Temat: [Puma 2020- ] Wymiana klasycznej H1 na H1 LED
View Single Post
Stary 04-03-2024, 12:07   #4
woytek75
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-02-2014
Skąd: Katowice
Model: Puma
Silnik: 1.0 EcoBoost MHEV 125
Rocznik: 2023
Postów: 12
Domyślnie Odp: Wymiana klasycznej H1 na H1 LED

Nie mam doświadczenia z takimi żarówkami, ale pewnie chodzi o to, że one mocno się grzeją. Te specjalne kapturki są z aluminium i zadziałają jak radiator, a wokół żarówki jest więcej miejsca przez co jest lepiej chłodzona. Widać to na grafice. Czy taka mniejsza żarówka nie jest czasem mniejsza kosztem radiatora, który ma ja chłodzić? Jeżeli tak to jej żywotność będzie krótsza i będzie wydzielała więcej ciepła. Pomyśl co się stanie jak w odległości kilku milimetrów znajdzie się kawałek plastikowego dekielka.
Co do innych świateł to wymieniłem cofania na takie od chińczyka za kilka zeta. Barwa światła o wiele lepsza, ale nie wiem jak z trwałością. Należy pamiętać, że światła cofania w Pumie nie są zaprojektowane do oświetlenia drogi za samochodem, a raczej do informowania innych, że cofamy i znacząco nie poprawią widoczności.
Wymieniłem też kierunki w lusterkach, też od chińczyka za około 60 PLN. Wyglądają lepiej, bo klosz jest czarny i ładnie się zlewa z lusterkiem. Świecą też ok z efektem przejścia do zewnątrz.
Kierunków z tyłu i przeciwmgielnego nie widzę sensu wymieniać, bo nic to nie poprawi.
W reflekorze przednim idealnie widać żarówkę i wolę "ładną" pomarańczową szklaną kulkę niż jakieś ledowe dziwactwo. No może kiedyś znajdę jakąś wizualnie atrakcyjną.
Co do wyjęcia reflektora z przodu to po odkręceniu trzech śrub trzeba jeszcze uwolnić metalowy sworzeń który jest pod lampą na wysokości łączenia zderzaka i błotnika. Cała procedura dość upierdliwa, ale wykonalna.

Ostatnio edytowane przez woytek75 ; 04-03-2024 o 12:10
woytek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem