Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-01-2017, 14:33   #1
Adam Biały
 
Postów: n/a
Domyślnie kontrolka akumulator - prawidłowe ładowanie

Co jakis czas zapala się kontrolka ładowania akumulatora , gaśnie sama albo gaśnie dopiero po ponownym odpaleniu auta po paru minutach postoju.
Wymieniono alternator na nowy ( regenerowany) nic nie pomogło.
Sprawdziłem miernikiem ładowanie :

- gdy kontrolka akumulator jest zapalona mam 13.7 V

- gdy jest normalnie bez zapalonej kontrolki aku. ładowanie mam 15.0 - 15.3 V

  Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2017, 15:21   #2
madamsz
ford::professional
 
Avatar madamsz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-12-2011
Skąd: Mielec i okolice
Model: Focus 1,6 tdci; Fusion 1
Silnik: 1,6 ON; 1,4 Pb
Rocznik: 2012; 2004
Postów: 1,313
Domyślnie Odp: kontrolka akumulator - prawidłowe ładowanie

Prawidłowo ładowanie powinno być około 14,2-14,4 V. Masz jakiś problem z ładowaniem (chyba źle jest zrobiony altek - bo napięcie jest za duże), albo kończy się akumulator lub w ostateczności coś jest źle z inteligentnym systemem sterowania ładowaniem.

Mariusz
__________________
Było Mondeo 1999 1.8TD, był C-Max 2007 1.6 TDCI, jest Fusion I, i Focus 2012 1.6 TDCI, o Merivie B nie wspomnę bo wstyd
madamsz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2017, 15:35   #3
minciu
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 02-11-2007
Model: Focus + Focus
Silnik: 1.8 TDCI + 1.8TDCI
Rocznik: 2002 + 2008
Postów: 222
Domyślnie Odp: kontrolka akumulator - prawidłowe ładowanie

W Fordzie najgorsze przy regeneracji alternatora to regulator napięcia. Problemem jest jego wysoka cena i dość zagmatwany system sterowania jego pracą.

Jak kupimy cały alternator zregenerowany za około 200zl, to ciężko spodziewać się wymiernych efektów, kiedy głupi regulator tyle kosztujeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pytanie czy twój regenerowany ma dobry regulator czy może tani zamiennik?
Czy może Twój nowy alternator to tak na prawdę ten sam co miałeś wcześniej tylko po regeneracji?
minciu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2017, 15:55   #4
boncio
ford::expert
 
Avatar boncio
 
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,728
Domyślnie Odp: kontrolka akumulator - prawidłowe ładowanie

W mk3 takie napięcia ładowania są jak najbardziej ok. Przy gazie w podłodze może nawet być 12,2V, zazwyczaj właśnie ok 13,5V, a przy hamowaniu silnikiem ponad 15V...
boncio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2017, 16:11   #5
bleekm
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-03-2015
Skąd: Warszawa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 273
Domyślnie Odp: kontrolka akumulator - prawidłowe ładowanie

Cytat:
Napisał madamsz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Prawidłowo ładowanie powinno być około 14,2-14,4 V. Masz jakiś problem z ładowaniem (chyba źle jest zrobiony altek - bo napięcie jest za duże), albo kończy się akumulator lub w ostateczności coś jest źle z inteligentnym systemem sterowania ładowaniem.

Mariusz
W mk3 ladowanie 15v jest ok. Natomiasr 13.7v zdecydowanie za niskie. Alternator do reklamacji. Ja w gazie w podlodze nie mam ponizej 14v ale ja mierze po plusie z akumulatora z alarmu fabrycznego. Niewiem jak wskazuje np test zegarow.

Ostatnio edytowane przez bleekm ; 17-01-2017 o 16:22
bleekm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2017, 16:40   #6
Adam Biały
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: kontrolka akumulator - prawidłowe ładowanie

Zapłaciłem za regenerowany alternator z w wymianą i czyszczeniem kabelków 520zł.
Nie pojechałem do byle Zdziska z byle kanałem.Wymiana , diagnoza odbyła sie be zemnie ( nie można , takie przepisy) wiec tak naprawdę nie wiem i sie nie dowiem co oni wymienili co zrobili, czego nie zrobili? masakra , pozostaje chyba tylko wizyta w autoryzowanym serwisie Forda.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-01-2017, 16:30   #7
boncio
ford::expert
 
Avatar boncio
 
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,728
Domyślnie Odp: kontrolka akumulator - prawidłowe ładowanie

Napięcie ładowania zależy od tego czy jest odzyskiwanie energii hamowania, stanu akumulatora i obecności start/stop. Rzeczywiście bez ASS nie spada poniżej 14V.
boncio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-01-2017, 19:36   #8
slider2002
ford::advanced
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 04-04-2015
Skąd: Gniezno
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 207
Domyślnie Odp: kontrolka akumulator - prawidłowe ładowanie

W każdym aucie ładowanie powinno być 13,8-14,4. Mniej to niedoladowany aku. Więcej to ugotowany aku. Stale ładowanie 15v to śmierć dla aku. Ja mam auto które ładuje 13,8-13,9 niezależnie od obciążenia i aku już siódmy sezon ma się całkiem dobrze.
slider2002 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2017, 06:07   #9
bleekm
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-03-2015
Skąd: Warszawa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 273
Domyślnie Odp: kontrolka akumulator - prawidłowe ładowanie

Cytat:
Napisał slider2002 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W każdym aucie ładowanie powinno być 13,8-14,4. Mniej to niedoladowany aku. Więcej to ugotowany aku. Stale ładowanie 15v to śmierć dla aku. Ja mam auto które ładuje 13,8-13,9 niezależnie od obciążenia i aku już siódmy sezon ma się całkiem dobrze.
Nie prawda. Nowe auta, nowsze technologie. Akumulator może być ładowany i 16v ale chodzi o to żeby go nie przegrzać. W nowszych autach alternatorem steruje PCM które podwyższa napięcie ładowania akumulatora w zależności od potrzeb. Ja mam praktycznie cały czas ok. 15v (na krótkich trasach), przy dłuższej jeździe napięcie łądowania spada do ok 14.5v. Jakoś akumulator mi nie umarł jest oryginalny cały czas. (błąd pomiaru można przyjąć do 0.2v).
bleekm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2017, 09:22   #10
matti393
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 28-10-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Focus
Silnik: 1,6 125 KM
Rocznik: 2011
Postów: 174
Domyślnie Odp: kontrolka akumulator - prawidłowe ładowanie

Mi właśnie przed chwilą włączyła się kontrolka ładowania akumulatora podczas jazdy. Dodam że nigdy takich objawów nie miałem. Potem znowu odpalilem auto i znowu włączyła się po mniej wiecej minucie. Za 3 razem sie juz nie włącza. Już mnie to auto zaczyna denerwować. Co jakiś czas rozładowuje mi akumulator doszczętnie. Potrafię jezdzić miesiąc i wszystko ok. Aż tu nagle przychodzę a aku zdechniete. Dodam że wymieniłem radio fabryczne na chińczyka z androidem. Opisywałem temat w osobnym wątku i już nie wiem czy to one nie generuje jakiś błędów. Jednym słowem masakra
matti393 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:44.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.