View Single Post
Stary 29-08-2007, 12:48   #8
Jacek
Administrator
 
Avatar Jacek
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 10-02-2004
Skąd: Dolny Śląsk
Model: C-MAX Grand
Silnik: 1,6 EcoBoost 180KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,172
Domyślnie

Informacja prasowa dla milosnikow, moze ktos sie bedzie wybieral.... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


"ZESPÓŁ BP-FORD LICZY NA PUNKTY W NOWEJ ZELANDII

Zespół BP-Ford World Rally Team wystartuje w nadchodzący weekend w jedenastej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, Rajdzie Nowej Zelandii, licząc na dobry występ i cenne punkty. Dzięki zwycięstwom Fordów Focus RS WRC w ostatnich trzech rundach serialu, które odbyły się na luźnych nawierzchniach, zespół jest liderem w obydwu klasyfikacjach – zarówno zespołów fabrycznych, jak i kierowców. Szybkie trasy Rajdu Nowej Zelandii (30 sierpnia – 2 września) będą dla Forda polem walki o powiększenie przewagi i umocnienie się na pozycji lidera.

OS-y zlokalizowane na południe od Auckland są podobne do fińskich tras, na których doskonale czują się Marcus Grönholm i Timo Rautiainen oraz druga załoga zespołu BP-Ford – Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen. Równe drogi z szybkimi, wyprofilowanymi zakrętami wiodą przez pokryte bujną roślinnością tereny Wyspy Północnej. Odcinki Rajdu Nowej Zelandii są uważane za jedne z najciekawszych w mistrzostwach świata, a swoją charakterystyką zachęcają kierowców do bardzo agresywnej, szybkiej jazdy.

Po raz drugi w historii rajd zostanie rozegrany w sierpniu, kiedy na półkuli południowej jest późna zima. Jest zatem bardzo prawdopodobne, że załogi rywalizować będą w deszczowej aurze. Deszcz może pomóc Grönholmowi, gdyż zmyje z drogi warstwę luźnego szutru zapewniając lepszą przyczepność kierowcom startującym w pierwszej kolejności. 39-letni Fin jest liderem mistrzostw, dlatego zgodnie z regulaminem wyruszy na trasę jako pierwszy.

Obecny mistrz świata w klasyfikacji zespołów fabrycznych, zespół BP-Ford wyrusza w najdalszą podróż w sezonie jako lider tabeli z 41-punktową przewagą. Walczący o trzeci w karierze tytuł mistrzowski Grönholm ma przed Rajdem Nowej Zelandii 8 punktów przewagi nad drugim kierowcą w klasyfikacji. Na antypodach odniósł w ciągu ostatnich dziewięciu lat cztery zwycięstwa, a dwukrotnie meldował się na mecie na drugim miejscu. Nowa Zelandia wywołuje w zespole BP-Ford wyjątkowo miłe skojarzenia, gdyż właśnie tam zespół świętował zdobycie tytułu mistrza świata w 2006 roku.

„Jestem w stanie wygrać, ale przede wszystkim muszę zdobyć jak najwięcej punktów” powiedział Grönholm. „Strata drugiego miejsca na ostatnim OS-ie Rajdu Niemiec dała mi jeszcze więcej motywacji, aby w Nowej Zelandii pokazać się z jak najlepszej strony. Muszę być cały czas bardzo skoncentrowany, aby uniknąć takich błędów, jak w Niemczech.”

„Drogi są podobne do fińskich, jednak nie ma tu hop. Trasy są bardzo szybkie, ale nie brakuje też wolniejszych fragmentów z bardziej wyprofilowanymi zakrętami, niż w Finlandii. Lubię jeździć po tego rodzaju nawierzchni – gładkiej, równej i bez kamieni czy głazów, mogących spowodować uszkodzenie samochodu. Ford Focus RS WRC jest bardzo odporny na tego rodzaju przygody i wytrzymuje silne uderzenia, ale w Nowej Zelandii szanse na to, że na trasie napotkamy głazy są praktycznie zerowe” dodał Grönholm.

Hirvonen startował w Nowej Zelandii trzykrotnie i za każdym razem meldował się na mecie. W zeszłym roku zajął drugie miejsce, co jest jego najlepszym wynikiem w tej rundzie mistrzostw świata. „Odcinki są fantastyczne, drogi jakby zbudowane są z myślą o rajdowcach! Zakręty przechodzą z jednego w drugi, aż chce się jechać, i to bardzo agresywnie! Po moim występie w Finlandii nie mogę już doczekać się tego startu. Bardzo chciałbym powtórzyć wynik z tamtego rajdu. W zeszłym roku niewiele traciłem do Marcusa, więc myślę, że w tym roku mogę nawet nawiązać walkę o zwycięstwo” powiedział 27-letni Hirvonen.

„W Nowej Zelandii można jechać odważnie i naprawdę szybko, gdyż jest niewiele przeszkód, w które można uderzyć. Jedyną rzeczą, na którą trzeba uważać są niewielkie skarpy po wewnętrznej stronie zakrętów. Nie można ciąć tak głęboko, jak na trasach położonych na północ od Auckland, gdzie jeździliśmy w poprzednich latach. Jeżeli uderzy się w taką skarpę, może podbić samochód i wytrącić go z obranego toru jazdy, a niekiedy może się to skończyć nawet dachowaniem” dodał.



Najnowsze informacje
Zespół BP-Ford używa w rajdach szutrowych opon firmy BFGoodrich typu g-Force. Ogumienie BFGoodrich zapewnia dużą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią dla osiągnięcia możliwie najlepszej przyczepności i prowadzenia samochodu. W razie potrzeby istnieje możliwość wykonania dodatkowych nacięć bieżnika, jeżeli na nawierzchni będzie warstwa luźnego szutru, piasku czy błota. Opony będą dostępne w 3 twardościach mieszanki – miękkie, średnie i twarde.

* Zespół wystawi w Nowej Zelandii tylko 2 załogi. 11 runda mistrzostw świata nie znajduje się w programie Khalida Al Qassimi i Nicky Beecha, których następnym występem będzie rozgrywany w październiku Rajd Katalonii.

* Zespół BP-Ford wystawi Forda Focus RS WRC w rozgrywanym w dniach 28 – 30 września Cork '20' International Rally, ostatniej rundzie asfaltowych mistrzostw Irlandii. Start ma na celu zdobycie doświadczenia na irlandzkich trasach i lepsze przygotowanie do Rajdu Irlandii, który w listopadzie po raz pierwszy w swej historii będzie rundą mistrzostw świata. W styczniu Grönholm wygrał rozgrywany na „zielonej wyspie” Galway International Rally. Zespół nie zdecydował jeszcze, który z kierowców wystartuje w Cork.

* Obydwaj kierowcy zespołu BP-Ford odbędą w przyszłym miesiącu testy na Korsyce. Grönholm będzie się przygotowywał do Rajdu Francji w dniach 13 – 14 września, a przez kolejne dwa dni za kierownicą zasiądzie Hirvonen. Testy odbędą się na trasach w okolicach Bastii.

Trasa rajdu
Trasa jest niemal nie zmieniona w porównaniu z ubiegłoroczną. Wprowadzono tylko kilka niewielkich zmian na niektórych OS-ach. Bazą rajdu ponownie będzie Hamilton, 130 km na południe od Auckland, w pobliżu zachodniego wybrzeża wyspy północnej. Park serwisowy będzie się znajdować w Mystery Creek Events Centre, niedaleko bazy rajdu. Po uroczystym starcie w czwartek w Hamilton, trasa pierwszego etapu poprowadzi na południowy zachód,a kierowców czekają dwa przejazdy jednego z najdłuższych OS-ów w serialu, liczącego 43,88 km Waitomo. Podczas drugiego, najdłuższego etapu załogi będą rywalizować na trasach położonych na północny zachód od Hamilton. Super OS Mystery Creek znajdujący się w pobliżu parku serwisowego w zeszłym roku odbywał się na zakończenie dnia. Tym razem zawodnicy będą na nim rywalizować w połowie etapu. Ostatni etap zostanie rozegrany na wybrzeżu Morza Tasmana i zawierać będzie mini service w Raglan. Najważniejszym punktem niedzielnego programu będzie dwukrotny przejazd klasycznego OS-u Whaanga Coast, a na zakończenie rajdu załogi po raz trzeci pokonają Super OS Mystery Creek. Rajd będzie liczył 18 OS-ów o łącznej długości 353,56 km. Całkowita długość trasy wyniesie 1255,98 km.

RAJD NOWEJ ZELANDII
RALLY NEW ZEALAND
11 RUNDA RAJDOWYCH MISTRZOSTW ŚWIATA FIA

30 sierpnia - 2 września 2007
Czwartek, 30 sierpnia: Uroczysty start
Start Hood Street, Hamilton 18.30

Piątek, 31 sierpnia: Etap 1 Mystery Creek - Mystery Creek
Start Mystery Creek 08.20
OS1 Pirongia West 1 18.31km 09.18
OS2 Waitomo 1 43.88km 10.21
Serv A Mystery Creek (30 min) 12.39
OS3 Pirongia West 2 18.31km 14.07
OS4 Waitomo 2 43.88km 15.10
OS5 Mystery Creek 1 3.14km 17.03
Serv B Mystery Creek (45 min) 17.21
Meta Mystery Creek 18.06
Razem: 127.52km

Sobota, 1 września: Etap 2 Mystery Creek - Mystery Creek
Serv C Mystery Creek (10 min) 06.50
OS6 Port Waikato 17.22km 09.03
OS7 Possum 13.88km 09.41
OS8 Franklin 31.58km 10.19
OS9 Mystery Creek 2 3.14km 12.32
Serv D Mystery Creek (30 min) 13.10
OS10 Te Akau South 31.92km 14.58
OS11 Te Akau North 32.36km 15.41
Serv E Mystery Creek (45 min) 17.44
Meta Mystery Creek 18.29
Razem: 130.10km

Niedziela, 2 września: Etap 3 Mystery Creek - Mystery Creek
Serv F Mystery Creek (10 min) 07.40
OS12 Maungatawhiri 1 5.35km 09.03
OS13 Te Hutewai 1 11.23km 09.31
OS14 Whaanga Coast 1 29.82km 09.59
RSZ Raglan (15 min) 10.55
OS15 Maungatawhiri 2 5.35km 11.38
OS16 Te Hutewai 2 11.23km 12.06
OS17 Whaanga Coast 2 29.82km 12.34
OS18 Mystery Creek 3 3.14km 14.18
Meta Mystery Creek 15.15
Razem: 95.94km

Całkowita długość OS-ów w rajdzie: 353.56km"

Źródło: Ford Polska
__________________
Pozdrawiam
Jacek

[Regulamin Forum] [FAQ] [Zasady ogłoszeń] [Dział Komunikaty]
[Oryginalne części Ford / Motorcraft / FoMoCo - co, gdzie, jak??]

Świat się stale zmienia, więc słysząc słowa "będzie jak dawniej" nie łudź się - nigdy tak nie będzie...
Jacek jest offline   Odpowiedź z Cytatem