View Single Post
Stary 15-12-2023, 06:58   #110
TomekM_1983
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-03-2011
Model: Focus MK4 Titanium Business
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM manual
Rocznik: 2018
Postów: 569
Domyślnie Odp: drgania karoserii powyżej 130km/h

Cytat:
Napisał bidżej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Liczę dni do zamiany tego szrotu na 308 SW.
Żebyś się nie zdziwił że spadniesz z deszczu pod rynnę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Napisał bolojang Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja mam Nokiany zimowe ponad 8 lat i to te co były robione w Rosji, złego słowa nie powiem, na śniegu są rewelacyjne
Akurat Nokian WR D4 jest bardzo dobrą oponą zimową, chwaloną wielokrotnie w testach. Miałem je w jednym ze swoich poprzednich Fordów. Jedna z lepszych zimówek na jakich jeździłem.
Cytat:
Napisał AdoKrycha007 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak można w aucie za 100k jeździć na tak starych oponach ???
Ale ta inflacja zasuwa skoro 8 letni Focus jest już wart ponad 100 000 zł... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Napisał AdoKrycha007 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
opony zmienia się max co 5 lat, nawet jakby nie były w ogóle używane.
Twoja wiedza o oponach jest taka, jak moja o balecie.

Na żywotność opony wpływa zbyt wiele rzeczy żeby je tutaj wymieniać. Do opon zawsze należy podchodzić indywidualnie. To, że większość użytkowników samochodów w Polsce ma problem z określeniem że to już czas na wymianę, to fakt. Dużo zależy od producenta i modelu, ale osiągnięcie wyniku 6-8 lat nie jest niczym nadzwyczajnym.
Przede wszystkim ważne jest czy guma jest jeszcze gumą, czy już bardziej plastikiem.

Przytoczone np. wyżej opony z 2015 roku mogły 3 lata leżeć pod dachem i być założone dopiero w 2018 roku. Wtedy daje to raptem 5 lat użytkowania.

Opona zużywa się od użytkowania, od kontaktu z nawierzchnią, od zimna / ciepła / obciążenia. Przechowywanie ma minimalny wpływ na jej stan.

IMHO opony premium też wytrzymują znacznie dłużej niż ekonomiczne i klasy średniej.

U mnie lato oryginał Michelin Primacy 4 2018 rok, zima GoodYear Ultra Grip Performance+ z 2017 roku i gumy kleją aż miło. Sumaryczny przebieg na 2 kompletach ok 80 000 km i do 100, jak nie do 120 przynajmniej letnie dociągną, bo zimę będzie trzeba wymienić szybciej.

Dla mnie rozsądna granica do wymiany to jakieś 8 lat.

Wracają do tematu. Tak, opony mogą być jedną z przyczyn drżenia auta przy wyższych prędkościach. Mogą nią być też problemy z półosiami, z zawieszeniem, krzywe felgi, poduszki silnika. Temat ciężki i niewdzięczny, współczuje tym, którzy się z tym borykają. Warto zacząć od diagnozy stanu felg i opon, bo to najmniej kosztowny temat, a dopiero potem iść dalej.

Ps. ostatnio szukałem coś na pierwszy samochód dla świeżo upieczonego kierowcy. Normą były opony 11-12 letnie, a hitem było Clio z 2007 roku z oryginalnymi oponami z tyłu... Na 6 oglądanych egzemplarzy tylko dwa miały opony do zaakceptowania.
TomekM_1983 jest offline   Odpowiedź z Cytatem