Temat: [Kuga 2008-2012] "Fuel computer, Data Error"
View Single Post
Stary 26-11-2023, 11:38   #26
marko44
ford::amateur
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 08-02-2019
Skąd: Rzeszów
Model: Ford Ka i Ford Kuga
Silnik: 1,3 i 2,0
Rocznik: 2006,2009
Postów: 2
Domyślnie Odp: "Fuel computer, Data Error"

Witam. Podzielę się opisem mojego przypadku. Po zakupie Kugi 2.0 136 Km rok pr.2009 świeciła się rezerwa i wskazówka pokazywała stan prawie zero więc dolałem 15l paliwa , wskazania nie zmieniły się. komunikatu Fuel computer, Data Error nie było, ale podczas jazdy zaświecił się komunikat błąd silnika. Z kodu błędu wynikało za niskie lub za wysokie ciśnienie paliwa. Samochód trafił do mechanika który stwierdził dużo rdzy i wody w obudowie filtra paliwa. Skończyło się płukaniem zbiornika i przewodów oraz wymianą prawego pływaka wraz z pompą paliwa (jest to jeden zespół). Rdza była z skorodowanych prowadnic obudowy całego zespołu pompa pływak. Lewy pływak pozostał stary nie był skorodowany. Po zalaniu 15l paliwa wskazówka poziomu paliwa nie podniosła się świeciła się rezerwa i pojawił się komunikat Fuel computer Data Error. Zatankowałem do pełna wskazania wróciły, Przejechałem 400 km gdy wskazania spadły ciut poniżej połowy komunikat powrócił. Ważne w moim przypadku, wskazania ile jest jeszcze do przejechania kilometrów były dokładnie pokazywane. Jeździłem tak jeszcze kilka miesięcy tankowałem tylko częściej co 400 km. Przyszedł czas by usterkę usunąć. Wertowałem forum Kugi , już byłem skłonny wymienić zegary jak sugerował kol. Antej ale na forum Włoskim i Brytyjskim znalazłem sugestie że to może być lewy pływak, Więc skupiłem się na nim. Stary skorodowany miałem po wymianie, oprócz korozji jest sprawny, dokupiłem lewy używany, wykonałem pomiary oporności rezystorów pływaków: prawy 200 omów, lewy zakupiony 200 omów, Ruchy pływaków powodowały zmianę od zera (pełny zbiornik) do 200omów (pusty zbiornik) Wszedłem w tryb serwisowy zegarów i tam parametr Fuel AD1 input wynosił 45 active a Fuel AD2 input wynosił 241 pasive. Po objawach u siebie myślałem że jest przerwa na rezystorze pływaka lewego ale po wyjęciu zbiornika okazało się że nie. Oporność rezystora wynosiła 240 omów, podobnie jak pokazywał test zegarów. Podłączyłem zestaw pływaków już bez zbiornika do instalacji Kugi i wykonałem symulację:Lewy pływak nie powoduje zmian wskazań paliwomierza, tylko prawy, ale mój uszkodzony lewy jeżeli nie miał więcej jak 200 omów czyli nie opuszczony na sam dół nie powodował komunikatu Fuel computer Data error, i paliwomierz pokazywał prawidłowo. Błąd pokazywał się tylko zaraz po przekroczeniu 200 omów. Po wymianie lewego pływaka na sprawny problem znikł. Zaznaczam że u mnie gdy błąd się pojawiał to dystans do przejechania był wyświetlany prawidłowo. 13 lat w paliwie spowodował wzrost oporności rezystora, ja tak to sobie tłumaczę bo instalacja była sprawdzona i jest OK. Na zdjęciach widać tryb serwisowy zegarów, dwa ostatnie przy pełnym prawie baku.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg (1).jpg (19.3 KB, 11 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg (2).jpg (19.2 KB, 11 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 3.jpg (19.0 KB, 13 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 4.jpg (18.9 KB, 12 wyświetleń)
marko44 jest offline   Odpowiedź z Cytatem