Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-08-2006, 09:45   #1
arni0000
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 24-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 402
Domyślnie Dziwny objaw na gazie

Witam, ponieważ nie znalazłem nic przez szukajkę mam pewien problem. Auto na bęzynie pracuje super na gazie też, ale jak się trochę nim pojeździ i silnik się nagrzeje do temp pracy np. trochę się postoi na światłach to obroty zaczynają nurkować po przy gazowaniu i spadają do 300 a dochodzi do tego ze auto gaśnie. Problem jest tylko na gazie i potęguje się jak jest włączona klima. Znika natomiast jak się na chwilę go wyłączy i uruchomi na nowo aż do następnego razu. Instalkę mam drugiej generacji z kompem DC gaz. Może ktoś miał podobny objaw ewentualnie proszę o rade co może być przyczyną..

arni0000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2006, 10:07   #2
sebastian_w
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-08-2005
Skąd: Puławy
Postów: 201
Domyślnie

Witaj
Takie falowanie obrotów to kwestja regulacji. Ja mam blosa i też czasami mi sie to zdaża Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. po przegazówce ustępuję. Według mnie jest to problem z ubogą mieszanka, niech mnie koledzy poprawia jeśli się mylę. Ja przykręciłem "kurek' aby mniej palił i czasami zdarza mu sie zafalować, jak był odkręcony to nie było takich problemow. Lecz wole żeby mniej palił i czasami falował niż ażeby żarł jak smok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
sebastian_w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2006, 11:46   #3
arni0000
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 24-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 402
Domyślnie

To nie jest falowanie obrotów. Wystębuje tylko jak dam gazu np do 3000 i odpuszcze i wtedy spada do 300 i jak nie zgasnie to wraca na 900 i stoi do czasu następnego przygazowania. A tak na marginesie kiedys załatwiłem mondeo uboga mieszanką więc leipiej jak trochę więcej spali niz jak mam po 40-50 tyś wymieniać silnik.
arni0000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2006, 14:57   #4
sebastian_w
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-08-2005
Skąd: Puławy
Postów: 201
Domyślnie

Czyli takie za niskie spadanie, jak to zwał tak to zwał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Według mnie tak jak pisałem jest to za uboga mieszanka ? Jak można załatwić silnik ubogą mieszanką, chyba że strzeli ale według mnie to inna bajka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale poza tym to jak można go ubić, uboga to uboga ?
sebastian_w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2006, 16:32   #5
KGB
ford::specialist
 
Avatar KGB
 
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
Domyślnie

czasami sie zdarza ,ze obroty spadaja po odpuszczeniu gazu
jest to do wyregulowania ,bo moze byc tego przyczyna zarowno za bogata jak i za uboga mieszanka podczas dlawienia przepustnica
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+
Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie
KGB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2006, 19:09   #6
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

sebastian_w, zbyt uboga mieszanka to bardzo wysoka temperatura spalania. LPG ma i tak wyższą niż benzyna, więc jak jeszcze ją podniesiesz, to się możesz zdziwić i to znacznie szybciej niż po 40-50tys. km. Nie wiem, czy ci się te 2-3zł/100km oszczędności zwróci.
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-08-2006, 06:35   #7
arni0000
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 24-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 402
Domyślnie

Cytat:
Napisał sebastian_w
Czyli takie za niskie spadanie, jak to zwał tak to zwał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Według mnie tak jak pisałem jest to za uboga mieszanka ? Jak można załatwić silnik ubogą mieszanką, chyba że strzeli ale według mnie to inna bajka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale poza tym to jak można go ubić, uboga to uboga ?
Jak byś znał podstawowe prawa fizyki to byś tak nie mówił. Im więcej tlenu w mieszance tym wyższa temperatura spalania. Znają to dokładnie, tunerzy którzy zajmują się montowaniem turbo. Jest to podobne zjawisko jak w palniku gazowym gdzie temp płomienia regulujesz ilością tlenu. W normalnym motorze temperatura gazów wylotowych to ok. 820 stopni przy gazie to ok. 950 a jak zubożysz mieszankę to nawet ponad 1000. Teraz następna sprawa głowica i tłoki są aluminiowe więc odpowiedz sobie sam jaka jest temp topnienia aluminium. Mało drastyczne to wypalenie gniazd, ale znam przypadki nadtopienia tłoków a nawet przy turbo wypalenia dziur. Więc lepiej ustawić mieszankę optymalną niż robić po ok. 30 tyś głowicę. Zaoszczędzisz 500zł a koszt zrobienia samej głowicy to ok. 700-800zł do tego wymiana itp. Całkowity koszt to ok. 1200zł. Więc czasami lepiej się zastanowić co się bardziej opłaca.
arni0000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-08-2006, 13:54   #8
sebastian_w
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-08-2005
Skąd: Puławy
Postów: 201
Domyślnie

Oddaje rację Kolegom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W tej chwili mam ustawioną optymalną mieszanke bo na ubogiej boję sie wystrzałów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W związku z tym jak ustawiacie na lambdę to napięcie jakie ustawiacie ?oczewiście max napiecie bo wiemy iż zmienia sie ono od 0 do 1v ja ustawiłem tak w okolicach 900 , czy to to jest oki. A drugie pytanko jakim miernikiem ustawiac, chyba nalog najlepszy ?

Pozdrawiam Seba
sebastian_w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-08-2006, 23:10   #9
KGB
ford::specialist
 
Avatar KGB
 
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
Domyślnie

najlepiej podpiac pod kompa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
900mV to bogata mieszanka
nie uda cie sie raczej ustawic na stabilne napiecie np. 0.5v ,bo sonda ma zbyt stroma charakterystyke
celuj w cos pomiedzy 0.4-0.7
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+
Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie
KGB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-08-2006, 07:53   #10
arni0000
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 24-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 402
Domyślnie

Regulację powinno się przeprowadzić na niskich jak i na wysokich obrotach. Jeśli jest silnik krokowy to na wysokich, czyli ok 4000-4500 obr lambda na wykresie powinna pokazywać falę. Czyli korkowiec otwiera podaje gaz a lambda daje impuls do zamknięcia jak jest za bogata i odwrotnie. Dzięki temu mieszanka jest optymalna na biegu jałowym korkowiec jest przymknięty a na lambdzie widać napięcie ok. 0,4-0,5V.
arni0000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:34.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.