|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-03-2011, 10:30 | #1 |
ford::specialist
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: 100-Lica
Model: Focus Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 109 kunia
Rocznik: 2006
Postów: 556
|
Wymiana uszczelki kolektora, jak się do tego zabrać
Witam forumowiczów, znowu mam problem ze swoją maszynką Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mianowicie zauważyłem że po nagłym wciśnięciu gazu słychać świst powietrza, gdzieś leci lewe powietrze, złota rączka stwierdził że to normalne że przepustnica ciągnie powietrze i dlatego jest ten świst, ale przez ten świst silnik przygasa, podczas jazdy przy nagłym wciśnięciu gazu silnik się dławi i szarpie, moja diagnoza, walnięta uszczelka pod kolektorem ssącym (plastikowy), mam nadzieje że to tylko to + jazda na odpiętym TPS bo innaczej się nie da, tutaj moje pytanie, dam rade sam na parkingu (bez kanału) odkręcic kolektor, zmienić uszczelke i złożyc do kupy? Jeśli ktoś to już robił to proszę o instrukcje krok po kroku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki
__________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców” |
11-03-2011, 11:46 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-05-2008
Model: escort
Silnik: 1.8
Rocznik: 1995
Postów: 27
|
Odp: Wymiana uszczelki kolektora, jak się do tego zabrać
Chodzi ci o tą plastikową rurę którą zakłada sie na przepustnicę?
|
11-03-2011, 13:05 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: Wymiana uszczelki kolektora, jak się do tego zabrać
Jezeli dodasz gazu i slyszysz ten swist to raczej nie uszczelka bo gdy dodasz gazu to otwiera sie przepustnica a wtedy roznica cisnien pomiedzy tym co jest w kolektorze a tym na zewnatrz sie zmniejsza i swist powinien byc mniej slyszalny a nie bardziej. Gdybys slyszal swist z pod uszczelki kolektora to slyszalbys go na niskich obtorach a szczegulnie w momencie gdy nagle puscisz pedal gazu. To ze przy naglym dodaniu gazu szarpie i sie muli to raczej czujnik polozenia przepustnicy.
|
11-03-2011, 14:16 | #4 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-09-2006
Skąd: ok.Zielona Góra
Model: escort, saab 9-5
Silnik: 2.. 16V , 2.5T 500+ HP
Rocznik: 96
Postów: 3,395
|
Odp: Wymiana uszczelki kolektora, jak się do tego zabrać
-w plastikowym kolektorze nie ma uszczelki tylko sa 4-oringi.
-nie dasz rade zrobic tego bez wejscia pod auto, bo sruby sa tez od spodu. - swist przy mocnym i szybkim wcisnieciu gazu to norma |
11-03-2011, 14:53 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-06-2009
Skąd: Gliwice
Model: Escort
Silnik: 1,6 Benzyna +LPG
Rocznik: 1997
Postów: 588
|
Odp: Wymiana uszczelki kolektora, jak się do tego zabrać
w moim się dało zdjąć kolektor ssący bez wchodzenia pod auto
Śrubki wszystkie dało się odkręcić z góry Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
11-03-2011, 15:35 | #6 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-09-2006
Skąd: ok.Zielona Góra
Model: escort, saab 9-5
Silnik: 2.. 16V , 2.5T 500+ HP
Rocznik: 96
Postów: 3,395
|
Odp: Wymiana uszczelki kolektora, jak się do tego zabrać
no tak, bo u mnie jest jeszcze egr Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
11-03-2011, 22:30 | #7 |
ford::specialist
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: 100-Lica
Model: Focus Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 109 kunia
Rocznik: 2006
Postów: 556
|
Odp: Wymiana uszczelki kolektora, jak się do tego zabrać
Acha, czyli nie ruszać narazie tej uszczelki? Czekam na nowego TPS'a, teraz jezdze z odłączonym i jest o niebo lepiej chodz i tak potrafi mi przygansnac na swiatlach przy euszaniu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców” |
12-03-2011, 19:38 | #8 |
Postów: n/a
|
Odp: Wymiana uszczelki kolektora, jak się do tego zabrać
nie szkoda Ci kasy na tego TPSa?, stary i tak jest dobry, a nowy kosztuje ponad 300zł.
Twoje objawy tego przygasania na swiatłach, to nie TPS ani uszczelka od kolektora ssacego. |
12-03-2011, 22:54 | #9 |
ford::specialist
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: 100-Lica
Model: Focus Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 109 kunia
Rocznik: 2006
Postów: 556
|
Odp: Wymiana uszczelki kolektora, jak się do tego zabrać
Wiesz i tak już włożyłem jakieś 3kafle w ten samochód Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale TPS używke znalazłem. Jeżeli twierdzisz że to nie czujnik ani uszczelka więc co?
Objawy: nagłę naciśnięcie gazu zaczyna się dusić i przygasać, delikatnie i równomiernie gaz samochód normalnie jedzie, na wyższych obrotach gwałtownie wciśnięcie gazu samochód dosłownie zaczyna skakać, tak nim szarpie, więc co to?
__________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców” |
13-03-2011, 05:27 | #10 |
Postów: n/a
|
Odp: Wymiana uszczelki kolektora, jak się do tego zabrać
W tym temacie dyskutujemy o wymianie uszczelki i tylko o tym.
Na Twoje problemy sa opisy na forum, poszukaj i znajdź taki co najbardziej odpowiada Twojemu problemowi i tam zadaj pytanie. |