Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-02-2012, 17:31   #1
adamon
ford::advanced
 
Avatar adamon
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 10-02-2011
Skąd: Pajęczno
Model: FOCUS C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 448
Domyślnie błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania

witam wszystkich
posiadam Forda Focusa C-max
1,6 TDCI z roku 2004 przyprowadzony z Belgii
przebieg aktualny 164000
wykonuje w ciągu tygodnia krótkie trasy po 2,5 km (żona do pracy jeździ i po córkę do szkoły )
staram się raz w tygodniu przegonić auto koło 100km – nie zawsze mi się udaje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
usterki jakie miałem oprócz żarówek świateł to tylko diody w alternatorze z czego było dużo błędów, które wykasował mi mechanik po naprawie altka – to było lipcu.
Od tego czasu nie byłem u mechanika, aż do dzisiaj.
W niedzielę byłem właśnie go przegonić w trasie i zapaliła mi się kontrolka silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a przy tym dużo kopcił na czarno Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzisiaj po podłączeniu do kompa wyskoczyły takie błędy:
1. P0404 Recyrkulacja spalin. Poza zakresem dopuszczalnym
2. P0299 Regulacja ciśnie. doładowania. Ciśnienie ładowania zbyt niskie
3. P0405 czujnik recyrkulacji spalin A. Sygnał za mały
4. U0001 szyna danych CAN. Usterka
5. P0101 przepływom. pow. masowy lub obj. Poza zakresem dopuszczalnym
6. P1101 przepływom. pow. masowy lub obj. Błędny
7. P0238 Turbosprężarka czujnik ciś. doł. A Zbyt duży sygnał
8. P0100 przepływom. pow. masowy lub obj. Usterka w obwodzie prądowym
9. P1412 Zawór recyrkulacji spalin porusza się z oporem/blokuje
Niestety mechanik nic mi nie powiedział na temat tych błędów. Powiedział tylko, że jak pojawi się znów kontrolka to przyjechać.
Rozumiem z tych błędów, że zawór EGR mam do czyszczenia i przepływkę tak ?
Mam się już bać i szykować kasę ?


Ostatnio edytowane przez adamon ; 28-02-2012 o 17:34
adamon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-02-2012, 18:11   #2
leonov
ford::specialist
 
Avatar leonov
 
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 23-03-2009
Skąd: Rybnik
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.25
Rocznik: 2011
Postów: 506
Domyślnie Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania maxa

Dobrze rozumiesz problemy z EGR i przepływką czy czyszczenie EGR pomoże ? to zależy jak zrobione, a pzrepływka trzeba sprawdzić może tylko coś nie łączy !?
leonov jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-02-2012, 21:13   #3
adamon
ford::advanced
 
Avatar adamon
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 10-02-2011
Skąd: Pajęczno
Model: FOCUS C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 448
Domyślnie Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania maxa

po wykasowaniu tych błędów i zrobieniu jakieś 3 km jeszcze się kontrolka nie zapaliła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

PS szukam opisów jak przeczyścić EGR i przepływkę
może ktoś ma i może podrzucić? albo linka do opisu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

mam egr
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez adamon ; 29-02-2012 o 10:18
adamon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-02-2012, 13:43   #4
adamon
ford::advanced
 
Avatar adamon
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 10-02-2011
Skąd: Pajęczno
Model: FOCUS C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 448
Domyślnie Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania maxa

znalazłem coś takiego
P0238 - Sterowanie elektrozaworu regulacji ciśnienia turbosprężarki : Zwarcie z plusem
możecie mi powiedzieć gdzie jest ten elektrozawór sterowania turbo ?
a gdzie jest czujnik ciśnienia doładowania ?
może zlokalizuję jakieś zwarcie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.



Cytuj

Autor:maciora
P0238 - Sterowanie elektrozaworu regulacji ciśnienia turbosprężarki : Zwarcie z plusem



Kluczowym slowem jest slowo "sterowanie" wiem to bo sam przez to zamiast naprawic usterke w godzine szukalem jej dwa dniGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .Zawor jest STEROWANY czujnikiem cisnienia doladowania i tam szukajcie usterki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. czasami wystarczy podgiecie pinow w kostce.

Ostatnio edytowane przez adamon ; 29-02-2012 o 13:51
adamon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2012, 20:34   #5
adamon
ford::advanced
 
Avatar adamon
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 10-02-2011
Skąd: Pajęczno
Model: FOCUS C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 448
Domyślnie Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania

witam
zrobiło się ciepło więc postanowiłem zabrać się za EGR
według tego opisu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
wszystko ok dostałem się do niego po godzinie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
sam EGR był dość czysty i rura odprowadzająca spaliny też dość czysta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jednak jak odkręciłem silniczek od zaworu to zobaczyłem co go blokuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
grafitowy osad, a zablokowany był silniczek a nie sam zawór
przedmuchałem całość i wymyłem naftą
co najlepsze to sam zawór otwierał i zamykał od obracania do góry nogami.
Po oczyszczeniu i zmontowaniu sprawdziłem jak chodzi:
po przekręceniu kluczyka robi jeden cykl otwarcia i zamknięcia,
natomiast po wyłączeniu kluczyka robi ten cykl cztery razy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jada próbna i wszystko jasne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. już nie kopci na czarno przy przyśpieszaniu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jednak kontrolka silnika nadal się świeci Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
i teraz pytanie do was:
jak wykasować błąd ?
wiem że najprostszym sposobem jest jechać do mechanika i zapłacić, jednak wolałbym kupić sobie jakiś kabelek i robić to sam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
napiszcie mi jaki mi kabelek i program potrzebny aby to skasować i ewentualnie w przyszłości sprawdzać błędy?
pozdro
adamon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2012, 22:06   #6
leonov
ford::specialist
 
Avatar leonov
 
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 23-03-2009
Skąd: Rybnik
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.25
Rocznik: 2011
Postów: 506
Domyślnie Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania

Samo wykasowanie błędów to powinien zrobić nawet ELM327.
leonov jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2012, 09:12   #7
adamon
ford::advanced
 
Avatar adamon
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 10-02-2011
Skąd: Pajęczno
Model: FOCUS C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 448
Domyślnie Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania

Cytat:
Napisał leonov Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Samo wykasowanie błędów to powinien zrobić nawet ELM327.
samo wykasowanie ?? co pod tym rozumieć ?? za jakiś czas powrócą??
zniknie kontrolka MIL ??

jak ELM 327 to którego z tych kupić ?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
z wyglądu wszystkie jednakowe, tylko przy niektórych pisze "soft 1,3" to ważne ??
adamon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-03-2012, 19:07   #8
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
Domyślnie Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania

Cytat:
Napisał adamon Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
samo wykasowanie ?? co pod tym rozumieć ?? za jakiś czas powrócą??
zniknie kontrolka MIL ??
Jak nie usuniesz przyczyny i ta przyczyna dalej tam jest, to dlaczego mają nie powrócić?
Kontrolka MIL zapala się tylko, gdy poważniejszy błąd zadomowi się na stałe.
Wszystkie błędy (może poza U1900 - błąd magistrali CAN) nie pojawiają się znikąd, tylko po to aby Ciebie zdenerwować lub wystraszyć.
__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2012, 13:51   #9
adamon
ford::advanced
 
Avatar adamon
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 10-02-2011
Skąd: Pajęczno
Model: FOCUS C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 448
Domyślnie Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania

Witam
dzisiaj 2 tygodnie po wyczyszczeniu EGR-a zauważyłem, że kontrolka MIL zgasła sama Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nie kasowałem błędu, bo nie mam kabla Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak kupię kabelek to sprawdzę i dam znać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pozdrawiam i życzę mokrego dyngusa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
adamon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2012, 17:03   #10
leonov
ford::specialist
 
Avatar leonov
 
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 23-03-2009
Skąd: Rybnik
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.25
Rocznik: 2011
Postów: 506
Domyślnie Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania

Ale błąd i tak będzie w tzw. "zamrożonej ramce" jak się nie mylę ;-)
leonov jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:37.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.