View Single Post
Stary 12-11-2023, 23:49   #1094
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,052
Domyślnie Odp: montaż fabrycznych czujników parkowania (PDC)

Cytat:
Napisał marasmmm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
....dlaczego nie powinno się lutować zwykłą transformatorową lutownicą?...
Nazwa sama to tłumaczy... Przez grot takiej lutownicy płynie prąd (rozgrzewający tenże grot...). Jak płynie prąd - to musi też być napięcie...
A jak grot dotyka przewodu - to owo napięcie może spowodować również przepływ prądu w lutowanym przewodzie. I to jest owo "zagrożenie".

Lutownica grzałkowa (taka jest poprawna nazwa, bo transformatorowa także przecież jest "oporowa" - inaczej by nie grzała...) ma grot odizolowany od jej zasilania. Na takim grocie nie ma napięcia.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem