Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Ranger
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-01-2014, 08:11   #1
sido
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 29-06-2009
Model: Ranger
Silnik: 2.5
Rocznik: 2010
Postów: 4
Domyślnie ubytek oleju silnikowego i opór kół przy 4x4H

Witam forumowiczów, prosiłbym o rady odnośnie mojego Rangera 2009 (po liftingu). Kupiłem go z salonu w 2009. Przejechałem 45000 km i stwierdzam:
-między okresami przeglądowymi ubytek ok. 1l oleju - czy to normalne?
-największy problem/usterka objawia się tak, że przy załączonym 4x4H mogę jechać do przodu ale przy skręconej kierownicy opór prawdopodobnie przednich kół jest taki, że gaśnie silnik. Zależy mi na jakieś diagnozie albo poleceniu warsztatu na północy PL, tylko nie ASO bo już nie będę się wypowiadał na ich temat.


Ostatnio edytowane przez sido ; 16-01-2014 o 09:30
sido jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2014, 08:25   #2
wojtekn
Moderator
 
Avatar wojtekn
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 804
Domyślnie Odp: problem z olejem silnikowym/ akumulatorem /układem kier.

Proszę poprawić tytuł tematu i nie tylko.

Poradnik, czyli jak pisać zgodnie z zasadami panującymi na tym forum

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988
wojtekn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-01-2014, 08:19   #3
misialek
ford::average
 
Avatar misialek
 
Zarejestrowany: 24-03-2006
Skąd: Kraków
Model: RANGER
Silnik: 2,5 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 80
Domyślnie Odp: ubytek oleju silnikowego i opór kół przy 4x4H

Jeśli bierze ci litr oleju od przeglądu do przeglądu (czyli na 10-15tys km) to nie jest nic niepokojącego. Są silniki które nie biorą niemal nic i sa takie które biorą więcej.

Jeśli gaśnięcie silnika ma miejsce na przyczepnej nawierzchni typu asfalt/beton itp tzn że napędy działają a ty nie powinieneś wówczas używać napędu 4x4 (nieważne czy w pozycji H czy L). Takie rozwiązanie napędu 4x4 jak jest w rangerze, czyli bez między osiowego (centralnego) mechanizmu różnicowego wyklucza jazdę 4x4 na asfalcie i nawierzchniach o wysokiej przyczepności. Używaj 4x4 na drodze ośnieżonej, błotnej, itp.
__________________
Obecnie Fusion Gold i Ranger XLT, kiedyś cztery Escorty...
misialek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:33.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.