|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-11-2007, 21:52 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-03-2007
Skąd: konin
Model: focus
Silnik: Tddi
Rocznik: 2000
Postów: 137
|
temperatura silnika
witam wszystkich.Chciałem sie dowiedziec jak dogrzewa wam sie silnik. U mnie zeby sie dogrzał do własciwej temperatury(przy tej pogodzie) musze przejechac około 10 do 12 km. Termostat jest sprawny. ? jak juz sie dogrzeje to wskazówka stoi dokładnie na srodku.Czy tak mus byc , amoze lepiej byłoby przyslonic chłodnice wtedy by sie szybciej dogrzał
|
14-11-2007, 22:32 | #2 |
ford::specialist
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
|
Daruj sobie przysłanianie chłodnicy, wiele opinii wskazuje na to, że takie działania mogą tylko zaszkodzić silnikowi (niewłaściwe chłodzenie, możliwość przegrzania).
Diesel potrzebuje czasu do nagrzania. W swoim zauważyłem, że jak juz wskazówka ruszy i jadę dość dynamicznie, silnik nagrzewa się szybciej niż przy spokojnej jeździe (wystarczy jakieś 4-5 km). Przy powolnej jeździe na niskich obrotach silnik osiąga temperaturę mniej więcej po 9 km. Być może to autosugestia, ale wydaje mi się, że po wymianie płynu w chłodnicy (oczywiście oryginał Motorcrafta) silnik jakby szybciej łapał swoją temperaturę.
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19) http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png |
16-11-2007, 16:41 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-02-2007
Skąd: Siechnice/Wrocław/Radlin k. Wodzisławia Śląskiego
Model: mondeo mk2
Silnik: 2.0
Rocznik: 1997
Postów: 909
|
Co dla Ciebie oznacza właściwą temperaturę?Co pokauje wskaźnik po 4-5km?
__________________
ufo |
16-11-2007, 17:07 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-03-2007
Skąd: konin
Model: focus
Silnik: Tddi
Rocznik: 2000
Postów: 137
|
ale dałes super odpowiedz to nic nie znaczy
|
16-11-2007, 17:33 | #5 |
ford::specialist
Imię: HUBERT
Zarejestrowany: 10-06-2007
Skąd: WARSZAWA
Model: MONDEO V
Silnik: 2,O TDCi 150/180 225 470nm
Rocznik: 2015
Postów: 535
|
Hey
U mnie silnik osiąga temp optymalną(tj środek skali) po przejechaniu ok 3-4 km .tyczy sie temp obecnych im zimniej tym troszke dłużej. A jak to zrobić???????? Jak odpalasz autko to nie włączaj odrazu gorącego powietrza na max tylko na min a najlepiej na niebieskie pole!! Wówczas silnik sie szybko nagrzewa bo nie "chłodzisz" go ogrzewaniem. Jak juz silnik sie nagrzeje to włącz na max i ciesz sie ciepełkiem :fcp2 U mnie ten sposób działa w każdym samochodzie Prosty test zagrzej silnik tak aby wskazówka od temp sie ruszyła ok 5 mm i włącz na max ogrzewanie i dmuchawę pomimo iż silnik będzie pracował jego temp dłuuugo będzie rosła do optymalnej :fcp7 Mam nadzieje iż moje wskazówki pomogą Zasłanianie chłodnicy za dużo nie da a w cieplejszy dzień możesz zagotować silnik .Sprawdzone na własnym przykładzie. Ps nie ciśnij zimnego silnika to masakra dla niego po nagrzaniu to ile fabryka dała :fcp4 :fcp4 PZDr :fcp1 :f cp2
__________________
Usunięto - regulamin §23 |
16-11-2007, 17:41 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-05-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 692
|
Tak to już jest, że dieselki trochę dłużej się nagrzewają.
A zagrzać diesla w korku to już chyba niemożliwe. Czasem stoję i stoję a silnik cały czas się nie nagrzewa. Porady TERBUH_B, są jak najbardziej ok, chociaż ja zauważyłem, że w dieslu (przynajmniej w miom) nie ma takiej zależności. Wcześniej jak jeździłem benzyną to robiłem dokładnie tak jak pisze TERBUH_B, ale teraz widzę, że niezależnie kiedy włączę ogrzewanie to silnik i tak zagrzeje się po tym samym czasie. U mnie to kwestia ok 8 km. Pozdrawiam |
16-11-2007, 17:47 | #7 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-02-2007
Skąd: Siechnice/Wrocław/Radlin k. Wodzisławia Śląskiego
Model: mondeo mk2
Silnik: 2.0
Rocznik: 1997
Postów: 909
|
Cytat:
__________________
ufo |
|
16-11-2007, 17:52 | #8 | |||
ford::specialist
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
|
Cytat:
Po 4-5 km osiągam mniej więcej 2/3 tej wartości. Cytat:
Cytat:
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19) http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png |
|||
16-11-2007, 18:01 | #9 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-05-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 692
|
Cytat:
Zupełnie czym innym jest osiągnięcie 3000 rpm przy lekko wciśniętym gazie a zupełnie czym innym jest dochodzenie do tych obrotów z gazem w podłodze (zwłaszcza dla turbiny). Ja nie mogę powidzieć, że po odpaleniu jeżdżę "jak emeryt" a jednocześnie na pewno nie szkodzę silnikowi. Pozdrawiam |
|
16-11-2007, 18:57 | #10 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-02-2007
Skąd: Siechnice/Wrocław/Radlin k. Wodzisławia Śląskiego
Model: mondeo mk2
Silnik: 2.0
Rocznik: 1997
Postów: 909
|
Cytat:
[ Dodano: 16-11-2007, 19:58 ] 1/3 2/3 dobre Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
ufo |
|