|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-12-2019, 20:52 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-11-2014
Model: MONDEO MK5 KOMBI
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 11
|
Dużo błędów w module PCM
Witam, potrzebuję pomocy bo już głupieję... i nie wiem czego się czepić, może znajdzie się jakaś mądra głowa co byłaby w stanie pomóc, więc może od początku, pacjent to mondeo mk5 2.0 tdci 2015 r 150KM, auto na zimnym silniku pracuje OK, jednak po rozgrzaniu zaczynają się cuda, auto zaczyna się dławić i pierwszy błąd jaki zawsze łapie to:
Kod: P06A7 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie napięcia B odniesienia czujnika Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki włączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 156446033 s - Globalny czas rzeczywisty -TOTDIST: 134044.0 km - Całkowity (przebyty) dystans -MAINECUV: 14.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU -OUTTMP: 12 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik. -PWR_MODE_KEY: Key Out - Stan kluczyka w trybie zasilania -PWR_MODE_QF: Power Mode Undefined - Współczynnik jakości w trybie zasilania -LOAD: 15.69 % - Wyliczona wartosc obciazenia -ECT: 72 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej -MAP: 98.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor). -RPM: 795 1/min - Obroty silnika na minute -VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu -IAT: 23 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature). -MAF: 11.86 g/s - Przepływomierz masowy powietrza -MIL_DIST: 0.0 km - Odległość przebyta od czasu włączenia MIL. -FRP: 24800.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej -EGR_PCT: 23.53 % - Polecenie uruchomienia EGR -FLI: 6.67 % - Poziom paliwa -CATEMP11: 103 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1 -CATEMP12: 103 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 2 -VPWR: 14.34 V - Napięcie modułu sterującego -AAT: 12 °C - Temperatura powietrza otoczenia ===END PCM DTC P06A7:00-AF=== i nic po za tym, po pewnym czasie jak już popracuje w takim stanie to zaczynają pojawiać się inne błędy, które nie zawsze są takie same, a są to najczęściej: Kod: P1462 - Niskie napięcie na wejściu czujnika ciśnieniowego A/C. Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 156439046 s - Globalny czas rzeczywisty -TOTDIST: 134026.0 km - Całkowity (przebyty) dystans -MAINECUV: 14.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU -OUTTMP: 15 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik. -PWR_MODE_KEY: Key Out - Stan kluczyka w trybie zasilania -PWR_MODE_QF: Power Mode Undefined - Współczynnik jakości w trybie zasilania -LOAD: 3.14 % - Wyliczona wartosc obciazenia -ECT: 95 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej -MAP: 101.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor). -RPM: 961 1/min - Obroty silnika na minute -VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu -IAT: 29 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature). -MAF: 16.55 g/s - Przepływomierz masowy powietrza -MIL_DIST: 0.0 km - Odległość przebyta od czasu włączenia MIL. -FRP: 25900.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej -EGR_PCT: 8.24 % - Polecenie uruchomienia EGR -FLI: 7.06 % - Poziom paliwa -CATEMP11: 131 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1 -CATEMP12: 128 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 2 -VPWR: 14.46 V - Napięcie modułu sterującego -AAT: 15 °C - Temperatura powietrza otoczenia ===END PCM DTC P1462:00-2E=== ===PCM DTC P26A7:36-2E=== Kod: P26A7 - Wysoka wartość sygnału w obwodzie czujnika A położenia zaworu obejściowego płynu chłodzącego silnik Dodatkowe symptomy usterki: - Częstotliwość sygnału zbyt niska Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 156440021 s - Globalny czas rzeczywisty -TOTDIST: 134040.0 km - Całkowity (przebyty) dystans -MAINECUV: 14.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU -OUTTMP: 8 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik. -PWR_MODE_KEY: Key Out - Stan kluczyka w trybie zasilania -PWR_MODE_QF: Power Mode Undefined - Współczynnik jakości w trybie zasilania -LOAD: 5.10 % - Wyliczona wartosc obciazenia -ECT: 95 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej -MAP: 116.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor). -RPM: 1986 1/min - Obroty silnika na minute -VSS: 56.0 km/h - Prędkość pojazdu -IAT: 12 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature). -MAF: 34.86 g/s - Przepływomierz masowy powietrza -MIL_DIST: 0.0 km - Odległość przebyta od czasu włączenia MIL. -FRP: 56300.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej -EGR_PCT: 20.78 % - Polecenie uruchomienia EGR -FLI: 10.20 % - Poziom paliwa -CATEMP11: 229 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1 -CATEMP12: 479 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 2 -VPWR: 14.48 V - Napięcie modułu sterującego -AAT: 8 °C - Temperatura powietrza otoczenia ===END PCM DTC P26A7:36-2E=== ===PCM DTC P0405:00-27=== Kod: P0405 - Wartość niska obwodu czujnika A EGR Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 156439295 s - Globalny czas rzeczywisty -TOTDIST: 134026.0 km - Całkowity (przebyty) dystans -MAINECUV: 14.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU -OUTTMP: 16 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik. -PWR_MODE_KEY: Key Out - Stan kluczyka w trybie zasilania -PWR_MODE_QF: Power Mode Undefined - Współczynnik jakości w trybie zasilania -LOAD: 87.45 % - Wyliczona wartosc obciazenia -ECT: 96 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej -MAP: 131.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor). -RPM: 1655 1/min - Obroty silnika na minute -VSS: 28.0 km/h - Prędkość pojazdu -IAT: 32 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature). -MAF: 41.05 g/s - Przepływomierz masowy powietrza -MIL_DIST: 0.0 km - Odległość przebyta od czasu włączenia MIL. -FRP: 121000.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej -EGR_PCT: 0.00 % - Polecenie uruchomienia EGR -FLI: 6.67 % - Poziom paliwa -CATEMP11: 172 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1 -CATEMP12: 131 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 2 -VPWR: 14.44 V - Napięcie modułu sterującego -AAT: 16 °C - Temperatura powietrza otoczenia ===END PCM DTC P0405:00-27=== ===PCM DTC P018C:00-2E=== Kod: P018C - Niska wartosc sygnalu w obwodzie B czujnika cisnienia paliwa Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 156439511 s - Globalny czas rzeczywisty -TOTDIST: 134031.0 km - Całkowity (przebyty) dystans -MAINECUV: 14.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU -OUTTMP: 8 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik. -PWR_MODE_KEY: Key Out - Stan kluczyka w trybie zasilania -PWR_MODE_QF: Power Mode Undefined - Współczynnik jakości w trybie zasilania -LOAD: 75.29 % - Wyliczona wartosc obciazenia -ECT: 97 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej -MAP: 112.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor). -RPM: 1726 1/min - Obroty silnika na minute -VSS: 87.0 km/h - Prędkość pojazdu -IAT: 17 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature). -MAF: 39.66 g/s - Przepływomierz masowy powietrza -MIL_DIST: 0.0 km - Odległość przebyta od czasu włączenia MIL. -FRP: 104900.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej -EGR_PCT: 0.00 % - Polecenie uruchomienia EGR -FLI: 5.88 % - Poziom paliwa -CATEMP11: 315 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1 -CATEMP12: 519 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 2 -VPWR: 14.48 V - Napięcie modułu sterującego -AAT: 8 °C - Temperatura powietrza otoczenia ===END PCM DTC P018C:00-2E=== ===PCM DTC P0806:00-27=== Kod: P0806 - Zakres napięcia w obwodzie/jakość sygnału czujnika położenia sprzęgła A Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 156441274 s - Globalny czas rzeczywisty -TOTDIST: 134044.0 km - Całkowity (przebyty) dystans -MAINECUV: 12.00 V - Zasilanie główne sterownika ECU -OUTTMP: 14 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik. -PWR_MODE_KEY: Key Out - Stan kluczyka w trybie zasilania -PWR_MODE_QF: Power Mode Undefined - Współczynnik jakości w trybie zasilania -LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia -ECT: 74 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej -MAP: 96.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor). -RPM: 0 1/min - Obroty silnika na minute -VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu -IAT: 26 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature). -MAF: 2.11 g/s - Przepływomierz masowy powietrza -MIL_DIST: 0.0 km - Odległość przebyta od czasu włączenia MIL. -FRP: 600.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej -EGR_PCT: 0.00 % - Polecenie uruchomienia EGR -FLI: 8.24 % - Poziom paliwa -CATEMP11: 100 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1 -CATEMP12: 106 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 2 -VPWR: 12.20 V - Napięcie modułu sterującego -AAT: 14 °C - Temperatura powietrza otoczenia ===END PCM DTC P0806:00-27=== ===PCM DTC P087B:00-27=== Kod: P087B - Zakres/parametry pracy obwodu B czujnika położenia sprzęgła Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 156441274 s - Globalny czas rzeczywisty -TOTDIST: 134044.0 km - Całkowity (przebyty) dystans -MAINECUV: 12.00 V - Zasilanie główne sterownika ECU -OUTTMP: 14 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik. -PWR_MODE_KEY: Key Out - Stan kluczyka w trybie zasilania -PWR_MODE_QF: Power Mode Undefined - Współczynnik jakości w trybie zasilania -LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia -ECT: 74 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej -MAP: 96.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor). -RPM: 0 1/min - Obroty silnika na minute -VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu -IAT: 26 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature). -MAF: 2.11 g/s - Przepływomierz masowy powietrza -MIL_DIST: 0.0 km - Odległość przebyta od czasu włączenia MIL. -FRP: 600.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej -EGR_PCT: 0.00 % - Polecenie uruchomienia EGR -FLI: 8.24 % - Poziom paliwa -CATEMP11: 100 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1 -CATEMP12: 106 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 2 -VPWR: 12.20 V - Napięcie modułu sterującego -AAT: 14 °C - Temperatura powietrza otoczenia ===END PCM DTC P087B:00-27=== zaobserwowałem jeszcze skokową pracę na oscyloskopie następujących czujników na biegu jałowym i niczego nie dotykając: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. CCP - 0-50% DPF DP - 0-0,6 KPa DPF INP - 0-0,6 KPa DP DPF - 0-0,6 KPa EGR VPB1 - 0-100% EGR VPSV - 0-4,7V EGR ACT - 0-200% EGR A ERR - 0-100% EGR ERR - 0-100% EGR POS SEN - 0,76-1V EGR PCT - 18-40% EOP PRES - 50-400 KPa FP - 56-67% pierwsze podejrzenie padło na EGR, gdy zdjąłem osłonę na EGR na biegu jałowym zaobserwowałem skokową pracę zaworu przy bardzo płynnej pracy na sucho jednak gdy podpiąłem drugi były te same objawy, tak jakby był źle podawany sygnał i w końcu zgłupiałem. Gdyby ktoś coś więcej wywnioskował i podpowiedział coś byłbym bardzo wdzięczny. Ostatnio edytowane przez grekoal ; 22-12-2019 o 21:13 |
22-12-2019, 21:11 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-07-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 7,506
|
Odp: MONDEO MK5 2.TDCi 150 Km błędy
Te wszystkie błędy są po odczycie po kasowaniu błędów,czy po prostu zrobiłeś odczyt ?
__________________
Moje mody w mk5:Elektryczna klapa +"machanie nogą",BLIS,Webasto,Kamera tylna i przednia,Aktywne Zawieszenie,Active Park Assist,Premium Sound,ACC,Sync1->Sync2->Sync3,Fotele grzane/wentylowane z masażem,Elektryczna kolumna kierownicza,Active Noise Control |
22-12-2019, 21:16 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-11-2014
Model: MONDEO MK5 KOMBI
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 11
|
Odp: Dużo błędów w module PCM
po skasowaniu błędów na początku jest OK do momentu rozgrzania silnika, później zaczyna już siać, zawsze pierwszy jest P06A7 i napis na desce "sprawdź instukcję" z żółtym rysunkiem kluczyka.
|
22-12-2019, 23:54 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140KM -> 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,097
|
Odp: Dużo błędów w module PCM
Ja bym zaczął od czyszczenia i spr wsztkich punktów masowych w komorze silnika
|
23-12-2019, 08:25 | #5 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-11-2014
Model: MONDEO MK5 KOMBI
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 11
|
Odp: Dużo błędów w module PCM
Cytat:
|
|
23-12-2019, 13:11 | #6 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
Odp: Dużo błędów w module PCM
Cytat:
Sprawdź masy i wtyczkę od PCM. Zakładając że "nasi" nie naprawiali wiązki po jakimś zdarzeniu |
|
23-12-2019, 17:09 | #7 |
ford::professional
Imię: KRIS
Zarejestrowany: 26-10-2008
Skąd: ŚLĄSKIE
Model: MONDEO MK5 ST LINE
Silnik: 2,0 TDCI 218KM 476NM
Rocznik: 2016
Postów: 1,305
|
Odp: Dużo błędów w module PCM
a nie dostała się gdzieś woda miałem podobne objawy w MK4 po wymianie szyby zalewało moduł
__________________
BYŁO- SCORPIO MK1 2,9 PB - CZARNE /MONDEO MK1 2,0+LPG - SREBRNE /FOCUS MK1 1,8 PB+LPG - BORDOWY /MONDEO MK3 2,0 TDCI - CZARNY / MONDEO MK4 2,2 TDCI TITANIUM S - SZARY /JEST MONDEO MK4 TITANIUM S - BIAŁY / JEST MONDEO MK5........ - CZARNY |
23-12-2019, 19:26 | #8 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-11-2014
Model: MONDEO MK5 KOMBI
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 11
|
Odp: Dużo błędów w module PCM
Cytat:
|
|
24-12-2019, 17:52 | #9 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140KM -> 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,097
|
Odp: Dużo błędów w module PCM
Wyczyszczenie Mas zajmie Ci nie więcej niż 1h napewno śnie zaszkodzi, dodatkowo do spr wiązka, jak to nic nie pomoże to wg mnie pcm pada, może mieć zimne luty i po nagrzaniu zaczynaja nie łączyć
|
07-12-2023, 18:10 | #10 |
ford::amateur
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 31-10-2023
Skąd: Lubin
Model: Edge ST
Silnik: 2.7
Rocznik: 2015
Postów: 3
|
Odp: Dużo błędów w module PCM
odgrzebie kotleta, jak rozwiązałeś tą sprawę, bo u mnie moduł też sypie błędami, aktualizacja i reset nie pomaga, a auto jedzie jak po sznurku
|