|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-08-2013, 15:23 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-07-2013
Model: Fokus MK2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 1
|
Planowanie głowicy i miękka uszczelka
Cześć
Niestety ostatnio zespuł mi się mój fokus i skończyło się na lawecie. Okazało się, że po raz kolejny strzeliła uszczelka pod głowicą (była robiona rok temu). Mechanik mi powiedział, że nie można założyć standardowej uszczelki produkowanej przez forda bo głowica była już planowana dwa razy i nie ma takich grubości więc muszą założyć robioną na zamówienie tzw. "miękką uszczelkę" (czyli jak rozumiem nie stalową). Zastanawiam się czy jest sens zakładać taką uszczelkę i jak z jej trwałością? Nie szaleję strasznie autem, nie przekraczam 150-160km/h na autostradzie ale robią około 2500 km miesięcznie (i to sporo po autostradach). Alternatywą jest wymiana silnika, jednak to jest dośc kosztowna operacja dlatego zastanawiam się co zrobić. pozdrawiam Mariusz |
16-08-2013, 17:52 | #2 |
ford::amateur
Imię: janusz
Zarejestrowany: 05-08-2013
Skąd: lubaczów
Model: ford focus mk2
Silnik: 1,6tdci
Rocznik: 2005
Postów: 1
|
Odp: Planowanie głowicy i miękka uszczelka
Witam z tego co orientuję się to kupisz uszczelkę w sklepie bo występują z trzema karbami,wydaje mi się że mechanik chce Cię zrobić w konia
|
16-08-2013, 17:57 | #3 |
Postów: n/a
|
Odp: Planowanie głowicy i miękka uszczelka
Nigdy nie słyszałem, aby z tego powodu ktoś wymieniał silnik. Jeżeli już , to samą głowicę, która jest elementem wymiennym.
|
16-08-2013, 22:45 | #4 |
ford::average
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 28-03-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focus Kb
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 57
|
Odp: Planowanie głowicy i miękka uszczelka
Nigdy nie wiadomo na co trafisz... ja miałem planowany na domowym podorędziu blok który uległ efektowi banana (głowicę miałem ok) i licząc cirka wszystkie koszty, zdecydowałem się na wymianę silnika (bloku bez osprzętu). Nie żałuję, 5k km przejechane w 2 miesiące i nie mogę powiedzieć żebym źle wybrał.
Jeśli masz ok blok (nie był planowany i nie jest powyginany) to głowica jest dobrym wyborem. Mi po poprzednim silniku została i czeka... |