01-2013
Skąd: Aleksandrów Kujawski
Model: mondeo
Silnik: 2,0 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 3
|
Odp: Ciepły silnik ,brak mocy,przerywa,gaśnie,pompa wody cieknie.
A czy możliwe żeby przez niesprawną pompe cieczy chłodzącej silnik nie odpalał jak się już nagrzał.
|
28-08-2017, 08:31 | #8 |
ford::professional
Imię: Jaro
Zarejestrowany: 03-09-2006
Skąd: Lubartów
Model: MK3
Silnik: TDDi 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 1,393
|
Odp: Ciepły silnik ,brak mocy,przerywa,gaśnie,pompa wody cieknie.
Nie
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka |