|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-01-2010, 20:17 | #1 |
ford::specialist
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 08-11-2008
Skąd: Skomlin/Mokrsko
Model: Mitsubishi colt
Silnik: 1.3 12v 75KM.
Rocznik: 1991
Postów: 588
|
wymiana silnika proszę o instrukcie
Witam mam zamiar wymienić silnik mam 1.6 8v 105 km i chcę wymienić na ten sam bo mój jest już zbyt awaryjny. Silnik już mam niedawno mi go przywieźli więc jestem zadowolony, będe to robił z bratem i oboje mamy zdolności mechanika, brat pracował w warsztacie, a ja na bierząco naprawiam sam swoje auto.
Piszę z prośbą do osób które już przekładały sobie silnik same, chodzi mi o porady. Mój brat twierdzi że bez kanału będzie trudno, ja natomiast mam zamiar to zrobić w garażu z pomocą wyciągarki budowlanej zamocowanej do sufitu. Napiszcie mi jak najlepiej to zrobić, czy np. górą czy może lepiej dołem wyciągać silnik? Dodam że kanału nie posiadam. Proszę o konkretne rady i wskazówki za co będe bardzo wdzięczny |
18-01-2010, 20:23 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
Odp: wymiana silnika proszę o instrukcie
Jasne, ze gora, a wyciagarka sie przyda. Kanal tez by sie przydal, bo zawsze cos bedzie trzeba od dolu odkrecic ale mozna auto podlewarowac i postawic przod na kobylkach i maske zdemontujcieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozdrawiam |
18-01-2010, 20:29 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Odp: wymiana silnika proszę o instrukcie
Można górą ale wygodniej dołem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., bez kanału da się spokojnie to załatwic. Ja wymieniałem silnik przed domem,nawet garażu brak bylo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
18-01-2010, 20:32 | #4 | |
ford::specialist
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 08-11-2008
Skąd: Skomlin/Mokrsko
Model: Mitsubishi colt
Silnik: 1.3 12v 75KM.
Rocznik: 1991
Postów: 588
|
Odp: wymiana silnika proszę o instrukcie
Cytat:
Kolego Corneliusab też się podzil doświadczeniem jak ty to widzisz. Acha dodam że będzie to moja pierwsza wymiana silnika w życiu a mam zamiar się jutro za to zabrać więc każda wskazówka się przyda Ostatnio edytowane przez gracz_2006 ; 18-01-2010 o 20:34 |
|
18-01-2010, 21:02 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Rumia
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 457
|
Odp: wymiana silnika proszę o instrukcie
Pierwsze co to odkręć maskę,
Wyjmij puszkę filtra i wykręć dolot(kolektor ssący zostaw) Odepnij linkę od przepustnicy Spuść płyn chłodniczy (na dole po prawej, patrząc od przodu, stronie chłodnicy jest korek) poodłączaj przewody gumowe. Spuść płyn wspomagania i wymontuj zbiorniczek, odłącz przewody od pompy wspomagania. Poodłączaj wszystkie wtyczki od silnika (będzie widać które przeszkadzają) Odepnij linkę od łapy sprzęgła Porozpinaj przewody podciśnieniowe (głównie ten co idzie do serwa) Odepnij przewody paliwowe od listwy wtryskowej (wejście i wyjście) Teraz auto w górę. Lecz za nim je podniesiesz to odkręć śruby na piastach (klucz bodajże 32) Zdejmujesz koła, rozkręcasz śruby od sworzni wahacza, rozłączasz wahacze od mcpersonów, wyciągasz półośki (ze skrzyni blokują je zapinki, ale używasz łoma bądz innej łychy i wyjdą) podstawiasz miskę na cieknący olej ze skrzyni (możesz go wcześniej spuścić ale i tak przez pół osie troche pójdzie) Odkręcasz wybieraki od skrzyni. Rozkręcasz wydech, miejsce rozkręcania zależne od tego czy silnik w górę czy w dół, jak w górę to wystarczy odkręcić dwururke od kolektora wydechowego, jak w dół silnik to na wysokości ściany grodziowej. Podwieszasz silnik i odkręcasz poduchy (są 3). Jeżeli w górę silnik to lewą poduchę (patrząc na przód) trzeba odkręcić od bloku silnika, a prawą od skrzyni, jeżeli w dół silnik to odkręcasz poduchy od karoseri, to wystarczy. Ta tylna poducha przy skrzyni to i tak tylko w jedną strone dasz rade odkręcić (bodajże, dokładnie nie pamiętam). Teraz tak, jak w dół to opuszczasz silnik na ziemię, potem podnosnikiem łapiesz budę i podnosisz tak wysoko abyś mógł wyjąć z pod niej silnik. Jak w górę, to albo stawiasz auto na kobyłkach w miare nisko, albo składasz zawieszenie (oczywiscie oprócz półosi) i stawiasz auto na koła. Silnik za uszy i w górę, trochę przesunąć w bok, przód tył, trochę opuścić, znowu przód tył i na boki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i wyjdzie. Jeżeli czegoś zapomniałem to proszę mnie skarcić, obiecuję pokutę i poprawę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ja używam głównie metody 'w górę', jakoś takoś mi przypasowała, no chyba że budowa komory silnika nie pozwala (bo i tak czasem bywa), na szczęście w escorcie nie przeszkadza, to wtedy używam metody 'w dół'. Ostatnio edytowane przez wojtekcichy ; 18-01-2010 o 21:08 |
18-01-2010, 21:10 | #6 | |
ford::specialist
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 08-11-2008
Skąd: Skomlin/Mokrsko
Model: Mitsubishi colt
Silnik: 1.3 12v 75KM.
Rocznik: 1991
Postów: 588
|
Odp: wymiana silnika proszę o instrukcie
Cytat:
Ktoś ma jeszcze dla mnie jakieś spostrzeżenia?? Dzięki za opis kolego Wojtekcichy |
|
19-01-2010, 04:36 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Odp: wymiana silnika proszę o instrukcie
Piękny opis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , dodam jeszcze,że dobrze jest zdemontować koło pasowe z wału i osłony paska rozrządu,zyskujemy kilka centymetrów (w Escorcie jest mało miejsca,przeszkadza trochę podłużnica)
|
19-01-2010, 20:20 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Rumia
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 457
|
Odp: wymiana silnika proszę o instrukcie
Aaa... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I wiem czego zapomniałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przy odpinaniu linki sprzęgła należy jeszcze odkręcić linkę od prędkościomierza, jest wkręcona od góry przy tyle skrzyni.
Ja nie demontowałem kół pasowych, wychodzi bez tego. |
19-01-2010, 21:11 | #9 |
ford::specialist
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 08-11-2008
Skąd: Skomlin/Mokrsko
Model: Mitsubishi colt
Silnik: 1.3 12v 75KM.
Rocznik: 1991
Postów: 588
|
Odp: wymiana silnika proszę o instrukcie
Dzisiaj po południu zaczołem działanie i jestem na takim etapie że silnik jest odkręcony ale niestety nie wyciągnięty. Powód?! Ramie wyciągarki zbyt bardzo się ugina pod ciężarem silnika, więc silnik narazie spoczywa na cegłach.
Powiedzcie mi koledzy jak najlepiej jest go wyciągnąć? O wyjęciu go górą to już nawet nie myślę, tak więc pozostaje tylko dołem. Jak najlepiej dzwignąć samochód do góry? z użyciem lewarka?? mam podnośnik typu żaba. Musiałbym wysoko podnieść przód auta aby wyciągnąć silnik, jak to najlepiej zrobić? |
19-01-2010, 21:23 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Rumia
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 457
|
Odp: wymiana silnika proszę o instrukcie
Podnosisz auto najpierw z jednej strony, stawiasz na jakichś cegłach, podnosisz z drugiej strony, podpierasz na cegłach, i tak podnosisz tak wysoko aż będzie możliwe wyjęcie silnika, a jak zaczyna brakować lewarka to stawiasz lewarek na cegły i jedziesz dalej. Jeżeli masz wykręcony w miarę osprzęt z silnika (kolektor chociaż wydechowy, alternator, pompę wspomy) to obróć go na bok, będzie niższy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
|
|
|