Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-09-2013, 20:57   #1
makas55
ford::beginner
 
Imię: marek
Zarejestrowany: 13-06-2013
Skąd: wrocław
Model: mondeo mk3
Silnik: tdci 2,0 130km
Rocznik: 2007
Postów: 10
Domyślnie szarpie na zimnym silniku

Witam.
Od pewnego czasu [ok. 2-tyg.] mam problem z moim mondkiem. Zanim silnik osiągnie temp. 60-ciu stopni strasznie szarpie podczas jazdy. Po przekroczeniu tej temp. trochę się uspokaja, ale cały czas muszę uważać, aby mi nie zgasł przy ruszaniu. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, tylko wyraznie widać, że gdy wskakuje 61-stopni, przestaje szarpać na wolnych i trochę lepiej się jedzie. Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać.

makas55 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2013, 21:03   #2
Majson
ford::average
 
Avatar Majson
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 06-07-2012
Skąd: Dolny Śląsk
Model: MK4
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 184
Domyślnie Odp: szarpie na zimnym silniku

Z odpiętym przepływomierzem też?
Majson jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2013, 21:10   #3
makas55
ford::beginner
 
Imię: marek
Zarejestrowany: 13-06-2013
Skąd: wrocław
Model: mondeo mk3
Silnik: tdci 2,0 130km
Rocznik: 2007
Postów: 10
Domyślnie Odp: szarpie na zimnym silniku

Po odpięciu przepływki zgasł.
makas55 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2013, 21:12   #4
benio
ford::professional
 
Avatar benio
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,663
Domyślnie Odp: szarpie na zimnym silniku

Kolego Makas55 zaślep na próbę EGR (dopływ spalin) i wtedy sprawdź. Jeżeli szarpanie ustąpi to ww. zawór do czyszczenia być może razem z kolektorem ssącym.
benio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2013, 21:23   #5
makas55
ford::beginner
 
Imię: marek
Zarejestrowany: 13-06-2013
Skąd: wrocław
Model: mondeo mk3
Silnik: tdci 2,0 130km
Rocznik: 2007
Postów: 10
Domyślnie Odp: szarpie na zimnym silniku

Byłem u mechanika, sprawdził wszystko na kompie i nic. Wyczyścił EGR, kolektor dolotowy. Podpiął wężyki pod przelew przy wtryskach, na początku szło paliwo całą rurką a po chwili z paliwem zaczęło wydostawać się powietrze i to dość mocno. Nie zwrócił na to szczególnej uwagi ale ja zastanawiam się czy to na pewno normalne , że w paliwie jest tyle powietrza. Chyba, że w tym miejscu tak ma być.
makas55 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2013, 21:38   #6
Mariusz
ford::professional
 
Avatar Mariusz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
Domyślnie Odp: szarpie na zimnym silniku

Cytat:
Napisał makas55 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chyba, że w tym miejscu tak ma być.
Absolutnie, nie ma tak być. TDCi nie ma dodatkowej pompy paliwa. Paliwo zaciągane z baku poprzez filtr jest przez pompę HP (wysokiego ciśnienia). Jakakolwiek nieszczelność w tym układzie i dostawanie się "lewego" powietrza jest nie do przyjęcia. I stąd zapewne przerywana praca silnika jak jest zimny. Silnik jak się nagrzeje pracuje na innych/mniejszych dawkach paliwa (mapach) i dlatego przerywa mniej.
__________________

668855686
Mariusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2013, 21:38   #7
makas55
ford::beginner
 
Imię: marek
Zarejestrowany: 13-06-2013
Skąd: wrocław
Model: mondeo mk3
Silnik: tdci 2,0 130km
Rocznik: 2007
Postów: 10
Domyślnie Odp: szarpie na zimnym silniku

EGR mam po wymianie, [ok. 2-lata] przy problemie z tym zaworem komputer szybko zareagował. Zapalała się sprężynka, tryb awaryjny ,aż pewnego dnia po prostu nie zapalił. Zaślepianie pomogło ale na bardzo krótko, kompa nie oszukasz. Kupiłem nowy przez allegro, myślę, że nie jest felerny.

Bump: Też tak pomyślałem, powietrza w paliwie nie powinno być na żadnym odcinku. Z mechanikiem jestem umówiony za kilka dni i przypomniałem sobie , że nie kazał mi tankować,więc pewnie będzie sprawdzał układ paliwowy. Może tu tkwi przyczyna.Tylko zastanawia mnie to, dlaczego uspokaja się trochę po nagrzaniu.

Bump: Nie zauważyłem, że już odpowiedziałeś mi dlaczego po nagrzaniu.

Ostatnio edytowane przez makas55 ; 09-09-2013 o 21:55
makas55 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.