View Single Post
Stary 18-01-2024, 13:04   #1
pzabrocki
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 03-01-2024
Skąd: Pomorskie
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCi 163KM Powershift
Rocznik: 2014
Postów: 6
Domyślnie Powershift - 3 awaria. Co robić? Przekładka na manual

Witam,
potrzebuję porady ws skrzyni Powershift.

1. W lutym 2020 kupiłem Smaxa 2.0 TDCI 163KM z przebiegiem ok 145 tys. Rocznik 2014, Titanium, w skrócie auto idealne dla mojej rodziny.

2. Rok później (01.2021 przebieg 154 tys) kompletna regeneracja za 11 tys.

3. Po 16 miesiącach (05.2022 przebieg 169 tys) kolejny serwis za 6,5 tys (zestaw naprawczy tłumika drgań, filtr wewnętrzny, filtr oleju, elektrozawór sprzęgła, uszczelniacz, pokrywa sprzęgła, przekładki stalowe)

4. Obecnie przebieg 205 tys. Tryb awaryjny, wchodzi tylko dwójka, wstępna diagnoza wskazuje, że skrzynia znowu będzie wymagać pełnego remontu. Konsultowałem się już z serwisem, który robi na co dzień Powershifty, ale mechanik sam odradza 3 remontu i sugeruje przekładkę na manual.

Jestem załamany, jestem skłonny zrobić przekładkę, ale już wiem, że pozyskanie kompletu części graniczy z cudem. Narazie mam jedną ofertę ze Szczecina, ale chciałbym uniknąć lawety i dodatkowych komplikacji.
Auto obecnie stoi w warsztacie nieopodal Wejherowa (Pomorskie). Panowie mogą zrobić przekładkę na miejscu, ale potrzebują części.

Czy ktoś potrafi pomóc, doradzić, gdzieś skierować?
Myślę, że w obrębie Trójmiasta byłbym w stanie jeszcze gdzieś dojechać.
Byłbym skłonny nawet sprzedać, jeśli ktoś chciałby świetne auto z niedziałającą skrzynią do wymiany/remontu, szczególnie że i tak planowałem na ten rok wymianę auta. Minęło kilka lat, dzieci podrosły, jesteśmy po przeprowadzce i zmieniły się potrzeby.

Z góry dziękuję!
Piotr

Ostatnio edytowane przez pzabrocki ; 18-01-2024 o 15:10 Powód: Dodanie informacji o silniku
pzabrocki jest offline   Odpowiedź z Cytatem