Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF
cześć, dodam od siebie co mi pomogło pozbyć się problemu z DPF-em, a właściwie jak pewien serwis to rozwiązał.
MK4 06.2014, 140KM
Problemy były podobne jak tutaj dużo osób opisuje, czyli
Load - jakieś 60%-70% podczas rozpoczęcia wypalania, w trakcie wypalania NIE spada, 5 min po wypaleniu spada o około 10%.
Soot - 80% podczas rozpoczęcia, 26% po zakończeniu.
Problem głównie taki, że Soot (na skutek tego ze LOAD nie spada w ogóle, albo bardzo mało) wskakiwał 1-5 min po wypalaniu od razu na 60-77% i niedługo cykl się powtarzał od nowa.
Starczało na przejechanie może 50-100km ale bywało tak, ze potrafił się wypalać 3x na odcinku kilkudziesięciu km.
Rozwiązania jakie próbowałem:
1. Czyszczenie świecy dopalającej - nie pomogło - przejechane kilkadziesiąt tyś km
2. Zasłonięcie i wprogramowanie EGR - nie pomogło - również opinia po kilkudziesięciu tyś km - ale i tak polecam po spalanie spadło o około 0.5L - czyli się opłaca
3. Zostawiłem samochód w serwisie SolidGarage w waw:
- wymiana świecy dopalającej na nową
- czyszczenie DPF
- regeneracja (tutaj nie wiem co to dokładnie było robione - chyba robocizna)
Problem jak ręką odjął - prawie, bo LOAD nadal jest na około 40% po wypaleniu - z tego co porównywałem z kolegi mondeo to trochę sporo, u niego spada do około 20-25% po wypaleniu. Ale nie ma też co szukać dziury w całym, bo teraz LOAD nie wpływa na SOOT który skakał do w/w poziomu.
Starcza to na przejechanie od 750 nawet do 900-paru km w zależności czy sama trasa czy trochę miasta - sprawdzane aplikacją FDPF i przejechane już 5-6 tyś, więc raczej działa.
Ostatnio edytowane przez predssj4 ; 25-12-2023 o 09:43
|