|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-07-2010, 21:16 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-11-2009
Skąd: Lubawa.
Model: Transit skrzyniak
Silnik: 2500 diesel
Rocznik: 1994
Postów: 166
|
Ekonomia jazdy.
Zastanawiam się jak mniej spalić paliwa i czy dużo można zaoszczędzić puszczając z górek na luz osiołka.
|
28-07-2010, 21:43 | #2 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 26-03-2009
Skąd: Rawicz
Model: Mondeo
Silnik: 2,0
Rocznik: 2015
Postów: 95
|
Odp: Ekonomia jazdy.
jak mniej spalić paliwa??
1. powoli dodawać gaz i nie rozpędzać auta za bardzo 2. hamowanie rozpocząć jak najwcześniej i hamować silnikiem puszczenie na luzie z górki nic nie daje, bo silnik podtrzymuje obroty dawką paliwa, jak już to puścić osiołka na biegu bez gazu... silnik podtrzymuje obroty z toczenia i nie pobiera paliwa. coś przeoczyłem?? chyba tylko to, że jak lubisz szybką jazdę daję tobie 2 tygodnie, że nie wytrzymasz... wiem to po sobie. |
28-07-2010, 21:56 | #3 | |
ford::average
Zarejestrowany: 05-01-2008
Model: yyyyyyyyy
Silnik: yyyyyyyyyy
Rocznik: yyyyyyyyyy
Postów: 188
|
Odp: Ekonomia jazdy.
Cytat:
przy toczeniu sie z gorki na biegu silnik hamuje auto i na wiele to sie nie zda... juz lepiej normalnie jechac z gazem.. znam przynajmniej kilka osob ktore stosuja jazde z gorki na biegu jalowym, gdyby to bylo niemadre to raczej nikt by tego nie robil |
|
28-07-2010, 21:58 | #4 | |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 26-03-2009
Skąd: Rawicz
Model: Mondeo
Silnik: 2,0
Rocznik: 2015
Postów: 95
|
Odp: Ekonomia jazdy.
Cytat:
|
|
28-07-2010, 22:30 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 05-03-2009
Skąd: Szczecin
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6 EB
Rocznik: 2011
Postów: 573
|
Odp: Ekonomia jazdy.
Raczej Ci co stosują jazdę na luzie z górki stosują to z braku wiedzy... Nad takim autem w razie w nie masz żadnej kontroli. Ja nigdy nie jeżdżę na "luzie". Oczywiście to nigdy to pojęcie względneGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bo przy minimalnej prędkości, dotaczaniu się do skrzyżowania wrzucę luz.
|
28-07-2010, 22:31 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: Ekonomia jazdy.
Zależy, czy masz pompe mechaniczną czy elektroniczną.
Jak elektroniczną, jeźdź jak na wtrysku (hamowanie silnikiem itp.), jak mechaniczną jeźdź jak gaźnikowcem. Proste.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
29-07-2010, 01:11 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-11-2009
Skąd: śląsk
Model: Mondeo MK3 .Galaxy 2.0i.
Silnik: 2.0TDCI,2.0i lpg
Rocznik: 2007,1997
Postów: 172
|
Odp: Ekonomia jazdy.
Ekonomia jest wtedy....gdy autko jedzie w próżni ze stałą szybkością /nm.max/opory toczenia,cx,teren]podjazdy,przełożenie napędu,Mój osioł spala mniej gdy zestaw waży ok5ton,...przy średniej85-ok10.5l....jak upał,- nawet mniej-a powinien puchnąć/jak naginam pusto 2l więcej....
|