|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-02-2012, 17:31 | #1 |
ford::advanced
Imię: Adam
Zarejestrowany: 10-02-2011
Skąd: Pajęczno
Model: FOCUS C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 448
|
błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania
witam wszystkich
posiadam Forda Focusa C-max 1,6 TDCI z roku 2004 przyprowadzony z Belgii przebieg aktualny 164000 wykonuje w ciągu tygodnia krótkie trasy po 2,5 km (żona do pracy jeździ i po córkę do szkoły ) staram się raz w tygodniu przegonić auto koło 100km – nie zawsze mi się udaje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. usterki jakie miałem oprócz żarówek świateł to tylko diody w alternatorze z czego było dużo błędów, które wykasował mi mechanik po naprawie altka – to było lipcu. Od tego czasu nie byłem u mechanika, aż do dzisiaj. W niedzielę byłem właśnie go przegonić w trasie i zapaliła mi się kontrolka silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a przy tym dużo kopcił na czarno Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dzisiaj po podłączeniu do kompa wyskoczyły takie błędy: 1. P0404 Recyrkulacja spalin. Poza zakresem dopuszczalnym 2. P0299 Regulacja ciśnie. doładowania. Ciśnienie ładowania zbyt niskie 3. P0405 czujnik recyrkulacji spalin A. Sygnał za mały 4. U0001 szyna danych CAN. Usterka 5. P0101 przepływom. pow. masowy lub obj. Poza zakresem dopuszczalnym 6. P1101 przepływom. pow. masowy lub obj. Błędny 7. P0238 Turbosprężarka czujnik ciś. doł. A Zbyt duży sygnał 8. P0100 przepływom. pow. masowy lub obj. Usterka w obwodzie prądowym 9. P1412 Zawór recyrkulacji spalin porusza się z oporem/blokuje Niestety mechanik nic mi nie powiedział na temat tych błędów. Powiedział tylko, że jak pojawi się znów kontrolka to przyjechać. Rozumiem z tych błędów, że zawór EGR mam do czyszczenia i przepływkę tak ? Mam się już bać i szykować kasę ? Ostatnio edytowane przez adamon ; 28-02-2012 o 17:34 |
28-02-2012, 18:11 | #2 |
ford::specialist
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 23-03-2009
Skąd: Rybnik
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.25
Rocznik: 2011
Postów: 506
|
Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania maxa
Dobrze rozumiesz problemy z EGR i przepływką czy czyszczenie EGR pomoże ? to zależy jak zrobione, a pzrepływka trzeba sprawdzić może tylko coś nie łączy !?
|
28-02-2012, 21:13 | #3 |
ford::advanced
Imię: Adam
Zarejestrowany: 10-02-2011
Skąd: Pajęczno
Model: FOCUS C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 448
|
Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania maxa
po wykasowaniu tych błędów i zrobieniu jakieś 3 km jeszcze się kontrolka nie zapaliła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PS szukam opisów jak przeczyścić EGR i przepływkę może ktoś ma i może podrzucić? albo linka do opisu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mam egr [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez adamon ; 29-02-2012 o 10:18 |
29-02-2012, 13:43 | #4 |
ford::advanced
Imię: Adam
Zarejestrowany: 10-02-2011
Skąd: Pajęczno
Model: FOCUS C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 448
|
Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania maxa
znalazłem coś takiego
P0238 - Sterowanie elektrozaworu regulacji ciśnienia turbosprężarki : Zwarcie z plusem możecie mi powiedzieć gdzie jest ten elektrozawór sterowania turbo ? a gdzie jest czujnik ciśnienia doładowania ? może zlokalizuję jakieś zwarcie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Cytuj Autor:maciora P0238 - Sterowanie elektrozaworu regulacji ciśnienia turbosprężarki : Zwarcie z plusem Kluczowym slowem jest slowo "sterowanie" wiem to bo sam przez to zamiast naprawic usterke w godzine szukalem jej dwa dniGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .Zawor jest STEROWANY czujnikiem cisnienia doladowania i tam szukajcie usterki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. czasami wystarczy podgiecie pinow w kostce. Ostatnio edytowane przez adamon ; 29-02-2012 o 13:51 |
24-03-2012, 20:34 | #5 |
ford::advanced
Imię: Adam
Zarejestrowany: 10-02-2011
Skąd: Pajęczno
Model: FOCUS C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 448
|
Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania
witam
zrobiło się ciepło więc postanowiłem zabrać się za EGR według tego opisu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] wszystko ok dostałem się do niego po godzinie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. sam EGR był dość czysty i rura odprowadzająca spaliny też dość czysta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jednak jak odkręciłem silniczek od zaworu to zobaczyłem co go blokuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. grafitowy osad, a zablokowany był silniczek a nie sam zawór przedmuchałem całość i wymyłem naftą co najlepsze to sam zawór otwierał i zamykał od obracania do góry nogami. Po oczyszczeniu i zmontowaniu sprawdziłem jak chodzi: po przekręceniu kluczyka robi jeden cykl otwarcia i zamknięcia, natomiast po wyłączeniu kluczyka robi ten cykl cztery razy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jada próbna i wszystko jasne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. już nie kopci na czarno przy przyśpieszaniu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jednak kontrolka silnika nadal się świeci Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i teraz pytanie do was: jak wykasować błąd ? wiem że najprostszym sposobem jest jechać do mechanika i zapłacić, jednak wolałbym kupić sobie jakiś kabelek i robić to sam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. napiszcie mi jaki mi kabelek i program potrzebny aby to skasować i ewentualnie w przyszłości sprawdzać błędy? pozdro |
24-03-2012, 22:06 | #6 |
ford::specialist
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 23-03-2009
Skąd: Rybnik
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.25
Rocznik: 2011
Postów: 506
|
Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania
Samo wykasowanie błędów to powinien zrobić nawet ELM327.
|
25-03-2012, 09:12 | #7 | |
ford::advanced
Imię: Adam
Zarejestrowany: 10-02-2011
Skąd: Pajęczno
Model: FOCUS C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 448
|
Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania
Cytat:
zniknie kontrolka MIL ?? jak ELM 327 to którego z tych kupić ? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] z wyglądu wszystkie jednakowe, tylko przy niektórych pisze "soft 1,3" to ważne ?? |
|
27-03-2012, 19:07 | #8 | |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania
Cytat:
Kontrolka MIL zapala się tylko, gdy poważniejszy błąd zadomowi się na stałe. Wszystkie błędy (może poza U1900 - błąd magistrali CAN) nie pojawiają się znikąd, tylko po to aby Ciebie zdenerwować lub wystraszyć.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
|
09-04-2012, 13:51 | #9 |
ford::advanced
Imię: Adam
Zarejestrowany: 10-02-2011
Skąd: Pajęczno
Model: FOCUS C-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 448
|
Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania
Witam
dzisiaj 2 tygodnie po wyczyszczeniu EGR-a zauważyłem, że kontrolka MIL zgasła sama Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie kasowałem błędu, bo nie mam kabla Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak kupię kabelek to sprawdzę i dam znać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdrawiam i życzę mokrego dyngusa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
10-04-2012, 17:03 | #10 |
ford::specialist
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 23-03-2009
Skąd: Rybnik
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.25
Rocznik: 2011
Postów: 506
|
Odp: błędy jakie wyskoczyły po roku użytkowania
Ale błąd i tak będzie w tzw. "zamrożonej ramce" jak się nie mylę ;-)
|