|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-07-2019, 16:11 | #1 |
ford::amateur
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2016
Skąd: Siedlce
Model: ford focus
Silnik: 1.8 duratec 125km
Rocznik: 2007
Postów: 5
|
1.8 125KM benzyna momenty dokręcania śrub
Witam,
właśnie wyjąłem skrzynię biegów. Prośba serdeczna nigdzie nie mogę znaleźć momentów dokręcania śrub. Koła zamachowego, - wymieniam uszczelniacz dokręcenie sprzęgła, Super, jeśli ktoś ma tabelę z wszystkimi momentami dla tego silnika. Marek - dziękuje. |
02-07-2019, 16:57 | #2 |
ford::professional
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
Odp: Focus 1.8 125KM benzyna momenty dokręcania śrub
Witam
Uszczelniacz 10 Nm Koło zamachowe- nowe śruby 1 etap-50 Nm 2 etap-80 Nm 3 etap-112 Nm. Śruby mocujące docisk sprzęgła- nowe śruby 29 Nm Śruby mocujące przekładnie z silnikiem 48 Nm. pozdrawiam |
10-07-2019, 23:10 | #3 |
ford::amateur
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2016
Skąd: Siedlce
Model: ford focus
Silnik: 1.8 duratec 125km
Rocznik: 2007
Postów: 5
|
Odp: 1.8 125KM benzyna momenty dokręcania śrub
Dziękuję wszystko przebiegło dobrze,
nawet streszczę. Wymiana sprzęgła. demontaż filtra powietrza, potem jest dobry moment do demontażu akumulatora. wcześniej najlepiej odkręcić pół osie napędowe bez tego ani rusz. Także na kołach odkręcamy śruby. potem luzujemy pułosie. Wybijamy je uderzając w nie raz a konkretnie. Następnie końcówkę drążka ja miałem bardzo ciężki pręt który oparłem od spodu silnika i w jego połowie podwiesiłem na końcówce drążka usiadłem na nim by stworzyć presję na drążek potem kilka uderzeń w mocowanie i puścił, tak samo końcówka wahacza. napędowego od strony skrzyni nie wyjmowałem, da sie zrobić to łyżką. wcześniej dobrze jest spuścić trochę oleju ze skrzyni by nie wyciekał. Z przodu silnika jest skrzynka plastikowa, otwieramy ją potem na siłę zdejmujemy końcówki linek od skrzyni, dolna u mnie miała zabezpieczenie które trzeba było delikatnie wyjąć. Potem łapiemy na każdej z linek za dwa mocowania plastikowe, są skrętne kręcimy jednym w lewo drugim w prawi i wychodzi nam linka. Także mechanizm zdjęty plus zdemontowane przeguby. Teraz akumulator, potem skrzynka akumulatora, teraz pora by podwiesić silnik od spodu, ja użyłem podnośnika, to samo do skrzyni gdyż będziemy niedługo usuwali ich mocowania, najlepiej od góry także podwiesić silnik. Teraz wszystkie śruby i złączki dookoła skrzyni biegów, plus zdjąć masy, śruby oznaczyć, Do tego odpiąć przewód zasilający od wyprzęgnika, jest tam złączka. sztywny drut który trzeba od góry wyjąć. śruby zacząłem odkręcać od tyłu tam ciężej jest się dostać, potem łapę skrzyni oraz mocowanie skrzyni od góry, to które trzyma skrzynię biegów. teraz już dobrze mieć kogoś do pomocy by po ostatniej śrubie wyjąć skrzynię, następnie czyścimy dokładnie wszystko, źle zrobiłem iż nie wymieniłem od razu symeringu w skrzyni oraz na wyjściu z niej do przegubów, proponuję to zrobić innym. u mnie było dużo smaru także trzeba było odkręcić koło zamachowe, wkręcamy jedną śrubę na dole potem zapieramy łyżką o koło i odkręcamy po kolei. Potem mamy uszczelniach, koszt około 200zł, ja na zniżkach miałem 130 w intercarsie. na dole uszczelniacza dajemy sylikon, dałem za mało trzeba moim zdaniem więcej i odczekać aż zaschnie, lekko się poci, tylko teraz nie wiem czy ze skrzyni czy z wału. nawet nie uszczelniacza wału ale jego obudowy, u mnie sam uszczelniacz był za lekko przykręcony, dwie dolne śruby same się odkręciły do ok, 3mm, moment jest tam bardzo mały bodajże 10NM, teraz składamy, koło wedle momentów z postu wyżej, potem docisk tarczę sprzęgła, bardzo delikatnie ją dokręcamy by był ruch, i staramy się ją wycentrować, mi się to udało, najlepiej ustawić potem odejść metr, półtoraj, by zobaczyć czy jest symetrycznie, i składanie, za pierwszym razem w ferworze walki zapomniałem wysprzęglika zamontować, także musiałem znowu zdejmować skrzynię, dobrze że szybko się zorientowałem, P.S nie zdejmujemy rozrusznika do wyjęcia skrzyni, u mnie się udało. Ważne by przewód który odczepimy od wysprzęglika zaczepić na tyle wysoko w komorze silnika by nie ciekł, po jego ponownym zamontowaniu do nowego wysprzęglika pozwalamy by grawitacyjnie się napełnił, Mamy teraz wejście do wysprzęglika i jego kanał odpowietrzający, nakładamy na niego przewód. pompujemy uzupełniwszy wcześniej płyn hamulcowy potem przekręcamy odpowietrznikiem, zacznie lecieć piana z płynem, znowu zamykamy i pompujemy. po pewnym czasie zacznie lecieć czysty płyn, już po robocie. Potem dokręcanie śrub itd, mocowanie, i po pracy. mi to zajęło około 9h, rozbite na dwa dni, do tego nie planowany uszczelniacz i silikonowanie, powodzenia, jeśli czas pozwoli dołączę zdjęcia. dotyczy ford focus MK2 Duratec 1.8 125km |