Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-06-2011, 20:50   #1
Ukashq
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-04-2011
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2000
Postów: 8
Cool Silnik szarpie i gaśnie

Witam! Kupiłem fokę pół roku temu i mam już jej dość... po ok 2 miesiącach pojawił się problem "spręzynki" maglowany w wielu tematach - silnik przy maksymalnym przyspieszeniu (gaz w podłogę) na 4 i 5 (obciązeniem lub pod górkę) szarpie i albo się wyłącza albo wchodzi w tryb awaryjny... ok. Więc spokojnie sobie analizuję i szukam rozwiązań. Tydzień temu wywaliło zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia - silnik się nie przegrzał (nie wszedł na czerwone pole). Usterkę wymieniłem, sprawdziłem wężyki - nie są napompowane więc to nie jest uszczelka pod głowicą (chyba) - więc co...? Dwa dni później pojechałem na przegląd klimy i szok: połowę czynnika nie było (ok...) i jeden wentylator nie odpala (sic!). Ponadto silnik od momentu z klimą szarpie i gaśnie - tego tyczy się ten temat. Pojechałem podpiąć pod kompa - błąd P0340 -czujnik położenia wałka rozrządu. Więc dziś jadę sie ponownie podpiąć i to wymienić, ale dziś już nie było błędu!! Okazało się, że wentylator spalony (fuck!), a nowy błąd to nadmierne ładowania akumulatora(!!). Ludzie potrzebuję pomocy (ŁÓDŹ): co jest przyczyną szarpania i gaśniecia? Jakieś tanie części do focusa? POMOCY


Ostatnio edytowane przez Ukashq ; 30-06-2011 o 20:54
Ukashq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-07-2011, 06:49   #2
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie Odp: Silnik szarpie i gaśnie

Wyczyść połączenia masowe.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-07-2011, 21:27   #3
Ukashq
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-04-2011
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2000
Postów: 8
Cool Odp: Silnik szarpie i gaśnie

Pojeździłem i moje spostrzeżenia są następujące: na zimnym silniku nic nie szarpie i tak do 1/4 zakresu temp. Pożniej zaczyna się... od 1/4 do 1/2 zakresu szarpie i/lub gaśnie to zależy czy jadę czy stoję. Gdy osiągnie 1/2 już jest ok choć słyszę, że wentylator się odpala, a silnik na jałowym biegu nie pracuję równo tzn. jakby jakiś nagły pobór mocy po momentami wskazówka obortów się podnosi i opada o jakies 100 obr. Dziś np. mimo, że na zewnątrz chłodno (ok 14 stopni) - krótka trasa dojeżdzam na miejsce silnik dopiero w 1/4 (jeszcze ok), a wentylator na 2 biegu! Warto jeszcze wspomnieć, że silnik nie osiąga płynnie temperatury tj, te przedziały są wyraźne: cold -1/4;1/4 - 1/2 (szarpanie i gaśnięcie), 1/2 stabilizacja. Czekam na porady. Pozdrawiam! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ukashq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2011, 14:57   #4
dromader_2008
ford::amateur
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 18-04-2009
Skąd: nowy sacz
Model: ford focus
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 1998
Postów: 5
Domyślnie Odp: Silnik szarpie i gaśnie

Witam.Miałem ten sam problem,gdy przestałem tankowa na Orlenie przeszło jak rękę odjął.Sprobujcie.Pozdrawiam
dromader_2008 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2011, 20:05   #5
Daro19823
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 06-07-2010
Skąd: Brzeg
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8TDDI Heczbek
Rocznik: 2002
Postów: 555
Domyślnie Odp: Silnik szarpie i gaśnie

ja bym wlał cos na przeczyszczenie układu. nie martw sie nic jeszcze nie raz bedziesz rzucał miesem
Daro19823 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2011, 20:47   #6
Ukashq
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-04-2011
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2000
Postów: 8
Domyślnie Odp: Silnik szarpie i gaśnie

Olej si pojawił w układzie chłodzenia (zbiornik wyrównawczy) czyli uszczelka pod głowicą...
Ukashq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2011, 07:25   #7
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Silnik szarpie i gaśnie

powinienes jesze wiedziec ze klima zalacza sie automatycznie na ustawieniu nadmuchu na szybe wiec to ze wentylator sie zalacza choc niema temp. to jest zapewne to.

I oczywiscie najprawdopodobniej 1 wentylator masz uszkodzony bo powinny 2 naraz chodzic.
Poza oczywiscie uszczelka pod glowica... skoro masz olej w ukladzie chlodzenia... wiec najpierw potrzeba silnik zrobic a pozniej zajac sie osprzetem. Tylko jak ktos ci bedzie glowice sciagal to niech nie odkreca czujnika temp.

Gasniecie silnika moze byc wywolane sprawa elektryczna-innymi bledami wiec powinienes zaopatrzyc sie w interfejsc do samochodu bo blad od czujnika walka rozrzadu raczej niepowinien tego powodowac. Blad tego czujnika bedzie powodowal pozniejsze odpalanie silnika -czyli silnik bedzie musial wiecej sie obrocic zanim zapali.

Dziwne ze silnik ci gasnie a ty miales tylko jeden blad od czujnika walka rozrzadu.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2011, 08:13   #8
Ukashq
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-04-2011
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2000
Postów: 8
Domyślnie Odp: Silnik szarpie i gaśnie

Dzięki za odpowiedź. Jak wymienie uszczelkę pod głowicą to dalej będę obserwował co się będzie działo. Może uszczelka była przyczyną problemu gaśnięcia, mniejszej mocy oraz włączania się trybu awaryjnego, gdy wciskam gaz do podłogi na 4 i 5 biegu - silnik zaczynał szarpać i nie miał mocy - trzeba było go wtedy wyłączyć i włączyć. Mam nadzieję, że to będzie rozwiązaniem powyższych problemów, bo za dużo tego jak na jeden samochód...
Ukashq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2011, 14:52   #9
qriss8
ford::average
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 05-08-2008
Skąd: Piła
Model: Ford Focus
Silnik: 1.0 ecoboost
Rocznik: 2013
Postów: 84
Domyślnie Odp: Silnik szarpie i gaśnie

ja umnie wymienilem juz czujnik polozenia walu, zregenerowalem sterownik pompy wtryskowej, zaslepilem EGR i nic dalej gasnie podczas jazdy.
od wrzesnia 2010 bylo ok- nie gasl teraz jak sa gorace dni znowu gasnie
ostatnio 15km jechalem godzine co chwile gasl,jak postalem z 2-3 min na poboczu to udawalo mi sie przejechac jakis 1km.
a jak podepne pod komputer to caly czas pokazuje na czujnik polozenia walu obojetnie czy wymienie na nowy czy skasuje blad to po paru kilometrach znowu pokazuje na ten czujnik
qriss8 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-07-2011, 10:34   #10
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Silnik szarpie i gaśnie

bo widac nadal jest cos nietak z czujnikiem...
pozatym blad czujnika walu korbowego powoduje tez bledy od pompy wtryskowej ... i dlaczego kolega o tym nie napisal..?
(uszkodzenie czujnika robi podobne bledy do uszkodzenia sterownika w pompie choc ten jest ok- i moze zostac pomylone Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 06-07-2011 o 10:36
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.