View Single Post
Stary 05-05-2024, 13:40   #21
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 560
Domyślnie Odp: 2017,Wrzenie płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym

Cytat:
Napisał dmisiek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co teraz z tym fantem robić?
Wygląda, że nic. U mnie jest tak. Przy rozruchu zimnego temp. cieczy zbliżona do temp. otoczenia. Jazda, niestety rekreacyjna, a nie autostradowa, obroty silnika w okolicy 2000 obr/min, temperatura rośnie bez względu na to czy auto stoi czy też jedzie do temp 86 st. C. Później następuje otwarcie termostatu i temperatura spada podczas jazdy do ok. 84 st. C. Przy hamowaniu silnikiem spada trochę niżej, a na postoju, na światłach i przyspieszaniu rośnie i nie przekracza 90 st. C. Na postoju dochodzi do 100 st. C, włącza się wentylator i temp. spada do 98 st. C i tak w kółko.
Cytat:
Napisał dmisiek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Aha, przed wyłączeniem silnika zajrzałem jeszcze pod maskę i z jednej strony zbiorniczka widać było lekkie wrzenie/ bąbelkowanie...
Przy pracującym silniku jest lekkie bąbelkowanie w okolicy narożnika zbiornika, gdzie dochodzą przewody odpowietrzające układ chłodzenie. Po wyłączeniu silnika zjawisko znika. Jak pisałem wcześniej ten zbiornik to zbiornik odgazowujący, a nie wyrównawczy, jak potocznie się nazywa. Wyrównawczy to był swojego czasu we Fiacie 125 lub Polonezie, gdzie zasada działanie tego ustrojstwa była zupełnie inna.

Co dalej, to decyzja należy do Ciebie i twojego mechanika, gdyż na odległość trudno o konkrety.

Ostatnio edytowane przez thesperado ; 05-05-2024 o 19:55
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem