Temat: [Transit 2006-2014] Wykrzyknik w zębatce na żółto. 2.4TDCI
View Single Post
Stary 03-07-2023, 21:49   #20
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Wykrzyknik w zębatce na żółto. 2.4TDCI

Jeżeli pojemniczki wyskalowane są w ml, a silnik pracował ok.4 minuty, to nie jest źle. Takie przelewy nie powinny ciebie martwić, choć w perspektywie większego przebiegu ten jeden o większej wartości przelewu może przysporzyć kłopotów przed czasem (zwykle nierówna praca na wolnych obrotach).
Wtryskiwacze po regeneracji (wymiana zaworków i końcówek rozpylaczy) powinny mieć nadane nowe kody na stanowisku kontrolnym. Ale ja kiedyś w przypływie szaleństwa sam wymieniałem te elementy we wtryskiwaczach (jak to się mówi - na stole w kuchni), a potem montowałem je w tych samych gniazdach bez nadawania nowych kodów. Wpierw trzymałem silnik ok. 20 min. na wolnych obrotach (skakał), potem spokojna jazda, a w końcu po kilkudziesięciu km - w ramach samoadaptacji - było już dobrze. Ale są uszkodzenia wtryskiwaczy, gdzie takie - powiedzmy to uczciwie - nieprofesjonalne naprawy, są niemożliwe.

Przyczyn powstawania błędu P0089 może być sporo, weź pod uwagę, że ten system paliwowy nie ma pompy podającej paliwo w zbiorniku, paliwo zasysa pompa łopatkowa zlokalizowana w pompie wysokiego ciśnienia, więc układ musi być idealnie szczelny, by ze względu na panujące w nim podciśnienie nie zasysał nawet najmniejszych ilości powietrza. To zakłóca pracę zaworu IMV. Może być uszkodzona wiązka elektryczna (styki na pinach)...
Jakie ciśnienie jest w trakcie kręcenia rozrusznikiem (prawidłowe 350 barów +/- 50 barów) i potem po odpaleniu na wolnych obrotach (ma być 250 barów +/- 50 barów). I powinno być stabilne, różnice +/- 10 barów są ok, ale jeżeli skacze kilkadziesiąt barów, to jest niedobrze.
Najczęściej jednak winna jest po prostu pompa. Albo w sekcji niskiego ciśnienia (pompa łopatkowa zasysająca paliwo) albo w sekcji wysokiego ciśnienia.

Zawór EGR niepotrzebnie zaślepiałeś płytką, w Transitach Mk6 tdci EGR nie ma czujnika położenia (wszystkie inne tdci mają ten czujnik), więc wystarczy odłączyć gumową rurkę podciśnieniową z króćca gruszki EGR-a i ją czymś zaślepić, by nie zasysała powietrza do układu podciśnienia. Zawór EGR pozostanie stale zamknięty. Dwie minuty pracy. Zaślepianie zaworu EGR ma jednak tę wadę, że troszeczkę pogarsza się dogrzewanie silnika w zimie - bo nie oddaje ciepła do układu chłodzenia chłodniczka spalin zaworu EGR. A dogrzanie tych silników zimą to stały problem.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 03-07-2023 o 21:58
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem