View Single Post
Stary 30-11-2023, 16:05   #33
papkin44
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 193
Domyślnie Odp: Spalanie na poziomie 13, 15 a teraz 18L (benzyna 1.6)

Oj tam od razu doktoryzowanie... chyba na poziomie szkoły podstawowej.
Wyprowadziłem te formułki przede wszystkim dla siebie, przy okazji wkleiłem tutaj, może komuś się przyda...
Cytat:
Napisał hindus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przyjęte założenia są obarczone kilkoma poważnymi błędami, m.in. różna masa pojazdu, energooszczędność opon, zróżnicowanie terenu, styl jazdy
Nie zgodzę się, korzystam z danych na liczniku a pojazd, kierowca i jego styl jazdy, stan opon w przybliżeniu taki sam.
Cytat:
Napisał hindus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ponadto poleganie na komputerze, zwłaszcza w Focusie mk2 gdzie błędy to często ponad pół litra, jest... nieco naiwne
Zrobię kiedyś dokładny test, tylko muszę najpierw ogarnąć jak skonwertować na liczby dziesiętne parametr ilości paliwa w baku wyświetlany w menu serwisowym zegarów (pozycja: "fuel gauge"), ewentualnie ponownie dotankować do pełna i zobaczyć ile weszło (ale to będzie obarczone większym błędem).
Cytat:
Napisał hindus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jak już bardzo się upierasz na uśrednione dane, proszę bardzo, dziesiątki raportów użytkowników
Tam ani słowa o średniej prędkości. Dla kogoś kto wpisał 11 l/100 może być mniejsze realne spalanie po mieście niż dla kogoś innego kto podał 8,5 i te różnice nie muszą wynikać z masy całkowitej, ciśnienia w oponach czy stylu jazdy.

Generalnie to najpierw sprawdzamy, ile wg kompa auto łyka PB poza miastem na drodze bez wyraźnych wniesień i spadków przy stałych obrotach na tym samym biegu i przybliżonej prędkości. Wystarczy odcinek 5 km. Następnie kasujemy licznik spalania o robimy analogiczny test na biegu jałowym (przez 10 min). Zapisujemy i porównujemy wyniki praktyczne z teoretycznym wzorem.
papkin44 jest offline   Odpowiedź z Cytatem