Re: "Znikający" prąd w Focusie2 (TDCI). Elektryka nie działa...
(był duży szron, po mgle wieczornej) - oby tylko takie zwarcie :fcp1
było 7,62 V. "kałach" :fcp4
Skoro posiadasz i czytasz miernik - mam propozycję.
1- po naładowaniu i wstawieniu akumulatora podłącz tylko (+)
2- (-) zewrzyj z klemą poprzez miernik ustawiony na pomiar prądu "DC"A"
3- Jeżeli wykaże pobór ponad 0,5 A (oczywiście wyłączone wszystkie odbiorniki) to istnieje szansa przebicia którejś z diod roboczych.
4- wtedy robimy podobny pomiar przy odłączonym przewodzie głównym od alternatora (B+), jeżeli teraz nie ma poboru to :fcp26 POTWIERDZA
5- jeżeli pobór bez zmian to szukaj gdzie indziej
Najczęstszym uszkodzeniem alternatora jest przebicie diody, czego miernik normalnie nie wykaże, bo przecież omomierz za slaby prądzik daje
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D
|