|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-10-2022, 19:05 | #1 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 20-07-2017
Skąd: Kłodzko
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
Trudny rozruch i dymienie w niższych temperaturach
Cześć. Nie mogę sobie od roku poradzić z pewnym problemem. Mianowicie mój S-max 2.0 140KM ma problemy z rozruchem w niższych temperaturach, dodatkowo dymi na niebiesko niedopalonym paliwem. Po kilkunastu sekundach od rozruchu dymienie ustaje. Wymienione turbo na regenerowane, akumulator wymienione 2 wtryskiwacze, bo miały za niską rezystancję cewki i nadal rano trzeba dłużej kręcić a jak już odpali to dymi niedopalonym paliwem. Kompresja ok, jedna świeca żarowa padnięta, ale z tego co tu czytam to na TDCI nie powinno mieć wpływu, EGR czyszczony. Werwę w czasie jazdy ma jak należy, aczkolwiek czuć czasem lekkie poszarpywanie w okolicach 2000 obr przy jednostajnej jeździe. Pojawia się też czasem błąd za wysokiego i za niskiego napięcia cięgna sterowania turbiną, czy jakoś tak, ale to raczej nie powinno mieć wpływu na same rozruchy. Błędy kasowałem ELMem, przywracałem też wartości podstawowe ECU i nic. Pokieruje ktoś gdzie dalej szukać przyczyny? Bo u wymieniacza zostawiłem już ponad 2k pln i bez efektu...
|
27-10-2022, 06:24 | #2 |
ford::advanced
Imię: Arek
Zarejestrowany: 11-06-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondek / Transit Connect
Silnik: 2,0 tdci /1,5 Ecoblue
Rocznik: 2018 / 2022
Postów: 496
|
Odp: Trudny rozruch i dymienie w niższych temperaturach
Moim zdaniem objawy które opisujesz wskazują na świece żarowe. Jeśli jedną masz padnięta to wymieniając ja sprawdź instalacja świec. Możliwe że gdzieś jest zły styk i pozostałe nie grzeją na 100% swoich możliwości.
|