|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-07-2011, 19:28 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-10-2008
Skąd: Brwinów
Model: Escort
Silnik: 1.4
Rocznik: 1996
Postów: 54
|
Jakiej marki jest ten alternator? Brak ładowania.
Witam wszystkich forumowiczów?
Mam problem, mianowicie mój escort 1.4 ma prawdopodobnie uszkodzony alternator, bądź coś z elektryką. Wnioskuje to po tym, gdyż mierząc napięcie przy włączonym silniku miernik pokazuje np 12.4. Z resztą nawet gdy miałem ładowanie bez obciążenia nie wykazywało nigdy więcej niż 13.6, więc pewnie uszkodzony regulator alternatora. Główne moje pytanie to jakiej marki mam alternator? Jest taki jak na zdjęciu w załączniku. Oraz czy można łatwo w nim wymienić regulator napięcia? |
06-07-2011, 19:45 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-06-2008
Model: Escort / Focus
Silnik: Diesel 1,8 TI/Zetec SE
Rocznik: 1996
Postów: 157
|
Odp: Jakiej marki jest ten alternator? Brak ładowania.
14V, 70A magneti mareli
nienajtanszy w naprawie |
06-07-2011, 19:49 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-10-2008
Skąd: Brwinów
Model: Escort
Silnik: 1.4
Rocznik: 1996
Postów: 54
|
Odp: Jakiej marki jest ten alternator? Brak ładowania.
Rozumiem więc żeby dobrać się do regulatora trzeba by wyjąć cały alternator i go rozkręcić? Czy jest on może na wierzchu pod plastikową obudową??
Czy zamiast tego alternatora mógłbym wsadzić np Bosha? Ostatnio edytowane przez danonl ; 06-07-2011 o 20:24 |
07-07-2011, 20:05 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-06-2008
Model: Escort / Focus
Silnik: Diesel 1,8 TI/Zetec SE
Rocznik: 1996
Postów: 157
|
Odp: Jakiej marki jest ten alternator? Brak ładowania.
nie wiem jak jest w 1.4.
u mnie jest wcisniety miedzy pompa wtryskowa a kompresorem klimy. trzeba sie naklac jak szewc. u mnie sie wirnik sypnął, a konkretnie walek. za nowy + łozyska + robocizna i pasek (bo poszedl) od laguny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wywalilem 4 stowy. jest piekne a szrotow unikam. a robert bosch jest tanszy w naprawie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
07-07-2011, 21:48 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-10-2008
Skąd: Brwinów
Model: Escort
Silnik: 1.4
Rocznik: 1996
Postów: 54
|
Odp: Jakiej marki jest ten alternator? Brak ładowania.
Dzięki za zainteresowanie tematemGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Muszę jednak sprostować markę alternatora. U mnie jest to Bosh a nie jak kolega wyżej pisał Magneti Marelli (może się to komuś przyda). Sprawdziłem dziś z trudem (gdyż mam kiepski miernik oraz dostęp) napięcie wychodzące bezpośrednio z alternatora i pokazywało 15.7, gdy na klemach było 11.9. Po pewnym czasie znów sprawdziłem na klemach miałem 13.6 (pojawiło się nagle ładowanie nie wiem jakim cudem), a z altka wychodziło 14.4. Ktoś wie czy napięcie wychodzące z alternatora może być zmienne czy zawsze jest jednakowe? I czemu na klemach raz jest ładowanie a raz nie ma? Próbowałem również zdjąć czarną obudowę alternatora by dobrać się do alternatora ale poległem szybko, gdyż ukręciłem nakrętkę wraz ze szpilką, która mocowała gruby czerwony kabel. Ten kabel u mnie idzie z alternatora do rozrusznika. Ktoś ma jakiś patent co z tym można zrobić? Z góry dziękuję za wszystkie porady. |
08-07-2011, 19:17 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-06-2008
Model: Escort / Focus
Silnik: Diesel 1,8 TI/Zetec SE
Rocznik: 1996
Postów: 157
|
Odp: Jakiej marki jest ten alternator? Brak ładowania.
|
08-07-2011, 19:47 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-10-2008
Skąd: Brwinów
Model: Escort
Silnik: 1.4
Rocznik: 1996
Postów: 54
|
Odp: Jakiej marki jest ten alternator? Brak ładowania.
No taki tyle że stary i brudnyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na czarnej obudowie jest odlew Bosh tyle, że z drugiej strony naklejek z numerem i nie rzuciło mi się w oczy.
Wymieniony regulator, alternatora. Na urwaną szpilkę nakręciłem długą nakrętkę. Do tej nakrętki mocuje gruby czerwony przewód wychodzący z alternatora, mocuje go śrubą z podkładką i wszystko gra. Generalnie napięcie na altku 14.4 a na klemach akumulatora 14.0, 13.8 jak włączone światła, oraz dmuchawa na 3. Jest dobrze do wymiany pozostał jeszcze przewód idący z alternatora do rozrusznika i powinno być książkowo. Mam nadzieję, że komuś przyda się ten krótki temat, który uważam już na zamknięty. Pozdrawiam. Ostatnio edytowane przez danonl ; 09-07-2011 o 21:18 |
Tagi |
alternator , brak ładowania |
|
|