Taka pompką właśnie wykonałem operację wymiany oleju
Patrząc na pozycję, poziom pojazdu, nie zlewałbym oleju w ten sposób
a jeśli już to w kanale lub podnośniku, lub mając tylko asfalt do dyspozycji:
Zacznijmy od początku
- wlej płukankę LIQUI MOLY 150ml, przejdź 10km wachlując kazdym biegiem,
tak byś zapiął 6, jeżdżąc na każdym biegu z naciskiem na zmienianie
- przyjedź i postaw auto na najazd na prawe koło,
lewo koło stoi na asfalcie, prawym najeżdżasz na jakąś stabilna konstrukcję,
pod tylne koła dajesz kliny pod auto i prawe najlepiej również
- lewarkiem (a musisz mieć lub pożycz od szwagra) podnosisz lewa stronę,
WPYCHASZ pod progi jakieś zabezpieczenie, może być zimowa felga z oponą
odkręcasz górny korek, luzujesz dolny, zlewasz olej
wysuwasz zabezpieczenie w posta koła lub "co tam masz"
opuszczasz auto lewarkiem uważając na miskę
- w ten sposób wydajniej zlejesz olej
- wszystko co potrzebujesz kupisz na allegro, lewarek kobyłki, płukankę, kliny do kół jak i strzykawkę o której wspomniałeś
Zrobiłem drugą wymianę oleju, tym razem wlałem RAVENOL
Olej ze skrzyni po zlaniu w moim przypadku był bursztynowy, "prawie jak nowy"
Oczywiście nie zapomnij wkręcić dolnego korka i później górnego
Najwięcej cackania będziesz miał z płytą dolną, reszta całości to czysta przyjemność
Btw Strzykawkę napełniaj do pełna, nie zawsze da eis zassać z Butelki pełną strzykawkę, więc czasem warto gdzieś przelać 1,8, lub odlać 0,2 i mieć pewność że wlejesz tyle co trzeba
Jakbyś trochę się obawiał że narobisz "gnoju" na asfalcie to sa osoby prywatne lub warsztaty co wynajmują kanał, miejsce z podnośnikiem na godziny, ostatnio jak wymieniałem olej wynająłem sobie za 25zł/h
Pozdro i do dzieła