|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-07-2011, 19:51 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-08-2009
Skąd: Mrągowo/Warszawa
Model: inne
Silnik: 2.5
Rocznik: 1994
Postów: 147
|
Wymiana uszczelki pokrywy zaworów 1.8 Zetec 95r kolektor plastikowy, z EGR
Proszę o pomoc... Chcę wymienić uszczelkę pokrywy zaworów i nie mogę przez tego EGR'a całego. Nie dość, że przeszkadza mi sama rura która idzie nad pokrywą zaworów to jeszcze jej mocowanie za pokrywą obok listwy wtryskiwaczy.
Załączam foty. To co jest zaznaczone na czerwono, to właśnie śruba którą muszę odkręcić i mam z nią problem bo nie mogę dojść do niej grzechotką bo ta rurka od EGR'a po lewej mi przeszkadza i nawet jak ją odegnę na max to i tak nie ma dojścia. Na 3 zdjęciu widać, że sama nasadka tylko tam wczodzi a już klucza na nią nie nałożę. To co zaznaczone na niebiesko to śruba, którą jest przykręcona pokrywa zaworów, a to na zielono przeszkadza właśnie w jej odkręceniu... Czy wymieniał ktoś kiedyś pokrywę zaworów w Zetec'u 1.8 z plastikowym kolektorem (takim jak mój)? I mógłby mi powiedzieć jak to zrobił? Byłbym bardzo wdzięczny. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez mati2021 ; 18-07-2011 o 19:53 |
18-07-2011, 20:06 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-04-2009
Skąd: JAROCIN Wlkp.
Model: ESCORT Mk7
Silnik: 2.0 16v 136km Dohc=Zetec
Rocznik: 1997
Postów: 194
|
Odp: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów 1.8 Zetec 95r kolektor plastikowy, z EGR
Pozostało ci męczenie się płaskim kluczem.
A po 2 bym ............ to egr.
__________________
Ford Escort 2.0 Dohc 136 km 180 Nm GG 6120738 KOM 696489174 Ostatnio edytowane przez Slawko ; 19-07-2011 o 07:27 |
18-07-2011, 20:13 | #3 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 02-08-2009
Skąd: Mrągowo/Warszawa
Model: inne
Silnik: 2.5
Rocznik: 1994
Postów: 147
|
Odp: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów 1.8 Zetec 95r kolektor plastikowy, z EGR
Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez Slawko ; 19-07-2011 o 07:27 |
||
18-07-2011, 22:13 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-04-2009
Skąd: JAROCIN Wlkp.
Model: ESCORT Mk7
Silnik: 2.0 16v 136km Dohc=Zetec
Rocznik: 1997
Postów: 194
|
Odp: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów 1.8 Zetec 95r kolektor plastikowy, z EGR
W kolektorze ssącym byś musiał zaślepić otwór, bez wyciągnięcia jednak się by nie obyło.
__________________
Ford Escort 2.0 Dohc 136 km 180 Nm GG 6120738 KOM 696489174 |
18-07-2011, 22:50 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 18-11-2010
Skąd: okolice ZDW
Model: Escort
Silnik: 1,6
Rocznik: 1993
Postów: 297
|
Odp: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów 1.8 Zetec 95r kolektor plastikowy, z EGR
|
19-07-2011, 11:06 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
Odp: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów 1.8 Zetec 95r kolektor plastikowy, z EGR
Mysle, ze lepszy bylby klucz 6-cio katny, przynajmniej nie bedzie sie obmykal jak 12-to katny.
Pozdrawiam |
19-07-2011, 22:05 | #7 | |
ford::average
Zarejestrowany: 02-08-2009
Skąd: Mrągowo/Warszawa
Model: inne
Silnik: 2.5
Rocznik: 1994
Postów: 147
|
Odp: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów 1.8 Zetec 95r kolektor plastikowy, z EGR
Cytat:
Później pokombinowałem jeszcze z tym nasadowym grzechotką no i udało mi się ją nasadzić jakoś po mocniejszym odgięciu rurki od EGRa. I co się stało z nasadką widać na zdjęciach: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A śruba nie puściła... Spróbowałem drugą nasadkę nałożyć i też nie poszło. Także nie wiem co tam może pomóc. Trochę się boję żeby nie ukręcić tej śruby bo wtedy to byłby dopiero problem. A olej coraz to bardziej mi ucieka przez uszczelkę. |
|
20-07-2011, 05:45 | #8 |
ford::specialist
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 22-12-2010
Skąd: Brzeszcze City
Model: VW Passat B5
Silnik: 2.8 V6 Syncro
Rocznik: 07/1998
Postów: 560
|
Odp: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów 1.8 Zetec 95r kolektor plastikowy, z EGR
a w dobrą stronę kręcisz?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było : VW Golf 2 1.3 54km Cinquecento 700 Seat Ibiza II 1.3 54km |
20-07-2011, 15:47 | #9 | |
ford::average
Zarejestrowany: 02-08-2009
Skąd: Mrągowo/Warszawa
Model: inne
Silnik: 2.5
Rocznik: 1994
Postów: 147
|
Cytat:
No nic. Poddaje się. Oddaje jutro do warsztatu Essiego. Wymiana uszczelki 40zł (z moją uszczelką). Poza tym pojawił się dziwny problem. Dzisiaj odpalam Escorta i zaczęło mi coś syczeć a może bardziej gwizdać pod maską. Tak się zastanawiam czy nie uszkodziłem tej rurki od EGRa przy próbie odkręcania śrubki? I może jakieś lewe powietrze idzie. Ale silnik chodzi normalnie Z tym gwizdaniem to tak różnie, czasami przy dodawaniu gazu przestaje a po puszczeniu gwiżdże a czasami na jałowym jak chodzi to nie gwiżdże a jak przygazuję mocniej to znowu zaczyna... Nie wiem jak to teraz sprawdzić, skąd to się wzięło. Ostatnio edytowane przez Marek ; 20-07-2011 o 15:54 |
|
21-07-2011, 21:11 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-08-2009
Skąd: Mrągowo/Warszawa
Model: inne
Silnik: 2.5
Rocznik: 1994
Postów: 147
|
Odp: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów 1.8 Zetec 95r kolektor plastikowy, z EGR
No i uszczelka wymieniona przy pomocy dobrego sąsiada Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam tylko nadzieję, że będzie czyniła swoją powinność Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Trzeba było odkręcić zaworek od EGRa i wtedy lepsze dojście było i udało się tą śrubkę odkręcić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pomógł między innymi klucz sześciokątny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tylko jedna rzecz mnie zaniepokoiła, po wymianie, złożeniu wszystkiego do kupy i odpaleniu zaczął dziwnie chodzić ("tyrkać"). Później po przejechaniu niedużego dystansu strasznie się nagrzał, albo tylko miałem takie wrażenie. Wstawiłem go do garażu i chciałem odkręcić korek od wlewu oleju i za nic nie chciał się odkręcić aż dopiero kluczem się udało przyłapać. Ale jak odkręciłem to widziałem jak para leciała ze środka. Czy to normalne??? Bo wcześniej jakoś nie widziałem tego zjawiska, albo nie zwracałem uwagi. Może to już przewrażliwienie? Czy może coś zrobiłem nie tak, przy wymianie? A co do obrotów to już przed wymianą miałem taki problem w ostatnim czasie, że po odpaleniu zimnego silnika (np. po nocy) po kilku sekundach od odpalenia dusił się i gasł. Nie wiem co mu jest ale to praktycznie codziennie. Wrzucę jeszcze filmik. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez mati2021 ; 21-07-2011 o 21:31 |