|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-08-2006, 09:45 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 402
|
Dziwny objaw na gazie
Witam, ponieważ nie znalazłem nic przez szukajkę mam pewien problem. Auto na bęzynie pracuje super na gazie też, ale jak się trochę nim pojeździ i silnik się nagrzeje do temp pracy np. trochę się postoi na światłach to obroty zaczynają nurkować po przy gazowaniu i spadają do 300 a dochodzi do tego ze auto gaśnie. Problem jest tylko na gazie i potęguje się jak jest włączona klima. Znika natomiast jak się na chwilę go wyłączy i uruchomi na nowo aż do następnego razu. Instalkę mam drugiej generacji z kompem DC gaz. Może ktoś miał podobny objaw ewentualnie proszę o rade co może być przyczyną..
|
08-08-2006, 10:07 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-08-2005
Skąd: Puławy
Postów: 201
|
Witaj
Takie falowanie obrotów to kwestja regulacji. Ja mam blosa i też czasami mi sie to zdaża Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. po przegazówce ustępuję. Według mnie jest to problem z ubogą mieszanka, niech mnie koledzy poprawia jeśli się mylę. Ja przykręciłem "kurek' aby mniej palił i czasami zdarza mu sie zafalować, jak był odkręcony to nie było takich problemow. Lecz wole żeby mniej palił i czasami falował niż ażeby żarł jak smok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
08-08-2006, 11:46 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 402
|
To nie jest falowanie obrotów. Wystębuje tylko jak dam gazu np do 3000 i odpuszcze i wtedy spada do 300 i jak nie zgasnie to wraca na 900 i stoi do czasu następnego przygazowania. A tak na marginesie kiedys załatwiłem mondeo uboga mieszanką więc leipiej jak trochę więcej spali niz jak mam po 40-50 tyś wymieniać silnik.
|
08-08-2006, 14:57 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-08-2005
Skąd: Puławy
Postów: 201
|
Czyli takie za niskie spadanie, jak to zwał tak to zwał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Według mnie tak jak pisałem jest to za uboga mieszanka ? Jak można załatwić silnik ubogą mieszanką, chyba że strzeli ale według mnie to inna bajka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale poza tym to jak można go ubić, uboga to uboga ? |
08-08-2006, 16:32 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
|
czasami sie zdarza ,ze obroty spadaja po odpuszczeniu gazu
jest to do wyregulowania ,bo moze byc tego przyczyna zarowno za bogata jak i za uboga mieszanka podczas dlawienia przepustnica
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+ Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie |
08-08-2006, 19:09 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
sebastian_w, zbyt uboga mieszanka to bardzo wysoka temperatura spalania. LPG ma i tak wyższą niż benzyna, więc jak jeszcze ją podniesiesz, to się możesz zdziwić i to znacznie szybciej niż po 40-50tys. km. Nie wiem, czy ci się te 2-3zł/100km oszczędności zwróci.
|
09-08-2006, 06:35 | #7 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 402
|
Cytat:
|
|
09-08-2006, 13:54 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-08-2005
Skąd: Puławy
Postów: 201
|
Oddaje rację Kolegom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W tej chwili mam ustawioną optymalną mieszanke bo na ubogiej boję sie wystrzałów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W związku z tym jak ustawiacie na lambdę to napięcie jakie ustawiacie ?oczewiście max napiecie bo wiemy iż zmienia sie ono od 0 do 1v ja ustawiłem tak w okolicach 900 , czy to to jest oki. A drugie pytanko jakim miernikiem ustawiac, chyba nalog najlepszy ? Pozdrawiam Seba |
09-08-2006, 23:10 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
|
najlepiej podpiac pod kompa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
900mV to bogata mieszanka nie uda cie sie raczej ustawic na stabilne napiecie np. 0.5v ,bo sonda ma zbyt stroma charakterystyke celuj w cos pomiedzy 0.4-0.7
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+ Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie |
10-08-2006, 07:53 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 402
|
Regulację powinno się przeprowadzić na niskich jak i na wysokich obrotach. Jeśli jest silnik krokowy to na wysokich, czyli ok 4000-4500 obr lambda na wykresie powinna pokazywać falę. Czyli korkowiec otwiera podaje gaz a lambda daje impuls do zamknięcia jak jest za bogata i odwrotnie. Dzięki temu mieszanka jest optymalna na biegu jałowym korkowiec jest przymknięty a na lambdzie widać napięcie ok. 0,4-0,5V.
|