|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-04-2014, 14:49 | #1 |
ford::amateur
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 31-03-2014
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 1999
Postów: 7
|
Dziwne zachowanie wskaźnika paliwa
Witam!
Wczoraj spotkała mnie dziwna sprawa,mianowicie wiem,że od dłuższego czasu w moim Fordzie jest problem ze wskaźnikiem ilości paliwa,tzn cały czas pokazuje pełny bak,mimo tego że nie jest on napewno pełny.Nie zwracałem na to jakiejś szczególnej uwagi,ponieważ jest przerobiony na gaz,a nigdy nie dopuszczałem do kompletnego wyczerpania ani gazu ani benzyny.Wczoraj natomiast po odpaleniu samochodu po około 15 minutach wskazówka nagle opadła na poziom 0 i zapliła się kontrolka rezerwy(pierwszy raz od chyba poł roku),po ponownym uruchomieniu silnika zgasła i juz się nie pojawiała a licznik dalej wskazywał maks.Dzisiaj sytuacja się powtórzyła po przejechaniu ok 20km na wzniesieniu rezerwa znowu się zapaliła,po restarcie silnika znowu wróciła do normy.Ktoś ma może pomysł czym może to być spowodowane? Czyżby system się "naprawił" czy są to poprostu jego wariacje,a benzyny dalej w baku jest dostatecznie dużo?(Tankowałem dwa dni temu,więc nie ma możliwości wyjeżdzenia tego paliwa bo zrobiłem moze 30km) |
07-04-2014, 15:17 | #2 |
ford::specialist
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-02-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 Kombi Automat
Silnik: Duratec HE 2,0
Rocznik: 2005
Postów: 636
|
Odp: Dziwne zachowanie wskaźnika paliwa
Albo zawieszający się pływak w baku choć bardziej obstawiam uszkodzenie wiązki lub zaśniedziałą wtyczkę przy zbiorniku.
|
07-04-2014, 15:58 | #3 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 17-02-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus Mk2 FL kombi
Silnik: 1.8 TDCI 115km
Rocznik: 2009
Postów: 687
|
Odp: Dziwne zachowanie wskaźnika paliwa
Są 2 opcje jeżeli to pływak. Wyjeżdżasz tyle paliwa ile dasz rady. Byle by było jak najmniej. Dolewasz sekwencyjnie paliwo. 5 litrów, przerwa 10 sekund. I tak aż dolejesz 30 litrów. Pół baku. Powinno ruszyć pływak. Jak nie zadziała, jedziesz na diagnostykę i prosisz o wytrzepanie na kanale. Samemu ruszanie budą nic nie da. Na jest to taki ruch o jaki chodzi. Musi to być to co przy każdym przeglądzie rejestracyjnym. W poprzednim autku pomogło. I to 2 razy. Oczywiście to tylko tymczasowe rozwiązanie. Jak nie to co kolega wyżej napisał. Nic innego mi do głowy nie przychodzi.
|