Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Problem tkwi w downsizingu przy jednocześnie wyśrubowanych normach eko-spalin i sprostaniu oczekiwaniom klientów na przychylną /$$$/ ekonomikę spalania paliwa. Koncerny mają tak ustawiony priorytet już od co najmniej 20 lat (pomijam naturalny trend rozwoju technologii). Wdrażane są coraz bardziej skomplikowane rozwiązania, przez co trudniej o pełnowymiarowe testowanie prototypów, które odzwierciedlałoby REALNE (a nie teoretyczne) zasoby wprowadzonego do użytku silnika. W takich okolicznościach z perspektywy producenta dość logicznym wydaje się cięcie na kosztach podzespołów i dążenie do produkowania konstrukcji, które narażone są na wymiany podzespołów "tuż po" skończeniu się gwarancji na darmowy serwis. Na Zachodzie auto używane to takie, które pojeździło max. 10 lat, a w Polsce to 2x więcej.
__________________
Nie jeżdżę na LPG.
|