View Single Post
Stary 04-10-2023, 22:33   #68
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
Domyślnie Odp: Podniesienie mocy z 60 KM na 82 KM w 1.25 16v

Cytat:
Napisał lukaszooo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przyspieszenie do 100 nie zmienia się zbytnio a nawet w odczuciach z jazdy nie zmienia się nic. Różnica do 100 km/h spada ok 1s więc równie dobrze może to być błąd pomiarowy. Wymierna różnica jest w prędkości max. Na sofcie 60hp jest to ok 150-155 a na 82hp ok 170-175.
Na mapie 60hp jest 17sek (producent podaje 16.9) a na mapie 82hp jest 14 sek (producent podaje 13.3) więc różnica jest spora szczególnie w górnym zakresie obrotów
https://www.youtube.com/watch?v=Aarqvi3MftA

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zawsze do znudzenia powtarzam - "jeździ się MOMENTEM OBROTOWYM a MOC SŁUŻY (praktycznie) JEDYNIE DO UTRZYMANIA PRĘDKOŚCI MAKSYMALNEJ"...

No ale zawsze zdecydowanie lepiej to brzmi - "Mam Fiestę 82KM!!!".
Ciekawe to i takie trochę bez sensu, na tej zasadzie diesel zawsze byłby lepszy a wiadomo że nie jest.

Jeśli ktoś nie kręci silnika w górnym zakresie obrotów to różnicy dużej nie odczuje ale jeśli ktoś korzysta z pełnego zakresu obrotowego to różnica przebiegu momentu obrotowego jest wręcz ogromna między wykresami z wersji 60 i 82hp.

Jeździ się przebiegiem mocy i momentu obrotowego w połączeniu z odpowiednim przełożeniem a nie jednym czy drugim. Co z tego, że jakiś stary diesel wygeneruje pik momentu obrotowego i wciśnie w fotel przez sekundę jak 500obr. dalej dostaje mega zadyszki. Aby były osiągi z wolnossącej benzyny musi się kręcić i im bardziej płaska góra tym lepiej. Taka specyfika.
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem