Temat: [Galaxy 1994-2000] Poduszki silnika 1,9TDI
View Single Post
Stary 06-03-2007, 08:47   #9
Rocker
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Lublin
Model: Sharan
Silnik: 1,9TDI AFN 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 65
Domyślnie

Witam, wczoraj wjechałem na kanał i zrobiłem tak jak radził Pagob podważałem silnik łychą monterską, ale nie zaobserwowałem żadnych niepokojących oznak uszkodzenia poduszek ( no chyba że wpadają one w rezonans tylko przy pewnych obrotach silnika).

W dolnej poduszce, tej pod skrzynią jest ubytek gumy przy łączeniu ze skrzynią ale tylko powierzchowny (tak myślę) bo nic nie stuka i nie ma wyczuwalnych luzów.

Odkręciłem również mocowanie poduszki pod akumulatorem (odkręciłem te 4 śruby pod aku.)
i zauważyłem że jakoś lekko się ta guma wygina i delikatnie trzeszczy (podczas ruszania jej górnym mocowaniem- tą blachą w którą wkręca się te 4 śruby) ale chyba jest z nią dobrze bo luzów nie ma, a guma jest pewnie na tyle elastyczna że można ją ręką delikatnie wygiąć.

Dodatkowo zauważyłem że brakuje śruby mocującej turbinę do uchwytu przykręconego do silnika. Śrubę wkręciłem ale różnic w pracy nie zaobserwowałem.

I teraz gwóźdź programu : podczas pracy silnika wlazłem do kanału i zobaczyłem że pasek wielorowkowy strasznie "skacze" na wolnych obrotach, i strasznie telepie się napinacz tego paska na wolnych obrotach, ogólnie mocno to wszystko wibruje i szumi (hałasuje). Podejrzewam że to wina sprzęgiełka jednokierunkowego koła alternatora - napiszcie co sądzicie jeśli mieliście z tym do czynienia.

I jeszcze jedno prawdopodobnie to głupia teoria, więc mnie poprawcie, ale tak sobie myślę że skoro mam drgania na wolnych obrotach ok.900 obr/min, i na ok.1800 obr/min, a wiadomo że drgania powodowane są przez pewne elementy które przy tej częstotliwości mają własną częstotliwość rezonansową i zaczynają drgać (np. źle dokręcony wydech, deska rozdzielcza, nadwozie samochodu, itd.) - wiadomo również że różne obiekty drgają przy własnej częstotliwości rezonansowej oraz przy jej wielokrotności, a zatem w moim przypadku 1800 obr/min jest wielokrotnością 900 obr/min - to tak sobie myślę że coś wpada w rezonans przy tej częstotliwości - i może to właśnie jest ten cały układ - pasek wielorowkowy - alternator - napinacz itd. Napiszcie co sądzicie ?

Pozdrawiam.
Rocker jest offline   Odpowiedź z Cytatem