Panowie proszę o podpowiedź co może być problemem częstego wypalania DPF (okolo 80-100km) silnik 2.0 180KM z 2015r. Przebieg 313 tyś km. EGR nie ruszany, turbo nie ruszane, nie bierze oleju (nie ubywa, nie przybywa), znikania płynu chłodniczego nie stwierdzono - termostat był wymieniony bo ciekł, moc normalna, odpala normalnie, spalanie w normie tj. około 5,7l. Auto eksploatowane w trybie mieszanym odcinki 20-150 km.
W załączeniu dwa filmiki (jeden na postoju, drugi z jazdy) na których widać zachowanie wskaźników związanych z DPF (najbardziej zastanawia ostatni bo zawsze jest 0.0).
Dodatkowo zdjęcia (przepraszam za jakość) z różnych momentów pracy DPF - przed wypaleniem, po wypaleniu i w trakcie normalnej pracy.
Wartość zapchania w pętli zamkniętej rośnie bardzo szybko - podejrzewam czujniki lub jakieś źródło generujące sadze z silnika - wtryski, egr?
https://www.youtube.com/shorts/1hWQR...?feature=share
https://www.youtube.com/watch?v=dh_zHRYRHdE
Prawdopodobnie zmieniono oprogramowanie PCM w aso bez mojej wiedzy jakies pół roku temu i generalnie wydaje mi sie od tego czasu auto czesto dopala dpf (auto bylo na szkodzie z AC). Na stronie forda nie figuruje ta akcja dla mojego VIN a wiem ze bylo nia objete.