Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-02-2012, 20:22   #1
gieniek80
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-09-2010
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 10
Domyślnie Swiece i dolot usmarkany w oleju

Witam,
Mam problem z moim fordem, w zasadzie to nie jeden, ale po kolei.

Na poczatek chcialbym zasiegnac porady odnosnie upapranych w oleju swiec zarowych, poza swiecami cieknie spod kolektora dolotowego oraz w miejscu gdzie rura z interkulera laczy sie z rura metalowa (pod akumulatorem)
Szukalem informacji na forum, zreszta nie tylko tym, ale nie znalazlem tego co by mnie satysfakcjonowalo.
Co do upapranych swiec to podejrzewam ze puszczaja uszczelniacze, natomiast nie wiem co moze byc przyczyna zasmarkanego dolotu.

drugi problem, to jak jest zimny to kopci na siwo/niebiesko,telepie silnikiem, jak sie nagrzeje to ustepuje, wiem ze tematow bylo sporo, wsztskie przeczytalem, ale w nich jako przyczyna byly albo padniete swiece, albo pompka pomocnicza paliwa, u mnie nie bedzie to gdyz pompka jest nowa i sprawna, rowniez swiece sa nowe i sprawne.

Plyny sa w porzadku, aleju nie ubywa, plun chlodzacy jak i olej czysty, nie sadzi spod korka oleju ani spod korka plynu chlodzacego

Czy te dwa problemu moga miec wspolna przyczyne? i byc od siebie zalezne?

na koniec dodam ze mam dosc tego samochodu, bo jeszcze mam problem z nagrzewaniem silnika, i problem z ogrzewaniem wnetrza, chwile leci cieple powietrze, a po paru minutach leci coraz zimniejsze, jak zresetuje panel, to do nowa troche poleci cieple a pozniej stopniowo coraz zimniejsze.

bede wdzieczny za pomoc i wyrozumialosc


Ostatnio edytowane przez gieniek80 ; 05-02-2012 o 20:25
gieniek80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2012, 14:00   #2
gieniek80
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-09-2010
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 10
Domyślnie Odp: Swiece i dolot usmarkany w oleju

Nikt sie z czyms takim nie spotkal?
gieniek80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2012, 14:34   #3
reinmeiker
ford::average
 
Avatar reinmeiker
 
Zarejestrowany: 14-12-2011
Skąd: Jarosław
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDDi 85 kW
Rocznik: 2001
Postów: 163
Domyślnie Odp: Swiece i dolot usmarkany w oleju

Trochę za dużo na raz. Pamiętaj jeden post jedna sprawa!
Co do panelu klimy to było na forum setki razy, nie wiem jaki masz panel ale pewnie bez żółtej ikonki max i stąd twoje problemy. Co do nagrzewania silnika to sprawdź termostat.
Te świece to masz w oleju silnikowym czy napędowym może wtryski leją?
Jak kopci na siwo/niebiesko to pewnie uszczelniacze.
Olej w dolocie to też normalna sprawa jak jest go dużo to pewnie nikt go nie czyścił, może separator oleju brudny itd.

Wszystko znajdziesz na forum tylko poszukaj.
__________________
Łukasz.
Były: Ford Escort 1.6 Zetec + LPG, Skoda Octavia 1.6 Akl +LPG.
reinmeiker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2012, 15:01   #4
Snajper_881
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Swiece i dolot usmarkany w oleju

Aż mi się ciśnie na język "niezła padlina..."...
Musisz odkręcić kolektor dolotowy, wyczyścić go, kupić nowe usczelki, przy okazji wyczyść EGR. Mokre połączenie rur, jeśli to olej to może turbo puszcza...czyli "papa", świece mokre to mogą być wtryskiwacze...
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2012, 15:26   #5
toomekk6
ford::advanced
 
Avatar toomekk6
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-09-2010
Skąd: Białystok
Model: Mk4 FL PowerShift
Silnik: 2.0 TDCi 163(138)/192 PS & 344/408 Nm by TuneFORCE ;)
Rocznik: 11.2011 prawie 2012 :P
Postów: 400
Domyślnie Odp: Swiece i dolot usmarkany w oleju

Tam gdzie Ci się poci przy połączeniu rur to sprawdź może opaska luźna lub jakaś dziurka jest. Co do brudnych świec to tak jak koledzy pisali wina może leżeć, w uszczelkach kolektora dolotowego.
Co do nierównej pracy to mocno telepie silnikiem? Puszcza tylko niebiesko-siwego bąka przy odpaleniu czy później też? Falują obroty znacznie, czy tylko delikatnie?


Koledzy przy okazji i ja mam pytanie, czy da się ICka wyjąć bez demontażu zderzaka? Jeśli tak to górą czy dołem? Niedługo mam zamiar wyczyścić cały dolot i chce też ICka wyczyścić.
__________________
Mam nadzieję, że pomogłem a nie zepsułem
toomekk6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2012, 17:27   #6
Luk@s
ford::professional
 
Avatar Luk@s
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
Domyślnie Odp: Swiece i dolot usmarkany w oleju

toomekk6 IC-ka da się bez większego problemu wyciągnąć dołem, górą nie ma szans. Efekty czyszczenia bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły. Od razu przeczyść czujnik MAP.

gieniek80 a masz zasilanie na świecach? Olej na świecach pochodzi na pewno z kolektora dolotowego. Po pierwsze trzeba wymienić uszczelki na łączeniu z głowicą. Ja jeszcze rozebrałem kolektor i uszczelniłem (składa się z dwóch części).
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda
President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145
Luk@s jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2012, 18:10   #7
gieniek80
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-09-2010
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 10
Domyślnie Odp: Swiece i dolot usmarkany w oleju

Egr i kolektor-zreszta caly dolot juz czyscilem, w dolocie jest olej silnikowy, dziwne ze olej w dolocie to normalne, mowiac dolot mam na mysli odcinek od turbiny przez intercooler do kolektora ssacego.
jezeli juz ten olej ma tam byc, to chyba nie az tyle, ze poci sie mocno na laczeniu rury gumowej i metalowej, opaske zalozylem nowa, przed czyszczeniem dolotu tez to wszystko w tym miejscu bylo upierdzielone w oleju, do tego rura wchodzaca do intercoolera po lewej stronie (stojac przed samochodem) tez byla mocno upaprana.

co do kopcenia,to kopci na zimnym, jak jest zimny to tez telepie silnikiem i w czasie jazdy jak sie nie rozgrzeje to tez szarpie, jak sie nagrzeje to wszystko przechodzi. falowanie obrotow jest nieznaczne.
teraz co prawda dluzej kopci bo pewnie przez te mrozy sie nie dogrzewa.
dodam ze czym zimniej to po starcie silnik chodzi bardzo ladnie i rowno przez powiedzmy 3 minuty, i po tym zaczyna sie chrychanie i kopcenie. w lato w zasadzie odrazu nierowno pracowal i kopcil.

swiece maja zasilanie na 100%, na swiecach jest olej silnikowy,
nie rozumiem w jaki sposob olej na nich moze byc z kolektora, swiece sa nad kolektorem, a to nie jest tak ze olej z kolektora powinien splywac do bloku? moze tym pytaniem wyjda na debila, ale przyznam ze nie zaglebialem sie w budowe silnika TDDI

Wtryski sprawdzalem, nie leja, mieszcza sie w normie jesli chodzi o cisnienie, bylem na komputerze i zero bledow, w parametrach wyszlo ze na czwartym cylindrze jest duza korekcja wtrysku paliwa.
w czasie pracy silnika luzowalem nakretki kolpakowe przewodow paliwowych i ze wszystkich podaje rowno (sprawdzane naocznie)

snajper, ja juz wczesniej stwierdzilemm ze to parchGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale co zrobic, silnik ma niecale 165 000, przebieg oryginalny, i dlatego tak mnie to pieni, nowe diesle to straszne padaki, byle gowno padnie i stoisz

O kopceniu i drgawkach duzo sie naczytalem, ale jak wspomnialem u mnie musi byc cos innego

Chlopaki mam nadzieje ze mi pomozecie, bo nawet mechaniory nie wiedza o co chodzi, bylem u kilku i zaden nie byl konkretny, tylko na zasadzie ze trzeba zostawic samochod i sie zobaczy, a nie o to mi chodzi zeby ktos go rozgrzebal nic nie zrobil i zdarl kase, a w wiekszosci ich diagnozy zwalaly mnie z nog co jestem tylko mechanikiem amatorem.

czyzby powiedzenie o samochodach na F sprawdzilo sie w moim przypadku?

co do ogrzewania w srodku to juz zamowilem panel z zolta ikonka, a z termostatami najwyzej powalcze chociaz czytawszy tematy na ich temat to tez widzialem ze nie zawsze wymiana termostatow pomagala.

Dobija mnie ze w tym samochodzie sukces naprawy w zbyt duzej czesci dzieje sie przypadkowo.

W lato mialem zamiar jechac do chorwacji ale sie boje ze gdzies sie cos zesra i utkne nie wiadomo gdzie, sam to sam, ale z dzieckiem gorzej.

Troche duzo sie rozpisalem, ale naprawde juz mi rece opadaja

Ostatnio edytowane przez gieniek80 ; 07-02-2012 o 18:15
gieniek80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2012, 18:38   #8
reinmeiker
ford::average
 
Avatar reinmeiker
 
Zarejestrowany: 14-12-2011
Skąd: Jarosław
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDDi 85 kW
Rocznik: 2001
Postów: 163
Domyślnie Odp: Swiece i dolot usmarkany w oleju

Tutaj masz link odnośnie oleju w dolocie przeczytaj ostatni post:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Jak na zimnym Ci kopci na siwo/niebiesko to mogą być uszczelniacze.

Zrób self test klimatronika i zobacz czy nie ma błędów tu masz link jak to zrobić:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ].

Co do mokrych świec to może pierścienie, pompa, uszczelka pod pokrywą zaworów (ale to raczej nie ). Ewentualnie tak jak pisze kolega Luk@s:
Cytat:
Napisał Luk@s Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Olej na świecach pochodzi na pewno z kolektora dolotowego. Po pierwsze trzeba wymienić uszczelki na łączeniu z głowicą. Ja jeszcze rozebrałem kolektor i uszczelniłem (składa się z dwóch części).
__________________
Łukasz.
Były: Ford Escort 1.6 Zetec + LPG, Skoda Octavia 1.6 Akl +LPG.
reinmeiker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2012, 18:59   #9
gieniek80
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-09-2010
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 10
Domyślnie Odp: Swiece i dolot usmarkany w oleju

wiem jak robic test klimatronika, czasami wywala blad jakiegos silnika jakiejs klapy, ale sie rozrusza to jest ok.
Natomiast z ogrzewaniem jest tak ze klimatronik nie wywala bledu a pomimo to nie leci cieple powietrze, dopiero jak go zresetuje to przez jakis czas leci cieple i dopiero po jakims czasie coraz zimniejsze i tak cyklicznie musze resetowac co jakis czas zeby nie zamarznac,
gieniek80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2012, 19:08   #10
reinmeiker
ford::average
 
Avatar reinmeiker
 
Zarejestrowany: 14-12-2011
Skąd: Jarosław
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDDi 85 kW
Rocznik: 2001
Postów: 163
Domyślnie Odp: Swiece i dolot usmarkany w oleju

Cytat:
Napisał gieniek80 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czasami wywala blad jakiegos silnika jakiejs klapy, ale sie rozrusza to jest ok.
Według mnie nie jest ok, skoro twierdzisz że czasami wywala błąd to rozumie że ten błąd się powtarza a to oznacza że nie jest ok.

Napisz kod błędu.
__________________
Łukasz.
Były: Ford Escort 1.6 Zetec + LPG, Skoda Octavia 1.6 Akl +LPG.
reinmeiker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:02.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.