Cytat:
końcem grudnia 2023 kupiłem Focusa MK3 1.0 125 KM 2013
|
Gratulujemy zakupu, natomiast wątek jest o MK4, więc nie ta bajka niestety.
Co do mnie, to mogę powiedzieć, że 1.5 EB to bardzo wdzięczny silnik.
U mnie w ST-Line na 18" 235/40 z Pilot Sportami 3/Pilot Alpinami 5. Wersja 182 KM manual (czyli z krótszym gł. przełożeniem skrzyni niż salonowe wersje 150 KM).
Spalanie - bardzo różnie i w zależności od traktowania. Podział trasa 2/3 miasto 1/3.
Przy spokojnej jeździe drogami krajowymi i szybkiego ruchu, z prędkością do 100 km/h w trybie ECO, bez częstego wyprzedania daję radę zrobić średnie 5,7 l/100km (wg komputera).
Ale jak się często przyciśnie i chce mieć trochę fun'u z jazdy, to i spokojnie powyżej 7l/100km.
Obecnie mam średnią z ok. 40tys. na poziomie 6,2l.
Także ten silnik nazwałbym transparentnym - bardzo wiele zależy od stylu jazdy i traktowania go przez kierowcę.
Aczkolwiek ogólnie - jak dla mnie - bije na głowę 1.5 EB 182KM z MK 3.5. Pod względem osiągów (182KM z MK4 wychodzą na hamowniach zazwyczaj fabrycznie powyżej 190KM, MK3.5 w okolicy 170kilku), elastyczności, brzmienia (zdecydowanie bardziej charakterne niż starego 4 cyl.) i reakcji na gaz (w trybie sport jest żyleta w stosunku do starego 1.5 EB). I coś co mnie totalnie zaskoczyło - znakomita kultura pracy. Absolutnie nie do wyczucia, że to 3 cylindrowy silnik. Zero klekotania, zupełny brak wibracji.
1.0EB tez fajny, jednak tam poniżej 1750 rpm na wyższych biegach czuć już dosyć znacząco wibracje.
Jeśli chodzi o Focusa MK4 z 1.0 EB 125KM (bez mHEV), to takim też jeździłem w podobnych warunkach (tylko, że na 16") i spalanie można założyć, że jest o 1~1,2 l/100km niższe przy podobnym stylu jazdy.
Pumą z 1.0 EB 125KM mHEV chyba nawet ciut niższe niż Focusem ze zwykłym 1.0 EB 125KM.
Ogólnie jeśli ktoś potrafi mieć lekką stopę, to Ecoboosty z MK4 moim zdaniem potrafią się odwdzięczyć naprawdę OK spalaniem.
W mHEV moim zdaniem czuć trochę różnicę dodatkowych Nm w dolnym zakresie obrotów (plus auto start/stop wreszcie działa tam z sensem) i jeśli miałbym brać 1.0EB, to próbowałbym z mHEV właśnie (chyba, że ma się wysokiego pasażera/pasażerkę w domu
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - bo w mHEV nie da się obniżać fotela pasażera
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ).