Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-06-2023, 13:57   #1
DariuszDuda
ford::amateur
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 24-08-2021
Skąd: Wrocław
Model: S-max
Silnik: 2.2 TDCI 200KM
Rocznik: 2012
Postów: 9
Domyślnie 2.2 Gdzie jest czujnik IAT2 błąd P00A1, P0299

Hej,

Gdzie znajduje się czujnik temperatury powietrza wlotowego IAT2?
Ford S-max 2.2 FL - 2012

Objawy: czasami silnik nie ma mocy.

Błędy:
Po skasowaniu błędów pojawił się:
• P00A1 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie czujnika temperatury chłodnicy powietrza doładowującego - rząd cylindrów 2
Status (-64):
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony


Po ponownym wykasowaniu, w trakcie jazdy:

• Kod: P0299 - Stan zbyt niskiego ciśnienia turbosprężarki / sprężarki A

Status (-27):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC



Wskaźniki:
AAT - Otoczenia - 26 stopni
IAT - Temperatura powietrza zasysanego - 28 stopni
IATS2 - Czujnik 2 temperatury powietrza wlotowego - -1 stopni

Stąd wniosek że ten czujnik jest do wymiany, proszę o podpowiedź gdzie się on znajduje i czy jest możliwa samodzielna jego wymiana.

DariuszDuda jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-06-2023, 16:19   #2
szynszyl
ford::professional
 
Avatar szynszyl
 
Zarejestrowany: 05-04-2004
Skąd: Jasło
Model: Smax
Silnik: 2.2 TDCi ograniczone by Heko :)
Rocznik: 2009
Postów: 1,487
Domyślnie Odp: 2.2 Gdzie jest czujnik IAT2 błąd P00A1, P0299

Swiruje spręzarka, bo
"Niektóre z najczęstszych przyczyn obejmują:

Uszkodzona turbosprężarka lub turbo
Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza
Nieszczelność rury doładowania
Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo
Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo lub wastegate
Wadliwy system EGR (w przypadku konfiguracji turbo)
Niskie ciśnienie oleju"

Wiec zacznij od przegladu chlodnicy, dolotu, kabelkologii. A dopiero potem czujnik
__________________
225kM, 500Nm

1% podatku na mojego syna
szynszyl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2023, 12:16   #3
DariuszDuda
ford::amateur
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 24-08-2021
Skąd: Wrocław
Model: S-max
Silnik: 2.2 TDCI 200KM
Rocznik: 2012
Postów: 9
Domyślnie Odp: 2.2 Gdzie jest czujnik IAT2 błąd P00A1, P0299

Dziękuję za odpowiedź.

Czujnik wymieniony:
FINIS: 1530145
Nr części: 3M5A-12A697-AD

Wymiana nie stanowi problemu, wystarczy poluzować obudowę bagnetu oleju, i rozpiąć kabelki.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Auto już lepiej pracuje ale pojawił się jeszcze jeden błąd:
P0030 - Obwód sterujący elementem grzejnym H02S (1 rzad cylindrów, 1 czujnik)
-Obwód otwarty

Nie sprawdzałem na razie kabelków i profilaktycznie umówiłem się na wizytę w GTD na 10 lipca, żeby finalnie rozwiązać ten problem.
DariuszDuda jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-09-2023, 12:45   #4
DariuszDuda
ford::amateur
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 24-08-2021
Skąd: Wrocław
Model: S-max
Silnik: 2.2 TDCI 200KM
Rocznik: 2012
Postów: 9
Domyślnie Odp: 2.2 Gdzie jest czujnik IAT2 błąd P00A1, P0299

Zakończenie historii:

Auto odebrałem z GTD 12 lipca 2023, i tak jak sugerował kolega @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] problemem była nieszczelność w układnie doładowania.

Od tamtej pory auto przejechało ok 5tys km i problem już nie powrócił, nie ma też innych błędów wiec naprawę można uznać za zakończoną.

Koszt naprawy w GTD wyniósł 620 zł
• Odczyt i kasowanie błędów – 120 zł
• Wymiana przewodu turbo – 171 zł
• Sprawdzenie ogólne pojazdu – 76 zł
• Rura turbo - 253 zł

Ze swojej strony wymieniłem:

• Czujnik ATE2 - ok 40 zł – Febi
• Sondę lambda - 0 281 004 572 - ok 330zł – Bosch
Bardzo łatwa wymian wystarczy ściągnąć prawe koło i można kluczem płaskim ją wymienić bez problemu, wszystko już zostało opisane na forum
DariuszDuda jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary Wczoraj, 13:26   #5
Danx_wlc
ford::amateur
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 08-04-2024
Skąd: Włocławek
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.2 TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 2
Domyślnie Odp: 2.2 Gdzie jest czujnik IAT2 błąd P00A1, P0299

Czy brak mocy miał związek z temperaturą silnika? W sensie, czy objawy były bez względu na temperaturę czy np. po dobrym nagrzaniu? U mnie brak błędów na komputerze, a po rozgrzaniu silnika po pewnym czasie, obserwuję spadek mocy. Poza tym silnik nie szarpanie, nie gaśnie, chodzi równo tylko mocy brak.
Danx_wlc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:21.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.